Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 3. 12. 2020 svátek má Svatoslav, Svatoslava

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
3
Martin Mičuda
11. listopad 2020, 17:29
Čas čtení: 1:56
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Elektromobil iX s dojezdem přes 600 km se stává novou technologickou vlajkovou lodí BMW

Sériová verze se odhalila v uplynulých hodinách, produkce bude spuštěna od druhé poloviny roku 2021.

Martin Mičuda
11. listopad 2020, 17:29
Čas čtení: 1:56
Elektromobil iX s dojezdem přes 600 km se stává novou technologickou vlajkovou lodí BMW
Zdroj: bmwgroup.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Již v roce 2018 automobilka BMW představila vizi elektrického SUV, kterým naznačila, jakým směrem se bude ubírat v budoucnosti. Uběhly dva roky a ze studie Vision Inex se vyklubal sériový počin iX, který se stává třetím produkčním modelem řady „i“ značky.

 

Jak uvádí samotný výrobce, elektromobil ze segmentu SAV (Sports Activity Vehicle) je připraven nově definovat zážitek z jízdy, pocit z vnitřního prostoru a vztah mezi vozidlem a posádkou.

 

BMW iX spojuje nejnovější inovace v oblastech, jako je elektrifikace, automatizovaná jízda a konektivita. Samotný design již na první pohled budí emoce a určitě i smíšené pocity. Může za to nejen opět vertikálně orientovaná maska ​​(pověstné ledviny), ale i nejužší přední světlomety ze všech BMW či pár netypicky tvarovaných linií a hran. Jako celek tak iX působí vskutku zvláštním, ale na druhou stranu minimalistickým až futuristickým dojmem, který je odvěkým rysem modelů řady „i“.

 

BMW iX
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Jak je pro BMW zvykem, opět jsme svědky dvou optických verzí – jakýsi základ s elegantnějším designem a tradičními modrými elementy, a naopak sportovněji střižený paket to hraje více na dynamičtější notu. Exteriér novinky má představovat nový přístup k výrazným proporcím velkých vozidel. BMW iX má délku a šířku srovnatelnou s aktuálním modelem X5, přičemž výška a klesající linie střechy více připomínají X6.

 

Snad ještě větší pozornost si zaslouží interiér, který dostal velmi luxusní nádech. Může za to mix vysoce kvalitních materiálů, nově vyvinutá sedadla se zabudovanými opěrkami hlavy a obrovské panoramatické střešní okno. Po designové stránce i v kokpitu evidujeme futuristické detaily – 6úhelníkový dvouramenný volant, obrovský zakřivený displej BMW Curved Display, netypické rukojeti dveří či početně zastoupené skleněné detaily.

 

 

Díky konstrukci pohonu je interiér bez středového tunelu a tím pádem je více otevřený, vzdušný a poskytuje mnoho místa na nohy vpředu i vzadu a dostatek odkládacích prostor. Používání skryté technologie se v interiéru projevuje na množství prvků včetně reproduktorů zabudovaných mimo zrak posádky, vyhřívaných povrchů a head-up displeje zapuštěného do palubní desky.

 

BMW iX
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Elektrické BMW iX se bude pyšnit 5. generací technologie eDrive, což má zaručit větší účinnost a delší dojezd. Přesnou specifikaci zatím neznáme, automobilka ale prozrazuje alespoň přibližně ty zcela klíčové parametry. Dva elektromotory zaručí maximální výkon více než 370 kW / 500 koní, což znamená, že akcelerace na stovku bude novince trvat méně než 5 sekund.

 

Zdrojem energie pro motory budou vysokonapěťové baterie s kapacitou více než 100 kWh, které ve smyslu metodiky WTLP zaručí dojezd více než 600 kilometrů. Tisková zpráva uvádí, že spotřeba energie aspiruje na tu nejlepší ve svém segmentu – na základě předběžných výsledků zkušebního cyklu WLTP by to mělo být méně než 21 kWh / 100 km.

 

Pokud jde o nabíjení, nová technologie umožňuje rychlé nabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 200 kW. Takto se může baterie nabít z 10 na 80 procent za méně než 40 minut. Jinými slovy, za deset minut získá baterie energii na dalších 120 km. Nabití vysokonapěťové baterie prostřednictvím 11kW Wallboxu potrvá méně než 11 hodin.

 

BMW začne iX vyrábět v závodě Dingolfing od druhé poloviny roku 2021, přičemž jak tvrdí, půjde o novou technologickou vlajkovou loď společnosti BMW Group.

 

Zobrazit galerii 17 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: bmwgroup.comFoto: bmwgroup.comNáhledový obrázek: bmwgroup.com Tagy: BMW, iX
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Dostávej upozornění na aktuální události, jako je tato. Zapnout upozornění
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.