
Plug-in hybridní Bentayga s výkonem 449 koní je odpovědí Bentley na přísné emisní normy
Avizované plány britského výrobce na následující roky začínají nabývat reálných kontur.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Bentley v závěru loňského roku odhalilo vskutku ambiciózní plány na následující roky. Jak jistě tušíš, jde o odpověď na stále přísnější emisní normy, které právě značkám, jako je Bentley, způsobují největší vrásky. Přední představitelé britské značky přiznali, že bez hybridní technologie se již v následujících letech neobejdou.
Abychom byli konkrétní, šéf značky Adrian Hallmark v rámci nové firemní strategie Beyond100 oznámil, že od roku 2026 bude každé Bentley dostupné pouze v plug-in hybridní nebo čistě elektrické verzi.
Své ovoce to přináší hned v úvodu roku 2021, kdy poznáváme novou Bentaygu Hybrid. Ta pochopitelně vychází z loňské faceliftované podoby, přítomnost elektrické soustavy však navenek nedává najevo – jedinou odlišností je dodatečné víčko na nabíjení na řidičově straně.

I Bentayga s dodatkem Hybrid tak disponuje Matrix-LED světly vpředu, zcela novými horizontálními světly vzadu a upravenými nárazníky. V luxusně orientovaném interiéru nechybí obnovený volant, středový panel či větší, až 10,9" displej infotainmentu. Přibyla bezdrátová podpora Apple CarPlay a Android Auto. Podstata novinky se ale nachází pod povrchem.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1621 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM

Plug-in hybridní Bentayga kombinuje elektromotor s výkonem 94 kW / 126 koní a točivým momentem až 350 Nm. Elektrický motor je přitom umístěn přímo v osmistupňové převodovce. Konvenční jednotku zastupuje dvakrát přeplňovaná třílitrová benzínová V6, která ve výsledku spolu s elektromotorem nabízí kombinovaný systémový výkon 330 kW / 449 koní a točivý moment 700 Nm. Standardem je pohon obou náprav.

Zdrojem energie pro elektromotor jsou akumulátory s kapacitou 17,3 kWh, jejich plné dobití díky palubní nabíječce s výkonem 7,2 kW trvá 2 a půl hodiny. Automobilka uvádí, že na čistě elektrický pohon dokáže novinka absolvovat přibližně 50 kilometrů. Vzhledem k tomu, že jde o údaj v rámci starší metodiky měření NEDC, dá se předpokládat, že reálný elektrický dojezd bude na úrovni 35 – 40 kilometrů.
O rychlostních parametrech automobilka zatím neinformovala, místo toho uvádí, že průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu by měla být na úrovni 3,3 l/100 km. Samozřejmě, že jde o údaj, který reprezentuje prvních sto kilometrů, kdy se předpokládá, že vozidlo disponuje plně nabitými akumulátory.
Zmiňme přitom, že pro dosažení co největší efektivity a úspory paliva poslouží specifický systém Bentley Hybrid Efficiency Navigation. Jeho podstatou je upozorňovat řidiče vibrací pedálu, kdy má přestat přidávat – systém totiž podle mapových podkladů a přítomných senzorů dokáže prediktivně vyhodnotit, kdy už vozidlo nemusí zrychlovat. Cenové relace zatím zveřejněny nebyly, k zákazníkům se první kusy dostanou na jaře.
Zobrazit galerii 11

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.