Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. ledna 2021 v 17:31
Čas čtení 1:32
Martin Mičuda

Lada si konečně poklidila v portfoliu. Slavná Niva žije dál, nově ale s dodatkem Legend

Lada si konečně poklidila v portfoliu. Slavná Niva žije dál, nově ale s dodatkem Legend
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.lada.ru/en/press-releases/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">lada.ru</a>
TECH
Uložit Uložené

Zní to neuvěřitelně, ale ikonická Lada Niva z roku 1977 je nadále na trhu, akorát s drobnými vylepšeními.

Teprve nedávno jsme tě informovali o tom, že ruská automobilka Lada představila novou generaci modelu Niva. To ale způsobilo opětovné zmatky v názvosloví portfolia, protože označení Niva poslední roky Lada oficiálně používala výhradně pod logy značky Chevrolet, se kterou spolupracovala. Aliance se ale rozpadla, a tak Lada (automobilka AvtoVAZ) opětovně získala práva na používání názvu Niva pod svou značkou.

Tím pádem se mohlo zdát, že jde o slavný off-road ze 70. let (VAZ 2121), ten se ale kvůli spolupráci s Chevroletem už dříve musel přejmenovat na Ladu 4x4. Nejnověji se ale dozvídáme, že model 4x4 opět ponese název Niva, akorát s dodatkem Legend. Lada si tak ve svém portfoliu poklidila – slavný počin označuje jako Niva Legend, zatímco jeho „novodobé“ ztvárnění, které prodává současně po boku legendy, nese název Niva Travel.

Lada, Niva,
Zdroj: https://www.lada.ru/en/press-releases/118503.html


Lada Niva Travel prošla rozsáhlými změnami, pod povrchem se ale nic zásadního nezměnilo. Více se dozvíš v našem předchozím článku, nyní se zaměřme na proslulý model. Ten má změnou názvu upozornit zejména na jakýsi menší facelift. Niva Legend totiž spolu s novým názvem přichází na scénu i s řadou vylepšení. Kromě drobných kosmetických změn po designové stránce nejzásadnější úpravou prošla karoserie v oblasti zadního C-sloupku.

Díky zpevnění konstrukce a doplnění tlumícího materiálu se nemalou měrou zlepšilo odhlučnění – automobilka informuje, že měřící testy při prudké akceleraci potvrdily snížení maximálního hluku o 3,7 dBA, zatímco při konstantní rychlosti 120 km/h o 2,2 dBA. Technika Nivy, kterou známe již od roku 1977 se přitom ani pro následující modelový rok nemění. O pohon se stará výhradně 1,7litrový benzínový čtyřválec s výkonem 61 kW / 83 koní.

Doporučeno
Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun Král je jen jeden. Vyzkoušeli jsme nový Mercedes-Benz třídy S za téměř 5 milionů korun 20. ledna 2021 v 14:30

Agregát je spárován pouze s pětistupňovou manuální převodovkou (na automat zapomeň), samozřejmostí je permanentní pohon všech čtyř kol. Zajímavostí přitom je, že samotná Lada označuje Nivu Legend jako SUV, ne jako off-road. Stále ale platí, že vzhledem ke své koncepci a použité technice nelze o Nivě pochybovat ani v těch nejnáročnějších terénních podmínkách. Komfort na palubě je ale druhá věc – Lada sice hovoří o vylepšeném centrálním zamykání na dálku, novém alarmu, audio systému s přidaným USB vstupem či AUX, při pohledu do kokpitu ale „novinka" zdaleka nedokáže držet krok se současnými automobily.

Na závěr zmiňme, že vylepšená Niva s dodatkem Legend bude k dispozici nejen v tří, ale i pětidveřové karosářské variantě. Oficiální distribuce na evropský trh se ale konat nebude, nadále platí, že v rámci individuálního dovozu lokálními importéry není nemožné se k Nivě dostat i u nás.

Lada, Niva,
Zdroj: https://www.lada.ru/en/press-releases/118503.html
Domů
Sdílet
Diskuse