Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
7. ledna 2021 21:12
Čas čtení 1:56
Martin Mičuda

Elektrický Mercedes dostane 141centimetrovou hyperobrazovku složenou ze 3 displejů

Elektrický Mercedes dostane 141centimetrovou hyperobrazovku složenou ze 3 displejů
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/EQS-with-unique-MBUX-Hyperscreen-the-big-in-car-cinema.xhtml?oid=48584064&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnMmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDEwMTI!&rs=0" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Připravovaný elektromobil s třícípou hvězdou ve znaku dostane unikátní palubní desku.

Pokud jde o infotainment na palubě, nejednou jsme se i my na vlastní kůži stihli přesvědčit, že automobilka Mercedes-Benz je v této oblasti lídrem. Řeč je o rozhraní MBUX (Mercedes-Benz User Experience), které debutovalo v roce 2018 v nové třídě A. Od té doby se revoluční systém dostal do většiny současných modelů, včetně nové třídy S, kde loni debutovala 2. generace s názvem My MBUX.

Ta posunula zážitek na palubě opět na novou úroveň, aktuálně se ale dozvídáme, že zdaleka nejde o poslední slovo. Do hry totiž vstupuje připravovaný a napjatě očekávaný model EQS, který má zastoupit elektrickou třídu S a nabídnout dojezd přes 700 km. Na vlajkovou loď řady EQ si sice ještě několik měsíců počkáme, Mercedes-Benz nám ale už nyní ukázal, jak bude vypadat její přístrojový panel, respektive, lépe řečeno, celá palubní deska. Tu bude totiž tvořit obrovský klenutý MBUX Hyperscreen.

MBUX Hybperscreen,
Zdroj: https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/EQS-with-unique-MBUX-Hyperscreen-the-big-in-car-cinema.xhtml?oid=48584064&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnMmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDEwMTI!&rs=0

Ve skutečnosti jde o spleť 3 rozměrných displejů a krajních výdechů klimatizace ve tvaru turbíny, které jsou zality do jednoho zahnutého skleněného panelu s celkovou šířkou více než 141 centimetrů! Plocha, kterou cestující mohou využít, tak představuje 2 432,11 cm². Krycí sklo se v procesu tvarování trojrozměrně ohýbá při teplotách přibližně 650 °C. Tento proces umožňuje nezkreslený pohled na displej v celé šířce vozidla nezávisle na úhlu pohledu.

Jistě tě napadlo, že takové řešení bude náchylné na poškrábání. Mercedes-Benz uvádí, že ohnuté sklo sestává z křemičitanu hlinitého, který je mimořádně odolný proti poškrábání. Kromě toho, dvě vrstvy krycího skla snižují odrazy a zjednodušují čištění. K bezpečnostním opatřením patří předurčené body zlomu vedle bočních ventilačních trysek, jakož i pět držáků, které díky své voštinové struktuře při nárazu cíleně povolí.

Doporučeno
O další existenci značky Alfa Romeo může rozhodnout nové SUV. Tonale přijde již na podzim O další existenci značky Alfa Romeo může rozhodnout nové SUV. Tonale přijde již na podzim 6. ledna 2021 17:50

Pod plochami dotykového displeje uprostřed a před spolujezdcem se nachází celkem 12 aktuátorů, které zajišťují taktilní potvrzení – pokud se prst dotkne určitých míst, vyvolá se citelná vibrace krycího skla. Jas obrazovek je přizpůsobován okolí díky parametrům světelného čidla a multifunkční kamery. Pod povrchem klenuté hyperobrazovky se nachází 8 jader CPU, 24 GB RAM, přičemž přenosová rychlost paměti RAM je 46,4 GB za sekundu.

Samotné grafické rozhraní staví na tom, co nám před pár měsíci automobilka ukázala v nové třídě S. Potvrzují to i oficiální fotografie a video, kde je vidět rozložení jednotlivých ovládacích prvků. Model EQS ale dostane infotainment, který bude více přizpůsoben potřebám vozidla s elektrickou soustavou, proto nabídne nové zobrazovací režimy před řidičem.

OLED displej uprostřed poslouží jako hlavní panel multimediálního prostředí s tzv. nulovou vrstvou – pokud se chce uživatel dostat k nejdůležitějším údajům či aplikacím, nemusí vcházet do menu a procházet úrovněmi nabídky. Na základě interního výzkumu totiž technici zohlednili, po jakých položkách majitelé vozidel sahají nejčastěji, a ty vyvedli přímo na úvodní obrazovku. Právě jednoduché a velmi intuitivní ovládání má být tou nejsilnější stránkou nového systému.

Zobrazovací oblast druhého OLED displeje přímo před spolujezdcem bude možné individuálně přizpůsobit až sedmi profily. Vylepšeními prošla i umělá inteligence, která zohledňuje zvyky a preference řidiče či hlasové ovládání s opět širší nabídkou úkonů.

MBUX Hybperscreen,MBUX Hybperscreen,MBUX Hybperscreen,MBUX Hybperscreen,
Zobrazit galerii
(6)
Domů
Sdílet
Diskuse