Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
3. března 2020 v 11:35
Čas čtení 2:16
Martin Mičuda

Napjatě očekávaná Octavia RS je tady! Je hezčí, modernější a poprvé hybridní

Napjatě očekávaná Octavia RS je tady! Je hezčí, modernější a poprvé hybridní
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-octavia-rs-iv-sustainable-yet-sporty/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Vrcholná varianta nové Octavie je realitou.

Očekávaná vrcholná verze nové Octavie je zde. Původně mělo dojít k jejímu odhalení přímo v Palexpo ve stánku Škody, jak ale víš, letošní autosalon v Ženevě byl zrušen, proto se premiéra odehrála online. Důležitější ale je, že nová Octavia RS bude poprvé k dispozici až ve třech verzích, přičemž novinkou je právě plug-in hybrid.

Ten nese oficiální název Octavia RS iV a k dispozici bude jako první. Samozřejmě, později se nabídka rozšíří o klasický benzínový i naftový derivát. Silnou stránkou novinky je nepochybně exteriérový design, který se od běžných verzí liší o trochu víc než dosud. Mohou za to zejména úplně jinak tvarované nárazníky s výraznými liniemi a masivnějšími otvory.

Škoda Octavia RS UTOROK
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Vpředu nechybí opět LED pás, zatímco vzadu je nově opticky více zvýrazněn difuzor s typickým horizontálním pásem odrazového světla a dvojicí koncovek výfuku (funkční je pouze levá koncovka). O ještě atraktivněji působící vzhled se stará odtrhová hana (liftback), výrazný střešní spoiler (kombi) nebo volitelné černé detaily – maska, zpětná zrcátka, nápisy či zbylá hrstka detailů.

Doporučeno
Koronavirus v Česku. Počet nakažených může ještě vzrůst, neexistují signály o epidemii Koronavirus v Česku. Počet nakažených může ještě vzrůst, neexistují signály o epidemii 3. března 2020 v 9:02

Na výběr budou sportovní 18 a 19" disky kol, zatímco o svícení se již v základu postará full-LED technologie. Za příplatek je možné sáhnout po sofistikovaných Matrix-LED světlech. V interiéru velké změny nečekej, nadále tedy platí, že centrem palubky je 10" dotykový displej a před řidičem se nachází 10,25" digitální přístrojový štít.

V kokpitu však převládají červené detaily – prošívání na tříramenném volantu, sportovních sedadlech s integrovanou hlavovou opěrkou či přímo na palubní desce. Ta je čalouněná jakousi Alcantarou a nechybí ani „karbonové“ dekory. Standardně dodávané digitální budíky nakonec nabídnou nový režim zobrazení, kde dominuje zvýrazněný otáčkoměr.

Škoda Octavia RS UTOROK
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Pokud jde o samotnou techniku, žádné velké překvapení se nekoná, protože, jak se očekávalo, plug-in hybridní varianta kopíruje to, co najdeme v koncernovém Golfu GTE. Abychom byli přesnější, Octavia RS iV tedy kombinuje benzinový agregát 1.4 TSI s výkonem 110 kW / 150 koní a elektromotor s výkonem 85 kW / 115 koní. Jak automobilka slibovala, RS iV disponuje stejným kombinovaným výkonem jako její později představená benzínová varianta – 180 kW / 245 koní a 400 Nm.

Pochopitelně, poháněna jsou výhradně přední kola, na která je síla posílána prostřednictvím šestistupňového DSG. Ano, plug-in hybrid nezaujme převratnou technikou, neboť motor 1.4 TSI jako takový a šestistupňový automat již můžeme v kontextu současné koncernové techniky považovat za staré zboží. Ve spolupráci s elektromotorem se ale dá předpokládat, že může jít o velmi zajímavou možnost.

Elektromotor pohání baterie s kapacitou 13 kWh, což značí, že na čistě elektrický pohon je Octavia RS iV ochotna ujet až 60 kilometrů. Plug-in hybridní RS dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy, maximální rychlost je 225 km/h.

Za citelné mínus vyhotovení iV lze považovat nejen menší kufr (450, respektive 490 litrů v kombi), ale i palivovou nádrž (40 litrů). To je o 5 litrů méně než verze s konvenčním pohonem, což je mimochodem také dost málo.

Škoda Octavia RS UTOROK
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Zajímavostí je, že plug-in hybrid má standardní světlou výšku jako běžná Octavia (údajně kvůli ochraně baterie), má ale sportovnější charakteristiku nastavení tlumičů. Benzínová a naftová verze RS bude snížena o 15 milimetrů. Sériová výbava počítá s progresivním řízením, 18" disky a zmíněnými LED světly v nárazníku (mlhovky). Samozřejmě, v nabídce se nachází také adaptivní podvozek a jednotlivé technologické vychytávky, které měly premiéru v klasickém podání.

Model RS iV časem doplní benzinová varianta 2.0 TSI s výkonem 180 kW / 245 koní a  2.0 TDI o 200 koních. Později přijde i pohon všech čtyř kol, s velkou pravděpodobností bude ale k dispozici výhradně pro naftový model. Cenové relace zatím neznáme, Škoda Octavia RS iV by ale měla na trh přijít v létě, protože tehdy je plánováno spuštění sériové výroby.

Domů
Sdílet
Diskuse