Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 14. 12. 2019 svátek má Lýdie

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Girls - Refresher dívka
7
Dominik Čech
23. červenec 2019, 16:30

REFRESHER dívka Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

Čtete dobře.

Dominik Čech
23. červenec 2019, 16:30
REFRESHER dívka Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Eva Che je bohyně. Bývalá módní bloggerka a modelka se dnes věnuje retailu, konkrétně u značky Gucci. Zároveň Eva provozuje jeden z nejoriginálnějších a nejzábavnějších českých instagramových profilů, které se jenom hemží banány a jejím jménem. 

 

Za parného dne jsme Evu pozvali na motokáry a vyzpovídali jí z jejího pracovního i osobního života. O fotky se postaral Filip Poreba

 

V rozhovoru se dozvíš: 
  • Kdo to je Cheva;
  • proč má Eva napůl čínský mozek;
  • jaká byla její zkušenost s fashion bloggerstvím;
  • jaký má vztah s banány;
  • proč miluje surovost a opakování.

 

 

Kdo je cheva? 

Eva: Cheva je především můj pseudonym, který vznikl složením mého jména a příjmení. Jmenuju se Eva Che, ale i to je zkrácenina mého celého původního jména, které bylo Che Tian Wen. 

 

Bylo? 

Do svých osmnácti let jsem měla čínské občanství a až potom české. Když jsem pak tvořila své jméno, tak jsem odtrhla domyšlenou část mého čínského jména, to „Tian Wen“, a nechala jsem si pouze zděděné „Che“, které mám po tátovi. Myslím si, že pokud chce člověk fungovat jako osobnost, tak je důležitý mít dobře zapamatovatelný jméno. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Co tě motivovalo k tomu zažádat si o české občanství?

Upřímně řečeno to bylo cestování. Ono nezáleží na tom, kde se člověk narodí, protože já jsem se narodila v Praze, ale oba moji rodiče jsou z Číny. Řekněme tedy, že jsem se narodila s dvojitým občanstvím a jak se říká v čínštině „s napůl čínským mozkem“. Na druhou stranu jsem tady vyrostla a mentálně jsem více Evropanka. A s tím cestováním – ono je prostě jednodušší cestovat s českým pasem.

 

 

Co to znamená, že máš „napůl čínský mozek“? 

To znamená, že jsem vyrostla v rodině, kde jsou oba rodiče vlastenci. Oni se za Čínu hodně přimlouvají, a ačkoliv tu žijí skoro 30 let, tak dodnes nechtějí české občanství, i když by jim to sebevíc usnadnilo život. Jsou hrozně pyšní na to, odkud jsou. 

 

 

Takže jsi taky tak trochu vlastenka? 

V rámci některých názorů ano. Velká část Číňanů jsou buddhisti, kteří mají specifický styl myšlení, jsou pověrčiví, a některé věci jsem opravdu po rodičích zdědila. V některých věcech zase ale učím já je. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Máš nějakou podle tebe fakt českou vlastnost? 

Upřímně si teď nedokážu vybavit, co opravdu dělám „hezky česky“, ale určitě jako každá jiná Asiatka žijící všude jinde jen ne v rodné zemi můžeme společně usoudit, že to samé, co bychom se naučili tam, umíme o pár let dříve. 

 

Ty jsi ještě coby náctiletá začínala jako módní bloggerka a modelka. Jak tohle celé začalo?

NAČÍST CELÝ ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Podpoř tvorbu kvalitního obsahu
Roky tvoříme kvalitní autorské články, které nikde jinde nenajdeš. Pokud chceš více takových článků, předplať si REFRESHER+ a dostaneš další výhody.
CHCI PODPOŘIT

 

Začala to na gymplu, kde jsem byla jediná Číňanka. Neměla jsem moc koníčků, dodnes třeba neumím plavat nebo jezdit na kole. Často jsem, ale četla právě různé blogy, tak jsem si pro zábavu taky jeden založila. S myšlenkou, že to bude můj deníček, ne jako byznys. 

 

Všechno se pak rozšířilo a přirozeně mě začali lidé zvát na různé kulturní akce či malé dýchánky, z nichž většina jako třeba fashion pikniky, už dnes neexistuje. Mně bylo tehdy zhruba 14 a hrozně jsem prahla po tom být modelkou, takže jsem byla ráda, že chodím mezi lidi. Vnímala jsem to jako spojené světy a taky bylo o čem psát na blog. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Takže jsi byla jako náctiletá zvaná na různý události, večírky, testování apod.? 

Události ano, ale testování minimálně.  V té době jsem si toho kromě špatného počátečního obočí moc udělat neuměla. Makeup v té době tedy vůbec nebyl pro mě a totéž platí pro různé teniskové nabídky.  Dodnes žádné nemám, přestože jsou pohodlné a cool. Hodně věcí se mě tehdy vůbec netýkalo.

 

Navíc jsem tehdy poměrně rychle pochopila, že pokud tím chce člověk vydělávat peníze, tak nemůže být úplně dokonale upřímný. Četla jsem některé články populárních bloggerů a věděla jsem, že někteří ti lidé občas nemluví pravdu. Hlavně to bylo hrozně vidět. V tomhle období moje bloggerství přestalo. Ta upřímnost byla nějaká moje hranice, přes kterou jsem jít nechtěla. Navíc hranice popularity byla někde jinde, než je dnes. 

 

Teď pracuješ v retailu pro Gucci. Co přesně tvoje práce obnáší?

Když jsem se přestěhovala do Prahy, tak jsem nejprve začala pracovat pro Topshop, ze kterého jsem pak odešla do Moncleru, což tehdy znamenalo něco jako „vstupenka do Pařížské ulice“. Neměla jsem moc zkušeností, ale pro firmu bylo důležitější, že jsem dokázala obsloužit čínskou klientelu. Já ovládám hlavně kantonský dialekt, což je můj mateřský jazyk a naučenou mám taky mandarínštinu, která je v Číně úřední jazyk a kterou neustále zlepšuju.

 

Později jsem se připojila ke Gucci, kde jsem teď a musím říct, že je to zatím to nejlepší, co jsem v životě potkala.  Podle mě je důležitý si uvědomit, že pokud člověk dělá v luxusním butiku, či jiném luxusním odvětví, tak de facto děla servis. Pokud klient nedostane servis, tak nebude spokojený. Člověk musí zjistit, co ten druhý opravdu chce. Zároveň musíš lidem prodat všechno to, co mu ten produkt nemůže dát – osobní sympatie, humor, něco, co přesvědčí klienta, aby o té značce snil. Musí dostat víc, než by dostal jinde. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Takže je to podobné jako v gastronomii, kdy už nestačí jenom výborný jídlo, ale člověk musí mít ze servisu pocit, že se o něho někdo stará, že je důležitý. 

Přesně tak. Tady jde o to, aby si uměl vycítit, co klient chce, a to se dozvíš pouze tehdy, když se ho budeš dostatečně ptát. Tu práci musíš doopravdy milovat, protože se o ty klienty musíš upřímně zajímat a snažit se jim porozumět, což se zahrát nedá. Já jsem vizitka toho brandu a z komunikace se mnou si klienti můžou tvořit názor na samotnou značku. Gucci je třeba skvělý v tom, že podporuje to, aby se lidi posouvali. Uvidím, co přijde, ale taky se chci posouvat pořád dál. 

 

Při práci určitě hodně cestuješ.  Kam v poslední době jezdíš nejčastěji? 

Musím říct, že kdybych mohla, tak jezdím úplně kamkoliv. Je hodně míst, kde jsem ještě nebyla. Nejčastěji teď ale jezdím do Berlína, kde si vždycky oddělím zábavu a práci. Já musím mít v práci profesionální přístup a člověk se pak přirozeně potřebuje někde odreagovat. Navíc je to za rohem a já už se tam cítím jako doma.  Párkrát jsem vycestovala i pracovně, kdy jsem si vybudovala nějaký hlubší vztah k značce a firmě, ve které pracuju. Naposledy to bylo minulý rok v listopadu, kdy jsem jela do New Yorku běžet maraton za UNICEF a za Gucci, kteří mají dlouhodobou charitativní spolupráci. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Trochu se touhle otázkou vrátím na začátek, ale máš dojem, že mají Asiatky v evropském módním průmyslu obecně nějakou výhodu? 

Vlastně si nemyslím, že bychom měli nějakou výhodu, protože i v Čechách je podle mě spousta šikovných a talentovaných lidí. Co si myslím, že trochu funguje v Praze, je to, že každý občas chce mít za kamarádku cizinku nebo cizince v rámci poznávání cizích kultur. Já se sice necítím jako cizinka, ale vizuálně tak vypadám, což mi může trochu pomoct. Na druhou stranu je tu už i velká spousta šikovných Asiatek, takže to prostředí se vyrovnává. Možná tomu tak bylo před pár lety, ale dnes už moc ne. 

 

 

Stává se z toho už třeba i nějaká konkurence?

Právě, že záleží, jak to bereš. Některý holky mají takovou náturu, že vnímají jinou šikovnou holku jako konkurenci. To je podle mě nejhorší. Když vidím hezkou holku, tak přemýšlím, jak by mohla být moje kamarádka. Tahle konkurenční mentalita se podle mě často vyskytuje tehdy, když se potkají dva lidi, kteří mají něco společného a mají chuť se předhánět. Často to bývá, když je člověk o sobě hodně přesvědčený a zároveň nedokáže moc přijmout druhé. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Na tvém Instagramu si člověk nemůže nevšimnout tvojí záliby v banánech. Co tě tak baví zrovna na banánech?

Vždycky jsem měla ráda banány. Banán je úžasná věc, která má v sobě všechno, co člověk potřebuje. Má ideální množství cukrů, vitamínů, prospívá trávení, a hlavně tě zasytí, když máš opravdu velký hlad. Má skvělou chuť, krásný tvar. Člověk si navíc musí vybrat ten svůj – jestli chce ten sladký, nebo nedozrálý. 

 

V době, kdy jsem hodně cvičila, jsem začala banány jíst ve velkém. Jednu dobu jsem dokonce jedla jenom banány a během některých letních dnů jsem jich snědla i třeba patnáct za den. A takhle každý den. Navíc jsem začala banány i nějak přirozeně všude fotit. Nebylo to nějak násilně dělaný proto, že ten banán symbolizuje nějakou sexualitu. 

 

Obecně mám ráda, když se věci opakují. Hrozně ráda jím to samý, když nosím nějaký oblečení, tak ho nosím hodně často, aby se to u mě stalo jak kdyby ikonické. Když něco dělám, tak si hrozně ráda udržuju nějakou disciplínu. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

Mně to přijde, že to je až taková ta buddhistická repetetivnost. Kdy opakuješ jednu věc tak dlouho, dokud jí úplně neovládneš. 

Jo! Já i jezdím na stejný místa, jím stejný věci. Takhle se podle mě dělají ikony. Když je něco opakovaného, tak se to dřív nebo později stane populární. U mě to je ten banán. 

 

Takže usiluješ o to, aby si lidi, když uvidí ikonu banánu, okamžitě vybavili tebe? 

Když se něco začne často nosit, vzniká trend. Co se často opakuje v rádiu, bude pravděpodobně populární song. Všechno, co se hypuje, bude vyhypovaný. Když ti něco jde a opakuješ to, tak už se toho nezbavíš, ať je to třeba běhání, nebo jakákoliv jiná činnost, kterou člověk často opakuje.

 

Už když jsem psala ten blog, tak na mě nejošklivěji působily články, které začínaly slovy „omlouvám se, že jsem dlouho nic nenapsala“. To prostě není hezký. Já si hrozně všímám malých detailů a u tohohle mi přijde, že když se takové věci nedělají pravidelně, tak prostě tak trochu postrádají smysl. Navíc tohle platí i pro banány – když budu často konzumovat banány, lidi uvěří, že mi doopravdy chutnají, což je koneckonců pravda. 

  

Mám z tebe dojem, že máš tak trochu zvrácený smysl pro humor. 

Já mám všechno ráda hrozně surový. Mám ráda věci takový, jaký jsou. 

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

 

 

Vybavuju si nějakou tvoji fotku, kdy vaříš nějaký hmyz a pak máš ten hmyz i tak nějak různě po obličeji. To mi přijde hodně surový. 

To jsem smažila sarančata! Když jsem to dělala, tak mi všude lítaly a celé to video bylo hrozně nedokonalý, neperfektní, což se mi líbí. I ten banán je hrozně neperfektivní. Různé banány mají různé tvary, různou barvu. I já jsem neperfektní a miluju to. K té surovosti – co je lepší než ten surový originál? Když je něco autentické. Já si myslím, že když budu lidem opakovaně ukazovat věci, tak jak jsou, bez filtru, tak se na to chytnou. Lidi, kteří mě znají, už hlavně vědí, že to takhle mám. Věří tomu. 

 

Ve světě, kde se všechno upravuje a všemu se dává nějaká retuš je asi potřebný na něco ukázat, tak ty říkáš „je to takhle“. 

Jo. Myslím si, že je důležitý ukázat lidem surovost. Lidi se stydí ukázat některé věci v jejich přirozené podobě. Ano, i já chci někdy ukázat věci v jejich nejlepší možné podobě. Něco vyfotím a chci, aby to bylo hezký. Rozdíl je v tom, že já věci upravuju předtím, než je vyfotím, a ne až potom.

 

REFRESHER DÍVKA Eva Che je banánová ikona, která miluje opakování a surovost

Foto: Filip Poreba Tagy: Najkrajšie ženy na Internete, girls, gucci
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
21
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.