Evo RWD Spyder má poháněnou výhradně zadní nápravu.
Lamborghini je známé tím, že drtivá většina portfolia se spoléhá na pohon všech čtyř kol, kterému vděčíme za mnohdy úžasné zrychlení. Čas od času se ale objeví i verze s výhradně zadním pohonem, které cílí pravděpodobně více na puristy. Stalo se tak i začátkem roku 2020, kdy jsme po vzoru sourozeneckého Audi R8 RWD přivítali na světě model Huracán Evo RWD.
Několik měsíců nato nám Lamborghini servíruje i derivát bez střechy, který již tradičně nese dodatek Spyder. Jeho technický základ je identický s verzí Evo RWD, což v řeči čísel znamená, že atmosférická V10 o objemu 5,2 litru disponuje výkonem 449 kW / 610 koní a 560 Nm.
To je sice o 30 koní méně než „klasická“ verze Spyder s pohonem všech čtyř kol, absence čtyřkolky však zaručila nižší váhu – i navzdory elektrickému mechanismu střechy váží novinka pouze 1 509 kg. Střechu je možné složit/vyložit za 17 sekund, a to do rychlosti 50 km/h.
7stupňová automatická převodovka tedy ve verzi Huracán Evo RWD Spyder posílá veškerý výkon výhradně na zadní kola. Rychlostní parametry jsou přitom nadále pozoruhodné – akcelerace na stovku trvá 3,5 sekundy, zatímco maximální rychlost je 324 km/h. RWD Spyder je tak jen o 0,2 sekundy pomalejší, zatímco maximálka se snížila jen o 1 km/h. Dodejme, že verze s pohonem AWD dokážou akcelerovat z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy a uhánět až přes 350 km/h.
Huracán Evo RWD Spyder se od běžných verzí odlišuje prakticky jen decentně jinak tvarovaným předním nárazníkem, jinde se nic nemění. Základní doporučená cena na evropském trhu je od necelých 176 tisíc eur (cca 4,75 milionů korun) bez daně, což je o zhruba 380 tisíc korun více než verze se střechou.