Studio Naughty Dog znovu dokázalo, že je nejlepším vývojářem her na světě.
V roce 2013 uzavíralo studio Naughty Dog generaci Playstationu 3 se svým veledílem The Last of Us, ambiciózním projektem od Neilla Druckmana a Bruce Straleyho, režisérů Uncharted 2. Chtěli tehdy změnit styl videoher a pomocí té své vyprávět příběh o tom, jak se dokáží dva rozdílní lidé sblížit a postavit se společně celému světu.
Bruce Straley z Naughty Dog odešel, a tak dvojku režíroval Neil Druckmann, kterému pomáhali Anthony Newman a Kurt Margenau jako herní režiséři, zatímco Hailey Gross (Westworld) mu zase pomáhala se scénářem.
The Last of Us: Part II bude stejně jako jednička labutí píseň pro PS4 (společně s Ghost of Tsushima). Naughty Dog využilo možnosti konzole na maximum a znovu dokázalo, že je na trůnu videoherního průmyslu zcela oprávněně.
To vše si vyžádalo svou daň v podobě nekonečných přesčasů a velkého tlaku v práci, ale všechno to trápení přineslo kýžené ovoce. The Last of Us: Part II je nejlepší hrou této generace a v mých očích zřejmě i lepší hrou, než byla jednotka. Tu jsem prošel asi pětkrát a nikdy jsem si nemyslel, že ji něco dokáže překonat.
Příběh a postavy
Neil Druckmann ale dostal nápad, jak příběh posunout někam jinam. Rozhodl se riskovat, možná naštvat fanoušky, ale udělal to pro dobrý příběh. Ten hraje klíčovou roli i ve druhém díle a ty si můžeš být jistý, že tě emocionálně rozdrtí.
Když jsem to hrál poprvé, přistihl jsem se se slzami v očích asi tak třikrát nebo čtyřikrát, no a během druhého hraní už asi pětkrát. Jakmile znáš příběh a jeho klíčové momenty, dokážeš i předešlé scény vnímat v úplně jiném kontextu, což tě znovu položí na lopatky. Tedy v případě, že ti tyto postavy leží v srdci.
![Recenzia: The Last of Us: Part II](https://i.refresher.sk/public/dominik-v/2020/_jun/tlou_2/495115eda160184bb64.33824300-TLOUPII_Review_Screenshot_13.jpg)
Vzhledem k tomuto všemu doporučujeme, aby sis před příchodem dvojky zahrál jedničku. Příběh je na ni silně napojen a kromě toho je ve dvojce přítomno mnoho odkazů na první díl. Jak na důležité události, tak i na obyčejné dialogy.
Pokud znáš jedničku nazpaměť, potěší tě i takové drobnosti jako metaforické odkazy na některé dialogy. Fanoušci prvního dílu si užijí nápadné i nenápadné odkazy a pokračování některých minipříběhových linií či dialogů.
Příběh Part II nabízí řadu překvapení, zvratů a neočekávaných událostí, takže se mu moc věnovat nebudeme, abychom ti to celé neprozradili. Ellie a Joel žijí spokojeným životem v Jacksonu spolu s Tommym, Marií a celou komunitou lidí. Někdo jim ale nesmírně ublíží a obzvláště Ellie to nese velmi těžce. Rozhodně se tedy partu provinilců vyhledat ve městě Seattle, kde se odehrává drtivá většina hry.
![Recenzia: The Last of Us: Part II](https://i.refresher.sk/public/dominik-v/2020/_jun/tlou_2/blog-1585862895643.jpg)
Tématem druhého dílu je nenávist. Nekonečný cyklus nenávisti, pomsty a neschopnosti odpustit. Už první díl udělal kus skvělé práce s polidštěním nepřátel. Ve videohrách se často zaměřujeme pouze na hlavní postavy a záporáci jsou prostě ti zlí, kteří musí zemřít.
Jenže ve světě The Last of Us žijí jen nebezpeční lidé a na první pohled není jasné, kdo je hodný a kdo zlý. Pokud nejsi nebezpečný, v tomto nehostinném světě 25 let po vypuknutí nákazy nepřežiješ.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Jaké hodnocení získala hra v recenzí
- Kolik nových typů infikovaných ve hře najdeš
- Kolik hodin ti zabere dokončení hry
- Jak Naughty Dog vytvořilo nejlépe vypadající hru v historii
- Jaké neuvěřitelné pocity dokázalo vyvolat prostřednictvím emotivního příběhu
- Zda se podařil soundtrack
- Zda se hra stane nejlepší v celé historii videoher