Z Maranella přichází otevřená karosářská varianta 1 000koňového „Super Ferrari“.
Minulý rok nám Ferrari představilo zcela nový počin, který pod názvem SF90 Stradale zhmotňuje vůbec nejvýkonnější, nejrychlejší a technicky nejpropracovanější silniční počin z Maranella. V uplynulých hodinách se ke „klasické“ variantě přidala otevřená karosářská verze s tradičním dodatkem Spider. Jde tak o vůbec první plug-in hybridní Ferrari bez střechy.
Po designové stránce jsme svědky standardního postupu – model SF90 jako takový se opticky nemění, akorát přichází o střechu. Přesněji, nad hlavami posádky se nachází skládací střecha, která se složí, respektive vyloží během 14 sekund.
Pochopitelně, komplikovaný systém si vyžádal zvýšení hmotnosti, Ferrari ale nabídne volitelný paket Assetto Fiorano, který sází na odlehčené komponenty. Právě ty dokáží ušetřit 21 kilogramů, i po jejich odečtení však novinka váží 1 670 kg, tedy o rovnou stovku více než SF90 Stradale.

Po technické stránce se, tradičně, nic nemění. Srdcem novinky je tak 3,9litrová V8 s výkonem 574 kW / 780 koní a 800 Nm. I když jde o dechberoucí údaj, pro hypersport současnosti je to přece jen slabá káva, proto i zde sekunduje trojice elektromotorů.
Dva se nacházejí vpředu (na každém kole), kde tedy pochopitelně slouží k pohonu výhradně předních kol, zatímco třetí si místo našel vzadu, konkrétně mezi osmiválcem a 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Výsledný výkon celé soustavy je tedy 735 kW / 1 000 koní. Energie pochází z lithium-ionové baterie o kapacitě 7,9 kWh, díky čemuž dokáže i Spider na čistě elektrický pohon za ideálních podmínek absolvovat až 26 kilometrů.
Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne SF90 Spider za 2,5 sekundy (stejně rychle jako Stradale), maximální rychlost je 340 km/h. Větší rozdíl představuje akcelerace z klidu na 200 km/h. Spider tuto disciplínu zvládne „až“ za rovných 7 sekund, tedy o 0,3 s pomaleji.