
Únik fotografií nové třídy S od Mercedesu odhaluje prakticky všechno podstatné. Připrav se na revoluci
Zejména interiér nového S se změní k nepoznání.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Únik fotografií nové třídy S od Mercedesu odhaluje prakticky všechno podstatné. Připrav se na revoluci
Zejména interiér nového S se změní k nepoznání.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Spousta špionážních fotografií z testů nové třídy S během uplynulých měsíců jasně naznačila, že nová vlajková loď značky Mercedes-Benz se chystá vstoupit na trh.
K mimořádně očekávanému velkolepému představení by mělo dojít už letos. Nelze se divit, vždyť S je odjakživa jakýmsi prorokem automobilové budoucnosti a jinak tomu nebude ani teď.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1911 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉMI přesto, že se dosud německé značce dařilo snad nejočekávanější novinku roku 2020 patřičně utajit, s blížícím se časem představení se na povrch vyplavují i první uniklé záběry.
Aktuálně je toho důkazem například i známý instagramový profil Cochespias, kde se pravidelně nacházejí špionážní fotografie. Právě tam se objevily fotky nové třídy S a my musíme napsat, že téměř vše podstatné bylo odhaleno.

Exteriérový design generace W223 jde ruku v ruce se současným estetickým směrováním značky, které jasně naznačil zejména nedávný facelift třídy E. Zevnějšek to tak po novém bude hrát na ještě elegantnější a pochopitelně i modernější notu.
Na obou koncích si místo našla značně užší světla, přičemž ta zadní vůbec poprvé předělí víko kufru. Podle zákulisních zpráv by přední světlomety měla tvořit už digitální LED technologie schopná promítat různé symboly přímo na cestu.

Samozřejmě jde o poměrně nekvalitní fotky, které navíc vznikly z ne zcela nejšťastnějších úhlů, proto je třeba brát záběry trochu s rezervou.
Faktem ale je, že jak v exteriéru tak v interiéru je jasně znát, že už i pro značku, jakou je Mercedes-Benz, je sice evropský trh stále důležitý, ale už dávno ne rozhodující – důkazem je obrovská, až okázale působící maska, která potěší zejména čínskou, ruskou a americkou klientelu. Jinak tomu není ani v kokpitu, jehož palubní deska je zcela nová, opět ještě modernější a futurističtější.
Nuže, obrazovky, tablety a displeje momentálně hýbou automobilovým průmyslem. Za zcela novou koncepcí palubky stojí koncept EQS, který svého času jasně naznačil směřování značky.
Zapomeň proto na dvě opticky propojené 12,3" obrazovky, kterými W222 svého času značně zarezonovala a rozdělila lidi na dva tábory. Opět se však ukázalo, že i když se nám takové řešení nemusí líbit, stačilo pár let a obdobné rozložení displejů začala nabízet prakticky každá značka.

Nové esko ale vsadí na vertikálně umístěný (cca 15") displej, který plynule stoupá ze středového tunelu. Svědky jsme tak značně elegantnějšího řešení, které zároveň přinese pravděpodobně lepší ovládání – řidič nemusí zvedat ruku až tak vysoko jako dosud.
Ze středového tunelu, respektive středové části palubní desky se tak vytratila prakticky všechna fyzická tlačítka, pár z nich je jen pod displejem.
Vzhledem k tomu, že většina nastavení proběhne přes dotyky, ze středového tunelu se vytratil jakýkoliv sdružený ovladač či dotyková plocha, jak tomu je u současných modelů.
Za zcela novým volantem nakonec najdeme volně stojící druhý (cca 12") displej budíků. Ten může působit poněkud rušivým dojmem, uvidíme však, jak tomu bude živě.
Pozorné oko si nakonec všimne i obrovského výřezu v palubní desce, který jasně ukazuje přítomnost head-up displeje – ve Stuttgartu zjevně chystají upozornit řidiče právě na údaje promítané na čelní sklo, které jsou nejlépe viditelné v zorném poli. Očekávat můžeme i prvky rozšířené reality.

Zcela nové jsou i horizontálně umístěné výdechy klimatizace nad palubovkou či vertikální otvory po jejích stranách. Jde o další paralelu s konceptem EQS. Další revoluci lze očekávat ve výplní dveří, kde se objeví další displeje. Ty však na těchto fotografiích nevidíme přes jejich zakrytí.
Pravděpodobně si řekneš, že těch displejů se v kokpitu eska ocitne příliš mnoho, je třeba ale brát na zřetel, že auto přijde jako vlajková loď modelového roku 2021, která má na trhu setrvat a držet krok minimálně 7 let. To značí, že automobilka musí myslet několik let dopředu. Právě toto si Mercedes-Benz u své limuzíny dobře uvědomuje, proto vždy představuje obrovský progres.
Je více než jasné, že nové S bude již do značné míry elektrifikované, teď je ale příliš brzy hovořit o tom, s jakými motory či parametry lze počítat. Počkejme si tedy ještě pár měsíců a určitě budeme chytřejší.
Zobrazit galerii 5

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.