Zatímco Facebook stagnuje, vliv Instagram u nás roste. Jak dopadl průzkum o sociálních sítích?
Češi začali trávit méně času na sociálních sítích, průměrná doba jejich procházení klesla ze 149 na 143 minut denně, což je něco přes dvě hodiny. Nejvíce to bylo v roce 2016, kdy jsme strávili na sociálních sítích 159 hodin za den.
I to zjistil průzkum AMI Digital Index, který dala dohromady společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.
Sociální sítě v roce 2018 používalo na 80 procent lidí, letos jich bylo 77 procent. A zatímco Facebook již v počtu uživatelů téměř vůbec neroste, posiluje Instagram, který je populární hlavně u mladých lidí. A i když je v popularitě až na třetím místě, roste se stejnou dynamičností jako v předchozích letech a růst bude nejspíš i dál.
„Letošní výsledky průzkumu AMI Digital Index naznačují změny na poli sociálních médií. Přestože v minulých letech tradiční sociální sítě dynamicky rostly, letos již zřejmě dosáhly svého pomyslného vrcholu,“ řekl Marek Stránský ze skupiny AMI Communications.
Jaké sociální sítě jsou nejoblíbenější? |
|||
Navštěvuje opakovaně | Vůbec nezná | ||
1. | 83,5 % | 1,4 % | |
2. | YouTube | 71,1 % | 2,6 % |
3. | 33,4 % | 12,2 % | |
4. | Instagram Stories | 19,8 % | 44,2 % |
5. | 6,9 % | 46 % | |
6. | 6,3 % | 17,3 % | |
7. | Instagram TV | 4,5 % | 55,4 % |
8. | Snapchat | 3,9 % | 46,6 % |
9. | Tinder | 1,4 % | 62,5 % |
10. | Tumblr | 0,4 % | 71,3 % |
zdroj: AMI Digital Index 2019 |
Uživatelé sociálních sítí si poměrně dost oblíbili koncept Instagram Story, který je součástí aplikace od srpna 2016. Nápad si tehdy přebral od konkurenčního Snapchatu. „Začíná se prosazovat i novinka loňského roku Instagram TV. To je formát, který chce v budoucnu konkurovat YouTube,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Lidé na sociálních sítích jsou v obecnosti více pasivnější, například na Facebook 40 procent Čechů nepřidává příspěvky vůbec nebo jen jednou do roka. Za to na Instagramu přispívá 20 procent několikrát týdně.
Nejvíce lidé používají sociální sítě pro kontakt s přáteli, jako formu zábavy, ale i zdroj informací. Méně je pak vnímají jako místo, kde mohou veřejně zastávat nějaké názory nebo používat sítě k práci.