Populárního youtubera navíc přestaly sledovat i hvězdy jako Kylie Jenner, Kim Kardashian nebo Miley Cyrus.
Kariéra kontroverzního makeup artisty, youtubera a influencera Jamese Charlese aktuálně zažívá rapidní sestup. Doposud přišel o více než 2 miliony odběratelů na YouTube a podobný pokles vykazuje i Instagram.
Podle stránky Social Blade, která zobrazuje statistiky jednotlivých YouTube kanálů či počet sledujících v reálném čase, měl populární makeup artista ještě před pár dny přibližně 16,5 milionu odběratelů. Aktuálně je to však již méně než 14 milionů a toto číslo každou vteřinou klesá.
Devatenáctiletý James se proslavil zejména díky beauty videím a makeup tutoriálům, kdy líčí sám sebe a zkouší různé kosmetické produkty. Jeho kariéru však odstartovala jeho kdysi dobrá kamarádka Tati Westbrook, která se o něj starala, poskytla mu domov, pomáhala mu v začátcích a stala se jeho jakýmsi mentorem.
Celá kauza odstartovala poté, co makeup artista na svém Instagram odpromoval výživové a vlasové doplňky značky Sugar Bear Hair. O nic by však nešlo, kdyby tato firma nebyla přímou konkurencí značky jeho někdejší dobré kamarádky Tati. Ta po tomto incidentu vydala 43minutové video, v němž tvrdí, že to byla poslední kapka v sérii jejich potyček.
Ve videu uvádí, že se cítí podvedena, a popisuje, jak dokáže sláva odkrýt pravý charakter člověka. Rovněž mladíka kritizuje za mnohé další přešlapy, James se měl v minulosti pokusit sbalit heterosexuálního číšníka, kterého ho chtěl přesvědčit o tom, že je také homosexuál, aby se s ním mohl vyspat.
James na to reagoval svým videem, ve kterém se snažil celou situaci objasnit a ospravedlnit tím, že je také jen člověk a dělá chyby jako každý jiný. Jeho fanoušky to však pravděpodobně nepřesvědčilo, jelikož počet jeho sledovatelů stále klesá a na samotném videu, kde se omlouvá, má jen 455 tisíc lajků a více než 2,2 milionu dislajků.
Sledovat ho přestaly navíc i světové hvězdy jako Kylie Jenner, Kim Kardashian, Demi Lovato, Miley Cyrus či Katy Perry. Za jeden jediný den mu ubylo téměř 1,3 milionu odběratelů.
Červená čísla představují pokles odběratelů a zelená nárůst zhlédnutí na videích