
Odhalený Mercedes-Maybach S má definovat nový vrchol luxusu
Oproti „klasické“ třídě S v prodloužené verzi Long je vyhotovení Maybach prodlouženo o dalších 18 centimetrů.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Od uvedení na trh v roce 2015 bylo celosvětově vyexpedováno přibližně 60 tisíc vozů Mercedes-Maybach, které vycházely z třídy S (W222). Jen loni automobilka prodala přibližně 12 tisíc takových exemplářů. To se dá považovat za velký úspěch, a to zejména na trzích jako Čína, Rusko, Jižní Korea, USA a Německo. Nelze se tedy divit skutečnosti, že na novou generaci německý prémiový výrobce přede velkou pozornost.
Tu poznáváme právě teď, přičemž i tentokrát platí, že nový Maybach stojí na základech aktuální generace třídy S, tedy limuzíny s kódovým označením W223. Zásadní rozdílem je délka novinky – od třídy S v provedení Long má nový Mercedes-Maybach rozvor náprav delší až o 18 centimetrů. Více než pětimetrová limuzína má proto delší zadní dveře, dodatečné okno za nimi a o 7 milimetrů vyšší celkovou výšku.

Jak se stalo zvykem, základní designový návrh třídy S jako takové zůstává zachován, změny jsou jen v detailech. Provedení Maybach má jinou masku s úzkými horizontálními lištami a s četným chromováním, které se nastěhovalo i do oblasti nárazníků. Chromové prvky dále evidujeme v podobě okenních lišt či na zadním nárazníku, kde jsou zdvojené koncovky výfuku. V nabídce jsou velké 21" disky, a to buď ve více paprskovém, nebo plném provedení.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1617 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉMVšechny tyto pozměněny detaily mají dodat luxusnější, hodnotnější a honosnější podtón. Třešničkou na dortu je možnost dvoubarevného lakování, které dodává ještě exkluzivnější dojem. Chybět nemohou ani loga Maybach na C-sloupku, nově jsou však podsvícená. Z „klasické“ třídy S si novinka pochopitelně přebírá i výsuvné kliky a revoluční světelný systém Digital Light – modul se třemi mimořádně výkonnými LED diodami řídí v každém světle 1,3 milionu mikrozrcadel.

Samozřejmě, z delšího rozvoru mají profitovat zadní pasažéři, kteří standardně získávají tzv. řiditelná sedadla – dvě zvláštní, mimořádně pohodlná křesla, která odděluje středový tunel, lze naklánět do úhlu 43,5°. Opěradlo sedadla spolujezdce je možné v rámci balíčku na provoz s řidičem naklonit dopředu o 23° z polohy 90°.

Díky možnosti nastavení sedadla v podélném směru a možnosti nastavení výšky sedadla vzniká tedy větší prostor na nohy v oblasti zadních sedadel. Aby toho nebylo málo, vůbec poprvé může být Maybach vybaven elektricky poháněnými komfortními dveřmi vzadu. Díky tomu lze zadní boční dveře velmi jednoduše otevřít/zavřít i v kopci či z místa řidiče – důležitá funkce při provozu s řidičem.
Mimořádně luxusní vnitřek zdobí náladové osvětlení, které obsahuje celkem 253 světelných diod. Volitelný chladící box nabízí nastavitelnou teplotu v rozsahu +1 a +7 °C, zatímco masážní funkce se 6 vzduchovými bublinami mají zaručit ještě intenzivnější zážitek. Revoluční infotainment MBUX je možné ovládat i přes zadní rozměrné displeje.
Pokud se ptáš na zvukový systém, tak Mercedes-Maybach nabízí dokonce 4D prostorový zvuk – audio systém Burmester high-end s 30 reproduktory včetně reproduktorů integrovaných do sedadel. Pokud jde o bezpečnost, tak prodloužená verze nabízí až 18 airbagů.
Vcelku překvapivě, oficiální tisková zpráva nekomunikuje použité pohonné jednotky.
Mercedes-Maybach má ale údajně nabízet 2 verze – S 580 4Matic a S 650 4Matic. V obou případech jde mild-hybridní techniku s devítistupňovým automatem a pohonem všech čtyř kol. Slabší verze se spoléhá na motor 4.0 V8 biturbo, zatímco silnější derivát pod kapotou, přeci jen, skrývá agregát 6.0 V12 biturbo. Na přesné parametry si musíme počkat.
Zobrazit galerii 15

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.