Kameraman ze štábu Game of Thrones tvrdí, že temnota v nejnovějším dílu měla být symbolická.
Příchod Melisandry na scénu a vzplanutí ohňů na zbraních odvážných dothrackých bojovníků stálo skutečně za to. Postupné zhasínání ohňů v pozadí nám mělo jasně naznačit, že následující bitva bude zápasem temnoty a světla. A tak k tomu přistupovali samozřejmě i tvůrci.
„Většina problémů spočívala v tom, že si mnozí neuměli vhodně nastavit své televize. Velká část diváků bohužel seriál sledovala na malých iPodech, což u takové show není vůbec vhodné,“ řekl pro WIRED kameraman Fabian Wagner.
„Game of Thrones je show, kterou musíte sledovat, jako byste byli v kině, a tedy v zatemněné místnosti. Pokud sledujete noční scénu v jasně osvětlené místnosti, tak vám to nepomůže vidět jasný obraz,“ tvrdí.
Wagner dále ale nepopíral, že epizoda The Long Night měla být mnohem tmavší než všechny ostatní části. Přesně v tom však spočíval záměr tvůrců. Kameraman je názoru, že všechno, co filmaři chtěli, aby diváci viděli, bylo přímo na scéně.
Záměrem přechodu od temnoty ke světlu bylo symbolické zobrazení obtíží a útrap hlavních hrdinů až po konečné vítězství. Osobně musím říci, že jsem s vnímáním jednotlivých postav na scéně zas tak velký problém neměl a zpracování tmavší verze dané epizody mi přijde jako pochopitelné.
Zkušený kameraman Wagner má za sebou natáčení dalších šesti epizod Game of Thrones, včetně známých bojů v epizodě Hardhome či Battle of the Bastards. A jak sám řekl, je přesvědčen, že nová epizoda nebyla příliš tmavá, protože ji osobně natáčel.
Nové části Game of Thrones se dočkáme 6. května 2019. Více informací najdeš v tomto vlákně.