Jako třináctiletý našel zálibu v sebezkrášlování, dnes je jeho jméno značkou slibující kvalitu dosaženou bez testování na zvířatech.
Pokud jste si mysleli, že v našem nedávném článku o beauty blogerech jsme vyčerpali všechny zásoby a více takových umělců byste na světě nenašli, musíme vás vyvést z omylu. Je jich mnohem, mnohem víc než jen skutečně úzký výběr, který jsme vám nabídli. Pochopitelně se nebudeme věnovat úplně každému, ale nedalo se přehlédnout, že tam mnohým z vás chyběl Jeffree Star. Jeho do očí bijící odlišnost podtržená (převážně) růžovou korunou krásy a desítkami nápadných tetování, tak jako i vlastní cruelty-free kosmetická společnost, si však zaslouží o něco více pozornosti než jen pár řádků vtěsnaných mezi ostatními blogery.
„Nejsem žena a nejsem ani muž,“ to je dalším důvodem, proč se Jeffree neobjevil v článku o pánských make-up artistech. V současnosti 31letý umělec se narodil jako muž a do dnešních dnů ním z biologického hlediska je, ale jako muž se necítí. Na druhé straně se však necítí ani jako žena, takže z tohoto důvodu nepodstoupil změnu pohlaví. Prsa byste na něm tedy nenašli, ale precizní nalíčenou tvář ano. A k tomu i pestrobarevné vlasy, třpytivou manikúru, vysoké jehličky a ženské šaty nejčastěji z dílny Balmain. Extravagantní vzhled doplňuje i záplava tetování různých druhů, velikostí a významů. Na Jeffreeyho pokožce najdete skutečně vše od Louis Vuitton monogramu na prstech, přes nejznámější umělecká díla a plejádu slavných osobností jako Audrey Hepburn, Elvis Presley či Kurt Cobain až po Jeffreeyho nebohou babičku. Více než stovka obrázků a slov v sobě ukrývá hlubší smysl a většina z nich je výsledkem práce mexické tatérky Kat Von D. S tou udržoval několikaleté blízké přátelství, ale to je dnes již minulostí.
Se svým partnerem Nathanem
Jeffree, vlastním jménem Jeffrey Lynn Steininger, se narodil 15. listopadu 1985 v Orange County v Kalifornii a k líčidlům se poprvé dostal jako třináctiletý. Jako první si na oči aplikoval červené oční stíny a od té doby ho svět rtěnek, linek, pudrů, řasenek a jiných zkrášlovacích pomůcek dostal do takové míry, až se staly jeho každodenní součástí. Všechno to začalo experimentováním s make-upem ukradeným od mámy a kopírováním looků modelek z Cosmopolitanu a skončilo to vlastní značkou založenou v roce 2014.
Ve věku šesti let přišel Jeffree o otce a zůstal žít se svou matkou - modelkou. Tu přesvědčil, aby mu dovolila s líčidly na tváři chodit do školy a později k tomu přidal i ženské oblečení včetně vysokých podpatků. Po skončení střední školy se přestěhoval do Los Angeles, kde navštěvoval vychytané podniky a doufal, že si ho někdo vybere za svého stylistu. K rozběhnutí kariéry mu pomohl MySpace a i díky němu si našel uplatnění v rámci své záliby. Jeho dovednosti byly využívány při výrobě videoklipů, focení editoriálů a pomáhal i při zkrášlování nejedné slavné nevěsty. Kromě toho navrhl vlastní linii oblečení a věnoval se skládání písní a zpívání.
Najednou se však ocitl na křižovatce a uvědomil si, co je jeho opravdovou vášní. „Strávil jsem osm let cestováním po světě a vkládal jsem svou krev, pot a slzy do hudby. Vždy jsem však snil o vytvoření vlastní make-up linie.“ Tento sen si splnil, když po šesti měsících testování a zkoušení uvedl na trh trojici rtěnek. Bylo to v listopadu 2014 a od té doby se k původním rtěnkám přidaly i další pestrobarevné rtěnky, které svou prodejností předběhly i ty od Kylie, a také třpytivé pudry a paletky očních stínů Beauty Killer a Androgyn. Jak jsme již zmínili, Jeffree Star Cosmetics bere ohled na zvířata a najdete ji i na seznamu PETA a Leaping Bunny. „Celá linie Jeffree Star Cosmetisc je cruelty-free. Make-up je pro lidi, ne pro zvířata. Naše produkty se netestují na zvířatech a jejich složky také odbíráme z cruelty-free míst. Garantujeme to na 100 %.“
Reklamu pro Jeffree Star Cosmetics udělal i Nick Bateman
V současnosti má Jeffree téměř čtyři a půl milionu followerů na Instagramu a podobný počet odběratelů i na Youtube. Za sebou má více než desetiletou praxi, přednášky o líčení po celém světě a v budoucnu chce rady své dekorativní kosmetiky rozšířit i o linii péči o pleť. Za svou největší inspiraci považuje své zákazníky a za nejlepší motivaci svého partnera.