Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
Tento článek je PR zpráva společnosti Korunka.
18. dubna 2024 15:00
Čas čtení 2:56
Sponzorovaný obsah

Generace Z mění pravidla: Je možné mít štěstí ve hře i v lásce

Generace Z mění pravidla: Je možné mít štěstí ve hře i v lásce
Zdroj: Korunka
ZAJÍMAVOSTI LÁSKA VZTAHY
Uložit Uložené
Citlivý obsah
Článek může obsahovat:
  • produkty a služby určené pro osoby starší 18 let
  • sex, nahotu a jiný nevhodný obsah
  • násilí, krev nebo obsah nevhodný pro citlivé povahy
mám nad 18 let (zobrazit obsah)
zpět na hlavní stránkuZpět

Co myslíš, že by ti přinesla výhra v loterii? Možná se to dozvíš z následujícího průzkumu.

Staré rčení tvrdí, že ten, kdo má štěstí ve hře, nemůže mít štěstí v lásce a naopak. Ale je to opravdu tak? Odpověď na tuhle otázku hledal průzkum, který realizovala Loterie Korunka pomocí aplikace Instant Research agentury Ipsos, k příležitosti oslavy lásky na brněnském Love Festu. Ukázalo se, že 17,4 % Čechů na nic podobného nevěří, ale naopak si myslí, že výhra v loterii může lásku přinést. Ještě více přesvědčení roste mezi mladými od 18 do 26 let, kde tento pocit sdílí dokonce 21 %. Je tedy rčení „štěstí ve hře, neštěstí v lásce“ jen přežitek?

Někteří Češi by se s výhrou v loterii pochlubili na sociálních sítích

Mladá generace Čechů nezůstává pozadu, když jde o pátrání po nových zážitcích a štěstí. Zatímco tradiční hodnoty zůstávají v pozadí, mladí Češi hledají okamžité uspokojení. Výzkum ukazuje, že 17,6 % Čechů ve věku 18–26 let by dávalo přednost štěstí ve hře před láskou.

Tato touha po nových a okamžitých zážitcích se odráží i v jejich postoji k výhře v loterii. „Naznačuje to, že mladší generace hledá okamžité uspokojení a možná ji méně zajímají tradiční hodnoty,“ hodnotí výsledky psychoterapeutická poradkyně Petra Petrlíková. „Souvisí to i s menší potřebou osobních kontaktů před preferovanými online sociálními kontakty a celkově urychlenou formou komunikace. Rychlost (i zpětné vazby) je součástí této generace.“

Ačkoliv většina respondentů uvedla, že by v případě finanční výhry raději zůstala v anonymitě, právě mezi generací Z se vyskytuje největší podíl případného sdílení na sociálních sítích, které jsou pro tuto skupinu součástí každodenního života. Nejvíce z nich by se pochlubilo na Instagramu (8,4 %), na druhém místě je Facebook (5,9 %), zřejmě z důvodu zvýšení atraktivity by 2,5 % neváhalo oznámit tuto skutečnost na Tinderu, na posledním místě gen Z zvolila TikTok (1,7 %).

S rostoucím věkem roste i procento lidí, kteří by výhru zatajili, nejvíce je to u Čechů ve věku 54–65 let. Celkově by o výhře nikomu neřeklo 15,8 % Čechů. 65,2 % Čechů by se svěřilo alespoň partnerovi a 25,3 % by výhru oznámilo rodičům a blízké rodině. A co je ještě zajímavější, zjištění ukazuje, že muži by preferovali svou výhru v Loterii Korunka utajit. Dva z deseti mužů by svůj úspěch tajili, zatímco u žen by to udělala pouze jedna z deseti.

Korunka loterie
Zdroj: Korunka

Co by si za výhru pořídili?

Po výhře v loterii mladí Češi čelí důležité otázce. Co si vybrat – splácení hypotéky, nebo dovolenou? Zatímco starší generace volí racionální možnosti, mladí bojují s nedostupností bydlení a dávají přednost okamžitému zážitku, jako je cestování. Nejmladší cílová skupina ve věku 18–26 let nedostupnost bydlení vnímá jako největší problém. Celá pětina si myslí, že je jednodušší vyhrát v loterii než získat hypotéku. 

Luboš Maxa, šéf marketingu Loterie Korunka, zdůrazňuje, že i mladí jsou racionální ve svých rozhodnutích. „Z výsledků ankety nejmladší generace vychází jako poměrně racionální. Pro někoho to může být překvapivé, my v Korunce tomu rozumíme. V mnoha ohledech jdeme gen Z naproti tím, že umožňujeme hrát za nižší sázky, a přitom vyhrávat častěji.“

Výherci by nezapomněli na dobročinnost

Pokud bychom se místo nákupů a investic bavili o dobročinnosti, i zde je vidět velký rozdíl mezi mladšími a staršími generacemi. Gen Z a mileniálové by výrazně více podpořili zvířata než lidi. Věková kategorie 36–65 let to má přesně naopak. Příklon k charitám podporujícím přírodu je pak napříč všemi věkovými skupinami více méně podobný, kolem 15 %.

Za zmínku stojí, že vedle potřebných, zvířat či přírody může mít výhra v loterii vliv také na vztahy. 19,6 % dotazovaných Čechů by se vrátilo ke svým ex, pokud by vyhráli v loterii větší částku. 

Chceš si vyzkoušet, jak to máš s láskou a štěstím ty?

Přijď 1. května na Ultimátní Love Fest, který se bude konat v prostorách vedle brněnské Galerie Vaňkovka. Od 17 do 22 hodin se tento prostor promění v místo plné lásky, hudby a zábavy. Ultimátní Love Fest, kterým Loterie Korunka oslaví svátek lásky, nabídne návštěvníkům vystoupení špičkových hudebníků, jako jsou Lenny, Lake Malawi nebo NobodyListen & Annet X. Celou akcí tě provede herec a moderátor Milan Peroutka. Chybět nebude spousta dobrého jídla a pití od nejlepších místních producentů v oblasti gastronomie. Na místě je také možnost získat limitovaný merch od známého českého návrháře Jana Černého, vytvořený speciálně pro tuto příležitost. Jaké jsou podmínky ke vstupu na festival a jak získat tričko LOVE od Jana Černého, se dozvíš na webu www.ultimatnilovefest.cz.

přijď na love fest
Ministerstvo financí varuje:
Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost! Účast na hazardní hře může být škodlivá a je zakázána osobám mladším 18 let.
Korunka, Ultimátní Love Fest
Zdroj: Korunka
Domů
Sdílet
Diskuse