Není ale primárně určen pro vegetariány. Cílit má na masožravce, kteří chtějí udělat něco pro planetu.
Mnoha lidem se při pohledu na šťavnatý burger nebo pocítění jeho vůně nastartuje Pavlovův reflex. Ne proto, že si pod tím představí krávy na jatkách. Jde prostě o chuť. Právě na takové filozofii staví různé společnosti, které poslední roky vyvíjejí rostlinnou náhradu masa. Mezi lídry patří Impossible Burger a Beyond Meat.
Druhá jmenovaná firma uzavřela partnerství s největší sítí rychlého občerstvení McDonald's už koncem roku 2019. Na vybraných pobočkách v Kanadě začali prodávat takzvaný PLT (Plant, Lettuce, Tomato – bezmasý burger, salát, rajče). Podobný testovací provoz začíná už i mnohem blíže Česku. V těchto dnech v McDonald's restauracích ve Švédsku a Dánsku přibyl do menu McPlant, píše Bloomberg.
Jde o standardní burger se sýrem, rajčetem, cibulí, salátem, kečupem a sezamovou houskou. Jediný rozdíl je, že hovězí placku nahradila bezmasá placka, na jejímž vývoji se podílela firma Beyond Meat. Jejich produkty si již více než rok můžeš koupit i v českých obchodech.
Testování oblíbenosti bude ve Švédsku trvat do 15. března a v Dánsku do 12. dubna. Na základě prodejních výsledků se McPlant dostane i na ostatní evropské trhy.
McDonald's není první a pravděpodobně ani poslední velká síť restaurací a fastfoodů, která začíná prodávat bezmasé burgry. V létě 2019 zařadil Burger King do své nabídky Impossible Whopper. Ve stejném roce se do bezmasého trendu zapojila i síť KFC s různými produkty na americkém, anglickém a asijském trhu.