Česká automobilová rodina se už brzy rozroste.
Už nejednou jsme vás informovali, že se Škoda chystá své portfolio rozšířit o další SUV, kterým má být stylovější verze oblíbeného modelu Kodiaq. Pro úplnost, novinka ponese název Kodiaq GT, přičemž má jít o vůbec první SUV-kupé z dílny mladoboleslavské automobilky.
To, že škodovka chystá další novinku, nám v těchto hodinách potvrdila samotná značka, jelikož na světlo světa vypustila první oficiální náčrty. Jejich podstatou je designový návrh SUV, které má posílit image značky. Jak můžete vidět níže, v porovnání s klasickým Kodiaqem se gró změn odehraje v zadní části, která dostane značně sportovnější nádech. Může za to rychleji klesající linie střechy, jakož i zajímavěji tvarované páté dveře, koncová světla, a dokonce i viditelnější výfuky.
Tvar karoserie už v podstatě odráží budoucí produkční verzi, otázkou jsou však nejen zmiňované koncovky výfuků, ale i nápis Škoda uprostřed. Tento designový prvek dostane i nástupce modelu Rapid, je tedy dost pravděpodobné, že ho uvidíme v sériové podobě i zde.
Bohužel, na našem trhu se Kodiaq GT neukáže. Alespoň ne v brzké době. Jak uvádí Škoda, Kodiaq GT je určen výhradně pro čínský trh, kde se má stát zároveň vlajkovou lodí značky. V Číně tak bude český výrobce automobilů nabízet hned čtyři SUV – Kamiq, Karoq, Kodiaq a Kodiaq GT.
To, zda se dočkáme GT verze i v Evropě, je sporné. Na jednu stranu je to trochu nepochopitelné, vždyť SUV zažívají na evropském trhu obrovský boom, podotknout však musíme, že z Činy se i v případě Škody stává majoritní trh značky. Každá čtvrtá vyrobena škodovka končí v rukou čínských zákazníků.
Spolu s návrhem modelu Kodiaq GT nám Škoda zároveň představuje nové jméno nástupce Rapidu. V oficiální tiskové zprávě se dozvídáme, že zcela nový zástupce nižší střední třídy ponese název Scala. Představený bude ještě letos, přičemž už i samotný název má předznamenávat nemalé ambice – slovo „scala“ pochází z latinského výrazu schody nebo žebřík, což má pro značku symbolizovat velký krok vpřed.
Dosavadní Rapid byl totiž někde na rozcestí – byl o něco větší než Fabia, ale zároveň nešlo o plnohodnotného zástupce nižší střední, tedy kompaktní třídy, kde by dokázal konkurovat vozům jako Astra, Golf, i30 či Focus. To se má však v sklonku několika týdnů změnit.
Nejenže se Rapid stane minulostí, ale jeho nástupce bude podle vyjádření automobilky zastupovat jádro kompaktní třídy s tou nejmodernější technikou. Více informací zatím neznáme. Víme však, že kromě nárůstu rozměrů můžeme očekávat karoserii hatchback, které už nebude sekundovat provedení sedan. Náznak sériové verze jsme viděli na autosalonu v Paříži.