Některá čísla opravdu stojí za zmínku.
Na YouTube se toho nachází opravdu mnoho. Pokud bys chtěl zhlédnout všechna videa, nikdy bys to nedokázal, protože za každou minutu na červený portál přibude výrazně více než minuta obsahu. Některá videa jsou oblíbená, některá zase vtipné virály, no a jiná jsou naprosto propadáky. To se odráží především na oblíbenosti u diváků, k čemuž slouží specifická tlačítka. Je jakýmsi nepsaným pravidlem, že čím více má video zhlédnutí, tím dříve se najde více lidí, kterým se tvorba nelíbí a kliknou na to šedé "Nelíbí se mi to". Některá videa však v této disciplíně dosahují omračujících výsledků, a když se toto děje, je jasné, že je něco špatně. Justin Bieber asi nikoho nepřekvapí, ale pořádnou dávku nenávisti si odneslo například i herní studio Activision.
GHOSTBUSTERS - Official Trailer | Sony Pictures Entertainment
V březnu 2016 vypustilo Sony trailer k filmu Ghostbusters (Krotitelé duchů). Jde vlastně o reboot původního filmu z roku 1984 od režiséra Ivana Reitmana. V tomto případě ho nahradil Paul Feig a dokonce i ústřední čtveřice hlavních postav ve filmu byla vyměněna - tentokrát se Ghostbusters blýskli ženským obsazením, což se na internetu setkalo s vlnou odporu. Tato sci-fi komedie měla premiéru v červenci tohoto roku a ani film nezachránil trailer od úctyhodného desátého místa s 1,022 milionu palců dolů.
Anaconda | Nicki Minaj
Song Anaconda od Nicki Minaj ze srpna 2014 je jeden z těch, kde bys uměleckou hodnotu hledal jen velmi těžko. Od nesmírně rafinovaného textu o zfetovaném chlapíkovi z Detroitu až po lobotomický klip. Najít pozitivní komentář schovaný ve spoustě nenávisti v diskusní sekci je doslova nemožné, a pokud se náhodou i poštěstí, pravděpodobně se daný člověk jen těší z tři minuty twerkujícího zadku Nicki Minaj. Jinak jako za "nepochopitelný" se tento skvost vážně označit nedá. 1,242 milionu lidí si zřejmě myslí totéž.
We Can't Stop | Miley Cyrus
Ano, překvapivě zde nevidíš Wrecking Ball. Miley se za poslední dobu tak snažila, že si místa v žebříčku nejneoblíbenějších videí vysloužila rovnou dvě. We Can't Stop je nikdy nekončící rádiovka z doby, kde Miley teprve začínala být špatným příkladem. Přitom pokud si klip porovnáme s její dnešní tvorbou, jde o velmi slabý odvar - pokud by byl klip k We Can't Stop zveřejněn dnes, počet palců dolů by byl určitě menší. Navíc, v diskusní sekci lze nalézt plno podporujících komentářů, jejichž autoři jednoznačně nesouhlasí s 1,245 milionem lidí, kteří dali dislike.
Wrecking Ball | Miley Cyrus
Ani ne tři měsíce po We Can't Stop vypustila Miley krátkodobý hit Wrecking Ball. Twerk tentokrát vyměnila za nahou jízdu na demoliční kouli, což si vysloužilo až 860 milionů shlédnutí. Vzápětí se na internetu objevily stovky parodii, do kterých se zapojili i nejznámější tvůrci obsahu na YouTube. Šestý song ze studiového alba Bangerz se může pochlubit 1,335 milionem palců dole, ve srovnání s celkovým počtem zapojených je to však "jen" asi čtvrtina.
Sweatshirt | Jacob Sartorius
Lidem, kteří se s Jacobem Sartoriusem ještě nesetkali, může přijít klip poměrně normální. Video je nevinné, hudba na dnešní rádiové poměry v normě, tak kde je problém? Kromě toho, že rádia udělala z tohoto songu signál na instantní přeladění na jinou stanici, za zmínku stojí i to, že Jacobovi je aktuálně jen něco málo nad čtrnáct let. Už před třemi lety si však jeho výtvory mohl najít přes musical.ly, kde lip-syncoval aktuální hity. Sweatshirt je Jacobův debutový song, na YouTube si ho zhlédlo 34 milionů lidí, 1,5 milionu z nich zanechalo dislike.
Gangnam Style | PSY
Na pátém místě žebříčku nejnenáviděnějších videí na YouTube nechybí ani to nejsledovanější. PSY a jeho Gangnam style se mohou pochlubit 2,6 miliardami zhlédnutí a s nimi zákonitě přichází i vlna lidí, kteří si dokáží představit i sympatičtější tvorbu. Přitom na tomto hitu není v podstatě nic špatného - z hlouposti se sice stal virál, ale nic globálně přímo neuráží ani nepropaguje. Množství lidí ho zkrátka jen nepochopilo nebo se ho již přeposlouchalo - rádia nás také nešetřila. Gangnam Style má na kontě 1,628 milionu palců dolů, tedy asi osminu všech zapojených diváků.
CORTANDO O BOTÃO DO YOUTUBE | Aruan Felix
Pokud nejsi na 9GAGu každý den, existuje celkem slušná šance, že ti tento kluk unikl. Felixovi se totiž jakýmsi zázrakem podařilo získat YouTube Silver Play Button, poctu za sto tisíc odběratelů. Felix si však řekl, že jemu to přece nestačí, a tak natočil kontroverzní video, kde se rozhodl své ocenění rozebrat (=rozřezat a roztřískat rukojetí od pily), přičemž portugalsky mlel, jak moc chce milion odběratelů místo "zbytečných" sto tisíc. Co je však horší, na jeho kanálu už dávno svítí tři miliony a tak mu jeho taktika i přes 2,225 milionů disliků vyšla.
Friday | Rebecca Black
Rebecca Black nepatří mezi známá jména, proto si nejprve přibližme, o koho jde. Jde o YouTuberku vystupující pod pseudonymem rebecca, která se na YouTube už nějaký ten rok vyskytuje. Do pozornosti médií se však dostala právě díky skladbě Friday. Ta je podle kritiků "nejhorší song, který byl kdy vydán", "dětská" či "překvapivě příšerná". Zarážející je i nelogičnost a infantilnost klipu. Na začátku jde o sedmnáctiletou dívku, která ráno vyráží do školy a čeká na autobus, když však najednou přijde parta jejích kamarádů. Do školy však jdou celou další minutu klipu. Ten se pak přenese do opakování si kalendáře a do závěrečné části, kde Rebecca na pódiu připomíná spíše vedoucí dětského tábora, než zpěvačku. 2,395 milionů palců dolů.
Infinite Warfare Reveal Trailer | Call of Duty
Pokračovatelem v sérii Call of Duty je letos hra Infinite Warfare a po práci studia Treyarch převzalo štafetu studio Infinite Ward, které se postaralo například i o Modern Warfare 3; a to vše pod záštitou Activisionu. Letos však zřejmě nešlo vše podle plánu a už čísla u traileru říkala své. Série se totiž přesunula do budoucna a zčásti i do vesmíru, kde na nás čekají přestřelky mezi kosmickými loděmi. To se však hráčům nelíbilo a 3,349 miliony disliků vyjádřili svůj názor. Své přidal také vynikající trailer na Battlefield 1, který konkurenci v podobě Call of Duty pro tento rok naprosto rozdrtil.
Baby | Justin Bieber ft. Ludacris
O tom, že Justin Bieber figuruje na vrcholu seznamu nejneoblíbenějších videí na internetu, vědí i lidé s minimální znalostí světové popkultury. Text či Justinův výkon sice zrovna nepatří mezi poklady lidstva, ale je třeba říci, že za významnou část palců dole může i nenávist lidí k Justinovi jako takovému. V písni si postěžoval na útrapy, které mu přineslo dobrodružství s jeho první láskou a o své příběhy z dětství se podělil i Ludacris. Ani jeho výkon však diváky nepřesvědčil a na videu zanechali téměř 7 milionů disliků.
Za značnou část nechuti k zmíněným videím však může nesympatičnost samotných interpretů - někteří lidé si otevírají videa svých neoblíbených zpěváky jen proto, aby klikli na "Nelíbí se mi to" a hned ze stránky jdou pryč. V další desítce se proto Bieberovi podařilo umístit ještě dvakrát. Za zmínku stojí i osmnácté místo, na němž se umístil nádory tvořící Pokémon Go song od Mishy přímo z České republiky. Enjoy.