Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 4. 12. 2020 svátek má Barbora, Barbara

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
14
Martin Mičuda
1. září 2020, 19:31
Čas čtení: 2:55
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Škoda začíná novou éru. Elektrický Enyaq má svítící masku, revoluční kokpit a dojezd až 510 kilometrů

Dlouho očekávaná elektrická novinka od Škody je realitou.

Martin Mičuda
1. září 2020, 19:31
Čas čtení: 2:55
Škoda začíná novou éru. Elektrický Enyaq má svítící masku, revoluční kokpit a dojezd až 510 kilometrů
Zdroj: skoda-storyboard.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
14
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Je to už několik měsíců, co nám automobilka Škoda podsouvá informace a upoutávky ke svému vůbec prvnímu čistě elektrickému modelu. Řeč je pochopitelně o elektromobilu s názvem Enyaq iV, který nám česká značka právě oficiálně představila. Stalo se tak v Praze, kde došlo k velkolepému odhalení novinky, kterou Škoda začíná novou éru.

 

Samotný design již není velkým překvapením, protože jsme ho kompletně poznali pár hodin před prezentací. Škoda totiž neuhlídala oficiální fotografie, a tak se dostaly na světlo světa dříve, než automobilka plánovala. Tak či onak, středně velké elektrické SUV vypadá velmi dobře.

 

Škoda začína novú éru. Elektrický Enyaq má svietiacu masku, revolučný kokpit a dojazd až 510 kilometrov
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Enyaq iV jde ruku v ruce se současným designovým směrováním značky, vystupuje však sebevědomějším a dynamičtějším dojmem. Elektrické SUV se vyznačuje vyváženými proporcemi a velkými koly – Enyaq iV je prvním modelem značky, který nabízí možnost zvolit až 21" disky kol. V základu jde o 19" kola z lehké slitiny, zákazník má přitom na výběr celkem až 7 typů.

 

Škoda zároveň dává na výběr chromové nebo černé detaily – lišty střešního nosiče, lišty kolem oken, kryty zpětných zrcátek, označení modelu či rám masky. Velkou novinkou je maska Crystal Face – jde o mřížku s krystalovým vzhledem, kterou osvětluje 130 LEDek, čímž v noci vzniká jedinečný světelný podpis. Takové řešení je primárně určeno pro vrcholnou variantu Enyaq RS iV, ostatní verze ho dostanou za příplatek.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1472 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

Světelnou techniku na obou koncích SUV standardně zastřešují full-LED světlomety, za příplatek nemůže chybět ani Matrix-LED technologie. Jejich dominantou je nejen pověstný krystalový podklad, ale i dynamické směrovky.

 

Elektrická novinka vstoupí na trh i jako exkluzivní a obzvláště bohatě vybavená limitovaná série Founders Edition – vyrobených bude jen 1 895 vozidel, které mají připomínat úspěšnou historii značky založenou před 125 lety. Provedení Founders Edition dostane standardně zmíněnou osvětlenou mřížku, specifické 21" disky a na multifunkčním koženém volantu se objeví plaketa s číslem exempláře.

 

Škoda začína novú éru. Elektrický Enyaq má svietiacu masku, revolučný kokpit a dojazd až 510 kilometrov
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

V kokpitu uvidíme opět minimalističtější styl, který navazuje na novou Octavii, Enyaq iV ale jde ještě dál – centrem palubky je dosud největší displej od Škody, jehož velikost je až 13" palců. Díky němu se před řidičem nachází jen 5,3" displej digitálních budíků, který zobrazuje výhradně ty nejzákladnější informace. Nová generace infotainmentu zaručuje neustálé online připojení, řidič tak může využívat inteligentní služby.

 

Škodovka dále upozorňuje na potahy sedadel Lodge, které jsou ze 40 % vyrobené z přírodní vlny. Zbývajících 60 % materiálu na potahy sedadel tvoří polyester z recyklovaných PET lahví. Na pohled však ještě více zaujme luxusní kůže ecoSuite koňakové barvy. Ta je vypracovaná zvlášť ekologicky – namísto chemikálií využívá extrakt z listů olivovníku.

 

Silnou stránkou modelu Enyaq iV má být prostorná kabina – díky absenci konvenční jednotky je kokpit přibližně stejně prostorný jako v případě modelu Kodiaq. Mezi tradiční Simply Clever řešení se začleňuje čistič nabíjecích kabelů, ochrana nabíjecí zásuvky či středová konzole se dvěma odkládacími prostory. Pověstná škrabka na led je nově ve dveřích zavazadlového prostoru.

 

Zmínit je přitom třeba to, že už základní verze zahrnuje například 2zónovou automatickou klimatizaci Climatronic, multifunkční kožený a vyhřívaný volant, parkovací senzory, couvací kameru, bezklíčové odemykání a startování KESSY nebo možnost zrychleného nabíjení výkonem do 50 kW.

 

Škoda začína novú éru. Elektrický Enyaq má svietiacu masku, revolučný kokpit a dojazd až 510 kilometrov
Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Samozřejmě, pointou novinky je elektrická soustava – Enyaq iV má zcela novou koncepci pohonu, přičemž využívá možnosti platformy MEB. Jejím základem je tzv. architektura skateboardu, při níž je baterie prostorově úsporně uložena v podlaze karoserie. Zajímavostí přitom je, že elektromobil od Škody má standardně zadní pohon (verze 60 a 80), k dispozici budou však také verze 80X a RS s pohonem všech čtyř kol, tedy s dvojicí elektromotorů. Technické parametry jsou následovné:

  

  • Enyaq 60 iV – 132 kW / 180 koní a 310 Nm, baterie 62 kWh, dojezd 390 km
  • Enyaq 80 iV – 150 kW / 204 koní a 310 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 510 km
  • Enyaq 80X iV – 195 kW / 265 koní a 425 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 460 km
  • Enyaq RS iV – 225 kW / 306 koní a 460 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 460 km

 

Uvedený dojezd se nese ve smyslu metodiky WLTP. Nejslabší varianta zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,7 sekund, zatímco provedení RS s dvojicí elektromotorů pokoří tuto disciplínu v čase jen 6,2 s. Maximální rychlost je 160 km/h, výjimkou je nejvýkonnější derivát RS, který bude mít maximálku posunutou na 180 km/h.

 

Na závěr tu máme informace o nabíjení, Škoda hovoří o 3 způsobech nabíjení. Při běžné domácí zásuvce (230 V) se střídavým proudem (výkon 2,3 kW), půjde pochopitelně o nejpomalejší proces nabíjení. V případě značkového wallboxu s výkonem 11 kW se nabíjení zkrátí na 6 až 8 hodin podle příslušné kapacity (verze) akumulátoru.

 

Nejčastěji k nabíjení samozřejmě poslouží síť nabíjecích stanic, zejména těch s výkonem kolem 50 kWh. Nicméně, z tiskové zprávy vyplývá, že Enyaq bude podporovat nabíjení s výkonem až 125 kW, což značí, že na takto výkonné nabíječce se baterie z 10 na 80% nabije jen za 38 minut. Cenové relace zatím neznáme.

 

Zobrazit galerii 17 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
6
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Dostávej upozornění na aktuální události, jako je tato. Zapnout upozornění
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.