Warner Bros. je pod palbou jednoho z největších režisérů 21. století.
Christopher Nolan je jeden z největších režisérů 21. století. Letos vydal během pandemie jako jediný režisér svůj očekávaný blockbuster s názvem Tenet, kterým studio Warner Bros. a samotný Nolan chtěli nastartovat kina. Jenže pandemie nabrala na síle a ta se znovu zavírala.
Nolan pracuje s tímto studiem u téměř každého filmu. Od roku 2002, kdy vydal thriller Insomniac, s ním natočil všechny své filmy až na Prestige (Disney) a Interstellar (Paramount). Režisér měl s Warner Bros. vždy dobré vztahy, což se však zřejmě změní.
Warner Bros. před pár dny vydalo stanovisko ke svému distribučnímu plánu pro rok 2021, kdy bude své novinky vydávat jak v kinech, tak i na své streamovací službě HBO Max, a to ve stejný den. Samozřejmě, Nolanovi, který podporuje kina stůj co stůj, se to vůbec nelíbí. Svůj postoj vyjádřil v rozhovoru pro ET Online.
„Ach, je to neuvěřitelné. Hlavní způsob, jakým to udělali. Je kolem taková kontroverze, protože to nikomu neřekli. V roce 2021 vydávají filmy jedněch z nejlepších filmařů a herců na světě, kteří v mnoha případech pracovali na těchto projektech celé roky a mají k nim citové pouto. Jsou to filmy, které patří do kin. Mají být dostupné nejširšímu možnému publiku. A nyní je využívají na jakési zastínění ztrát v rámci lákadel pro svou streamovací platformu, a to bez jakékoliv konzultace. Takže je tam hodně kontroverze. Je to velmi, velmi, velmi, velmi chaotické. Takto se k filmařům a hvězdám, které těmto projektům věnovali opravdu mnoho, jednoduše nechováte. Mají právo být konzultováni ohledně toho, co se stane s jejich prací.“
Komentář věnoval i službě HBO Max, a to v rozhovoru pro The Hollywood Reporter.
„Někteří z největších filmařů a největších hollywoodských hvězd na světě šli večer do postele s tím, že pracují pro největší studio a probudili se s tím, že pracují pro nejhorší streamovací platformu. Warner Bros. měl neuvěřitelný stroj pro distribuci projektů všech filmařů, a to jak v kinech, tak doma, a právě teď ho rozebírají. Ani si neuvědomují, o co přicházejí. Jejich rozhodnutí nedává žádný ekonomický smysl a také běžný investor na Wall Street vidí rozdíl mezi narušením a dysfunkcí.“
Warner Bros. jistě ví, jaká rizika podstupuje a jaký ekonomický dopad může jejich rozhodnutí mít na jejich budoucnost a celkové výdělky. V čem se však s Nolanem shodneme, je kritika přístupu v komunikaci, jaký zvolili zejména mezi tvůrci a studiem.