Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 29. 11. 2020 svátek má Zina

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
6
Martin Mičuda
3. březen 2020, 11:35
Čas čtení: 2:16
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Napjatě očekávaná Octavia RS je tady! Je hezčí, modernější a poprvé hybridní

Vrcholná varianta nové Octavie je realitou.

Martin Mičuda
3. březen 2020, 11:35
Čas čtení: 2:16
Napjatě očekávaná Octavia RS je tady! Je hezčí, modernější a poprvé hybridní
Zdroj: skoda-storyboard.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Očekávaná vrcholná verze nové Octavie je zde. Původně mělo dojít k jejímu odhalení přímo v Palexpo ve stánku Škody, jak ale víš, letošní autosalon v Ženevě byl zrušen, proto se premiéra odehrála online. Důležitější ale je, že nová Octavia RS bude poprvé k dispozici až ve třech verzích, přičemž novinkou je právě plug-in hybrid.

 

Ten nese oficiální název Octavia RS iV a k dispozici bude jako první. Samozřejmě, později se nabídka rozšíří o klasický benzínový i naftový derivát. Silnou stránkou novinky je nepochybně exteriérový design, který se od běžných verzí liší o trochu víc než dosud. Mohou za to zejména úplně jinak tvarované nárazníky s výraznými liniemi a masivnějšími otvory.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1454 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš číst i tyto články
Jako jediný na světě byl trpaslíkem i obrem. Ztrácel zrak i sluch a nepomohli mu ani doktořiJako jediný na světě byl trpaslíkem i obrem. Ztrácel zrak i sluch a nepomohli mu ani doktoři
Astronautka Jeanette Epps: Dokáži si určitě představit, že budeme mít pravidelnou kyvadlovou dopravu mezi Zemí a MěsícemAstronautka Jeanette Epps: Dokáži si určitě představit, že budeme mít pravidelnou kyvadlovou dopravu mezi Zemí a Měsícem
Jaká je pravda o elektrickém Volkswagenu? Zjišťovali jsme ji v testu zcela nové ID.3Jaká je pravda o elektrickém Volkswagenu? Zjišťovali jsme ji v testu zcela nové ID.3
VÍCE

 

Škoda Octavia RS UTOROK
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

 

Vpředu nechybí opět LED pás, zatímco vzadu je nově opticky více zvýrazněn difuzor s typickým horizontálním pásem odrazového světla a dvojicí koncovek výfuku (funkční je pouze levá koncovka). O ještě atraktivněji působící vzhled se stará odtrhová hana (liftback), výrazný střešní spoiler (kombi) nebo volitelné černé detaily – maska, zpětná zrcátka, nápisy či zbylá hrstka detailů.

 

 

Na výběr budou sportovní 18 a 19" disky kol, zatímco o svícení se již v základu postará full-LED technologie. Za příplatek je možné sáhnout po sofistikovaných Matrix-LED světlech. V interiéru velké změny nečekej, nadále tedy platí, že centrem palubky je 10" dotykový displej a před řidičem se nachází 10,25" digitální přístrojový štít.

 

V kokpitu však převládají červené detaily – prošívání na tříramenném volantu, sportovních sedadlech s integrovanou hlavovou opěrkou či přímo na palubní desce. Ta je čalouněná jakousi Alcantarou a nechybí ani „karbonové“ dekory. Standardně dodávané digitální budíky nakonec nabídnou nový režim zobrazení, kde dominuje zvýrazněný otáčkoměr.

 

Škoda Octavia RS UTOROK
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

 

Pokud jde o samotnou techniku, žádné velké překvapení se nekoná, protože, jak se očekávalo, plug-in hybridní varianta kopíruje to, co najdeme v koncernovém Golfu GTE. Abychom byli přesnější, Octavia RS iV tedy kombinuje benzinový agregát 1.4 TSI s výkonem 110 kW / 150 koní a elektromotor s výkonem 85 kW / 115 koní. Jak automobilka slibovala, RS iV disponuje stejným kombinovaným výkonem jako její později představená benzínová varianta – 180 kW / 245 koní a 400 Nm.

 

Pochopitelně, poháněna jsou výhradně přední kola, na která je síla posílána prostřednictvím šestistupňového DSG. Ano, plug-in hybrid nezaujme převratnou technikou, neboť motor 1.4 TSI jako takový a šestistupňový automat již můžeme v kontextu současné koncernové techniky považovat za staré zboží. Ve spolupráci s elektromotorem se ale dá předpokládat, že může jít o velmi zajímavou možnost.

 

Elektromotor pohání baterie s kapacitou 13 kWh, což značí, že na čistě elektrický pohon je Octavia RS iV ochotna ujet až 60 kilometrů. Plug-in hybridní RS dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, maximální rychlost je 225 km/h.

 

Za citelné mínus vyhotovení iV lze považovat nejen menší kufr (450, respektive 490 litrů v kombi), ale i palivovou nádrž (40 litrů). To je o 5 litrů méně než verze s konvenčním pohonem, což je mimochodem také dost málo.

 

Škoda Octavia RS UTOROK
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

 

Zajímavostí je, že plug-in hybrid má standardní světlou výšku jako běžná Octavia (údajně kvůli ochraně baterie), má ale sportovnější charakteristiku nastavení tlumičů. Benzínová a naftová verze RS bude snížena o 15 milimetrů. Sériová výbava počítá s progresivním řízením, 18" disky a zmíněnými LED světly v nárazníku (mlhovky). Samozřejmě, v nabídce se nachází také adaptivní podvozek a jednotlivé technologické vychytávky, které měly premiéru v klasickém podání.

 

Model RS iV časem doplní benzinová varianta 2.0 TSI s výkonem 180 kW / 245 koní a  2.0 TDI o 200 koních. Později přijde i pohon všech čtyř kol, s velkou pravděpodobností bude ale k dispozici výhradně pro naftový model. Cenové relace zatím neznáme, Škoda Octavia RS iV by ale měla na trh přijít v létě, protože tehdy je plánováno spuštění sériové výroby.

 

Zobrazit galerii 20 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
12
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.