Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. listopadu 2020 8:41
Čas čtení 1:30
Martin Mičuda

Sporťák Subaru BRZ přichází v 2. generaci. Do Evropy se pravděpodobně nedostane

Sporťák Subaru BRZ přichází v 2. generaci. Do Evropy se pravděpodobně nedostane
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.media.subaru-global.com/en/news/3032" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">subaru-global.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Automobil, který vznikl ve spolupráci značek Toyota a Subaru, se dočkal nové generace.

Projekt „Toyobaru“, tedy Toyota GT86 a Subaru BRZ, vyvolal v první generaci smíšené pocity. Cenově dostupný sporťák totiž jedna skupina odsoudila skrz nízký výkon, druhá ho považuje za jeden z nejlepších řidičských automobilů současnosti. Příchod druhé generace v zásadě nic nemění a nadále sází na stejný recept – nízká hmotnost, zadní pohon, manuální převodovka, motor bez turba, nefalšované jízdní vlastnosti a přijatelná cena.

Tak by se dala ve zkratce charakterizovat i druhá generace BRZ, kterou nám právě Subaru oficiálně představuje. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná o de facto větší facelift předchůdce, což naznačuje zejména prakticky identický profil. Oba konce novinky ale dostaly modernější a svalnatější podtón. Pod nafouklými blatníky jsou 17 nebo příplatkové 18" disky. Nelze se však ubránit tomu, jako by po designové stránce šlo o mix různých modelů, i když je jasné, že to určitě nebylo záměrem.

Subaru BRZ
Zdroj: www.media.subaru-global.com

Tak či onak, řekněme si otevřeně, BRZ nebylo nikdy o úžasném designu či moderním interiéru, ale o tom, co zažije řidič za volantem. Nadále se bavíme o koncepci malého lehkého 2+2 sporťáku s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy. V jednoduchém kokpitu najdeme sportovnější sedadla, 7" digitální budíky s možností měnit zobrazovací styly a 8" centrální displej infotainmentu Subaru Starlink.

Pod přední kapotou najdeme atmosférický 2,4litrový Boxer s výkonem 170 kW / 231 koní a točivým momentem 249 Nm. Přesné rychlostní parametry zatím neznáme, vzhledem k tomu, že novinka je o cca 30 koní silnější a o necelých 8 kilogramů těžší (1 277 kg), velké mezigenerační rozdíly čekat nelze. Předchůdce dokázal akcelerovat na stovku za 7,5 sekundy a maximální rychlost měl na úrovni 226 km/h.

Domů
Sdílet
Diskuse