Luxusní GLE se dočkalo plug-in hybridní verze, která zaujme svými parametry.
Začátkem roku 2020 jsme se poprvé setkali s úplně novou generací GLE, které tvoří jeden z nejdůležitějších pilířů značky Mercedes-Benz. Výsledkem byl náš podrobný test, kde jsme ti ukázali přednosti i slabší stránky luxusního SUV s hvězdou ve znaku. Mezitím se nám ale podařilo dostat k druhému exempláři, avšak s hybridní technikou, která nás velmi pozitivně překvapila.
Jde o plug-in hybridní verzi GLE 350de 4Matic, která kombinuje naftový agregát s elektromotorem a velkou baterií. Na první pohled se může zdát, že v kontextu dnešní doby se jedná o poměrně paradoxní spojení, faktem ale je, že tento počin právem označujeme za nejlepší plug-in hybrid, jaký je momentálně na trhu.
Pointou tohoto testu tedy není představení GLE jako takového, protože to jsme už udělali při testu verze GLE 450, nyní se zaměříme na samotnou techniku.
Exteriér
Po vizuální stránce se plug-in hybridní GLE nijak neliší od konvenčních variant. Přítomnost elektrické soustavy naznačí pouze dvojice plaket za předním nárazníkem a dvě víčka – na řidičově straně totiž přibyl slot s konektory pro nabíjení.
V našem případě jistě zaujme atraktivní tmavomodrý lak, nechyběl Night Packet (černé doplňky) a příplatkový AMG Line, tedy sportovnější nárazníky, prahy a vytažené blatníky. V nich se schovávají 20" disky se specifickým designem – díky široké obruči by sis asi neřekl, že jde až o 20" obutí. Jak jsme již zmínili při testu modelu 450, i zde platí, že daná hvězdicová kola vyzní relativně utopeným dojmem, proto bychom sáhli po větších kolech. Jízdní komfort to kvůli velmi pohodlně naladěnému podvozku negativně neovlivní.
V exteriéru se ještě zastavme při světlech. Náš testovaný exemplář disponoval nejvyšší světelnou technikou, kterou zastřešují perfektní Multibeam LED-světla. Ta po stránce světelných schopností, dosvitu a plynule pracující adaptivní technice řadíme mezi tu největší špičku na trhu.
Interiér
Ani v interiéru není rozdíl v přítomnosti plug-in hybridní verze. Zejména v tomto případě ale řidič ocení standardně dodávané velké displeje. Dva 12,3" displeje zalité v lepeném skle totiž umožňují velmi efektně, přehledně a jasně monitorovat hybridní technologii. Přímo před sebe si tak můžeš v jeden moment zobrazit nejen aktuální spotřebu paliva i elektrické energie, ale i oba průměrné údaje.