Půjde o první ryze indický model.
Není žádným tajemstvím, že Škoda chystá do svého stále širšího portfolia začlenit další SUV. Důkazem toho je i loni představený koncept Vision In, který ale naznačil, že chystaná novinka bude trochu specifičtější. Automobilka Škoda se totiž v rámci projektu Indie 2.0 chystá expandovat na indický trh, no a právě nové malé SUV má být prvním ryze indickým modelem.
Projekt, který bude stát na nové platformě, má odrážet tamní specifické nároky. V uplynulých hodinách tyto zprávy potvrzuje skutečnost, že škodovka krátce před oficiálním odhalením novinky prozradila její jméno. Ve smyslu tradic tak opět poznáváme nejprve samotné označení, které, jak jistě tušíš, už nemůže postrádat písmeno „q“ na konci jména. Po modelech Kamiq, Karoq, Kodiaq či Enyaq tak již brzy poznáme Kushaq.
Už samotný název naznačuje, pro jaký trh je novinka určena, opět přitom nejde jen tak o ledajaké označení. Jméno Kushaq pochází ze starého indického jazyka sanskrt, kde pojem „Kushak“ představuje krále/vládce. Ve smyslu zavedeného názvosloví modelů české automobilky tak došlo jen k výměně posledního písmene. Jak uvádí Škoda, označení, které v překladu znamená král, je velmi výstižně, protože městské SUV má působit velmi sebevědomým dojmem.
Spolu se jménem nám automobilka odhalila i první oficiální záběr sériové podoby, z něj toho však příliš nezjistíme. Silueta střechy však jasně naznačuje, že Kushaq bude do většinové míry reprezentovat produkční podobu loňského konceptu Vision In. Ostatně, už tehdy automobilka tvrdila, že studie je do značné míry shodná se sériovkou. Ta měla spatřit světlo světa už loni, skrz pandemii se ale oficiální odhalení odehraje až letos v březnu.
Už teď víme, že Kushaq bude stát na nové platformě MQB A0 In, která má představovat zjednodušenou podvozkovou architekturu, jakou známe v Evropě. Indický trh totiž není až tak náročný a tamní klientela si až tak nepotrpí na komplikovanější a modernější techniku. Zároveň jde o odpověď na snížení výrobních nákladů a snahu vystačit si s komponenty tamních výrobců – až 95 % komponentů bude pocházet od lokálních dodavatelů.
Je tedy zřejmé, že Kushaq se na evropský trh nedostane. Ostatně, vzhledem k rozměrům by pravděpodobně až příliš konkuroval zdejšímu modelu Kamiq a zároveň by nedokázal splnit lokální standardy. Už tento rok Škoda představí i druhý výhradně indický model, který bude stát na platformě MQB A0 In. Půjde o sedan, který nahradí dosud v Indii nabízený a velmi úspěšný Rapid. Nenech se však zmást názvem, model Rapid prodávaný v Indii nemá prakticky nic společného s někdejším Rapidem v Evropě. De facto jde o Polo sedan v kabátě Škoda.