Rezvani pouští do světa další pozoruhodný počin.
Americká značka Rezvani Motors se do širšího povědomí dostala v roce 2017, kdy světlo světa spatřilo snad nejdrsnější SUV pro běžné silnice. Počin s výmluvným názvem Tank zaujal nejen designem, ale také slušnou balistickou ochranou či výkonným osmiválcem. Uplynulo pár let a Rezvani posouvá laťku opět výše. Přivítej extrémní pick-up Hercules 6x6.
I tentokrát platí, že technický základ pochází od značky Jeep, v tomto případě je to ale model Gladiator. Ten dostal podstatně větší korbu, tedy i třetí nápravu navíc. Matné monstrum se po estetické stránce nese ve stylu předešlého modelu Tank, i zde tedy evidujeme masivní masku, úzké světlomety, vyztužené nárazníky či vypouklé blatníky. Pod nimi se schovávají až 37" pneumatiky a bronzové disky.
Výrazný rám se vztyčuje nad zadní korbou, nechybí přitom ani dodatečná světelná rampa na střeše. Naopak, v interiéru už Hercules nezapře svoji příbuznost s Jeepem, což potvrzuje zejména základní designový jazyk. Rezvani však nabízí vlastní čalounění či 9" displej infotainmentu Alpine.
Tím nejdůležitějším je nepochybně technika pod povrchem. Tam se překvapivě nachází hned několik možností, co se agregátů týká. Základ tvoří benzínový motor 3.6 V6 Pentastar s výkonu 213 kW / 290 koní a 353 Nm, po ruce je ale také 3.0 V6 EcoDiesel s výkonem 194 kW / 264 koní a 600 Nm. V obou případech jde o jednotky z dílny Jeepu, které jsou spárovány se 6stupňovým manuálem nebo 8stupňovým automatem.
Zajímavější je ale osmiválcová nabídka. Startuje s motorem 6.4 V8 HEMI s výkonem 373 kW / 507 koní, ani to ale není zdaleka poslední slovo. Vrcholem nabídky je 7litrová V8 s extrémním výkonem až 969 kW / 1 318 koní a 1 341 Nm. Jedná se o 6,2litrový motor, který se standardně dává do modelů SRT Demon, Rezvani však zvětšil objem, vyměnil klikovou hřídel a upravil samotné naladění. Naopak, z modelu Ram 1500 TRX si nejvýkonnější variantu převzal 8stupňový automat.
Jak už asi tušíš, pointou verze Hercules 6x6 je pohon všech šesti kol, řidič přitom může volit mezi nastavením 6x2, 6x4 nebo 6x6. Obrovský pick-up stojí na podvozku Fox, který tvoří nápravy Dana 60 s uzavíratelnými diferenciály. Právě ty mají spolu s velkou světlostí zaručit pozoruhodnou průjezdnost terénem.
Základní provedení si Rezvani cení na částce 225 tisíc dolarů. Pokud tě zajímá cena nejvýkonnější verze, věz, že k uvedené částce se připlácí dalších 295 tisíc dolarů. Aby toho ale nebylo málo, výrobce nabízí za dalších 100 tisíc dolarů verzi Military Edition – její pointou je pancéřování a neprůstřelná okna. Výsledná cena tak může přesáhnout hranici 600 tisíc dolarů.