Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 29. 3. 2020 svátek má Taťána

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
0
Dominik Vetrák
15. březen 2020, 21:19
Čas čtení: 3:56

Hollywood přijde kvůli koronaviru o 20 miliard dolarů. Tento týden bude z hlediska tržeb nejslabší za celé 21. století

Hollywood čeká nejnáročnější období ve 21. století.

Dominik Vetrák
15. březen 2020, 21:19
Čas čtení: 3:56
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Za lístky do kin po celém světě loni zaplatili diváci rekordních 42,5 miliardy dolarů. Domestic Box Office – tržby z USA a Kanady – zaznamenal druhý nejlepší rok. Kina tam v roce 2019 utržila 11,4 miliardy dolarů. Očekávalo se, že Čína v roce 2020 v tržbách porazí USA a stane se nejsilnějším filmovým trhem na celém světě. Před 10 lety tuto možnost nikdo nepovažoval za reálnou.

 

Nic z toho se ale nestane a oproti minulému roku klesnou tržby o několik desítek procent. Kvůli koronaviru zavírají kina (včera zavřela všechna i Francie), ruší se premiéry a stopku dostávají natáčení nových seriálů a filmů.

 

 

The Hollywood Reporter (dále jen THR) informuje, že Hollywood a celosvětový kinematografický průmysl by za rok 2020 mohli kvůli koronaviru přijít o 20 miliard dolarů. Studia vyjde draho už jen samotné odkládání premiér. Odhaduje se, že studio MGM bude odsunutí premiéry Jamese Bonda z dubna na listopad stát mezi 30 až 50 miliony dolarů.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 774 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 69.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

 

Paramount zase za odložení premiéry Tichého místa 2 jen 8 dní před plánovaným uvedením zaplatí přibližně 30 milionů dolarů. Náklady se převážně vztahují na reklamu, koupi prostoru na internetu a v televizi a rušení již zaplacených promo akcí.

 

 

 

A teď si představ takové Disney, které muselo odložit epické fantasy Mulan, animák Onward, pravděpodobně odloží marvelovku Black Widow a stoplo natáčení všech svých filmů a seriálů. Odklady jsou ale nic ve srovnání s tím, jak moc by utrpěly celosvětové tržby, kdyby filmy šly do kin podle původních plánů. Takový Bond, Rychle a zběsile 9 či Mulan by museli počítat s tržbami menšími o několik stovek milionů dolarů. 

 

Deadline informuje, že analytici tržeb v USA odhadují velké ztráty hlavně v případě současných premiér. Filmy jako I Still Believe, The Hunt či Bloodshot vydělají během víkendových premiér o 15 až 35 % méně, než se předpokládalo. Víkendové tržby v USA a Kanadě se celkově pohybují někde na úrovni 58,5 milionu dolarů, což by znamenalo nejslabší víkendové tržby od září 1998.

 

 

Tehdy ale neměly premiéru žádné velké filmy a září 1998 se považovalo za velmi slabé. Kina v té době vydělala 56,8 milionu dolarů. Současná situace je ještě horší než během víkendu po teroristických útocích z 11. září 2001. Tehdy kina v USA a v Kanadě vydělala 59,7 milionu dolarů.

 

A to zatím v Severní Americe zavřelo méně než 100 kin, která nedokáží zaplatit své zaměstnance nebo dostala nařízení od města či státu. Zbývající kina zůstávají otevřená. Sály v USA a v Kanadě ale mohou využívat pouze 50 % své kapacity. Lidé se postupně z kin vytrácejí a místo toho vyprazdňují obchody s potravinami či zbraněmi.

 

 

Zrušení či odložení premiér má řadu důvodů. Kromě již zmíněného zavření kin v mnoha zemích světa je dalším důvodem zákaz cestování. Herci a tvůrci nemohou cestovat po velkých zemích a promovat tam své filmy, jak to běžně dělají u všech blockbusterů. 

 

The Hollywood Reporter odhaduje, že koronavirus dosud způsobil sedmimiliardové ztráty. Do konce května se tato částka vyšplhá na 20 miliard. Nikdo nedokáže odhadnout, co se bude dít, pokud krize potrvá i v dalších měsících. Zdroje THR hovoří také o nákladech během přerušeného natáčení. To je případ i marvelovky Shang-Chi.

 

Disney údajně přijde o 300 až 350 tisíc dolarů každý den, kdy bude natáčení přerušeno. Stejně je to má vyjít v případě natáčení hraného remaku Malé mořské panny, které mělo začít příští týden, ale také se odkládá. Někdo by si pomyslel, že ztráty pokryjí pojišťovny. Advokát John Tomlinson se pro THR ale vyjádřil, že to nebude možné. S největší pravděpodobností pokryjí pojišťovny jen část nákladů.

 

 

Většina společností ale zřejmě využije speciální klauzule, které se vztahují na choroby a pandemie. Nemluvě o tom, že pokud by měly pojišťovny proplácet ušlé zisky a zvýšené náklady všech společností, zkrachovaly by všechny do jedné. Touto problematikou se však zřejmě budou zabývat až za několik týdnů či měsíců. 

 

Jeden ze zdrojů THR prozradil, že pandemie zatím neovlivnila budoucí jednání o dohodách mezi produkčními společnostmi a televizními korporacemi. I to je ale jen otázkou času. Virus výrazně ovlivní i příjmy televizních stanic za reklamu. Chybět budou i zisky ze živých událostí, vystoupení a sportovních událostí, které jsou propojeny na televizi a reklamu v médiích. 

 

 

Nikdo momentálně netuší, co bude s platy herců a štábu. Zavřená jsou i divadla na Broadway, což pro ně momentálně znamená ztrátu 100 milionů dolarů. Odbory umělců vystupujících na jevištích se již obrátily na vládu. Požadují, aby zajistila úlevy v nezaměstnanosti, zdravotní pojištění a placenou dovolenou. Prezidentem Trumpem navrhované snížení daní jim totiž nepomůže, protože se zavřenými divadly a kinosály nevydělají vůbec nic. Samozřejmě, týká se to několika odvětví, jejichž odbory se v následujících dnech přihlásí o slovo s vlastními návrhy.

 

Už zítra ti přineseme pravidelný souhrn Box Office – tržeb za poslední týden. Očekáváme velmi pochmurná čísla a negativní rekordy. Jeden takový si připíše i společnost Pixar, ale o tom až zítra, kdy si budeme čísly na 100 % jistí. Koronavirus dává celosvětové ekonomice i nadále jednu ránu za druhou a nikdo si netroufá říct, do jaké míry na to doplatí Hollywood a všechny naše milované filmy a seriály

 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: hollywoodreporter.comNáhledový obrázek: Tasr: AP Photo/Fernando Llano, MGM/Universal Studios Tagy: kino, tržby, Koronavirus, covid19
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
2
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.