Automobilka Volvo se svým novým modelem přináší několik velkých změn, které mají zefektivnit výrobu a zároveň přispět ke zlepšení životního prostředí.
Po delší době nám Volvo opět představuje svůj zcela nový model, kterým je stylové SUV s názvem C40 Recharge. Ve smyslu současných trendů a dané siluety střechy můžeme klidně prohlásit, že jde o vůbec první SUV kupé severské automobilky.
Jak přitom naznačuje samotný název, k dispozici bude výhradně v čistě elektrickém podání. Není totiž žádným tajemstvím, že po roce 2030 chce Volvo prodávat výhradně elektromobily.
To, jak to bude v jeho portfoliu v té době vypadat, naznačuje aktuálně odhalená novinka, která přináší řadu inovací. První z nich je platforma CMA určená pro výhradně elektrická vozidla, což značí, že C40 je zároveň i vůbec prvním vozidlo značky, které bylo vyvinuto od základů jako elektromobil. Základním stavebním kamenem nové architektury je nepochybně akumulátor, který disponuje kapacitou 78 kWh. Jeho nabití na 80 % má za ideálních podmínek trvat přibližně 40 minut.
Na přesné technické parametry je momentálně Volvo vskutku skoupé, víme jen to, že o pohon by se měly starat dva elektromotory se zatím nespecifikovaným výkonem. Volvo tvrdí, že vysoce účinný pohon má zaručit maximální dojezd na úrovni 420 kilometrů ve smyslu metodiky WLTP. Vzhledem k tomu, že C40 bude umožňovat online bezdrátové aktualizace, dojezd by se mohl časem ještě zvýšit.
Další novinkou, kterou model C40 Recharge zavede do portfolia značky, je výhradně online prodej. Ten bude spočívat v tom, že automobilka zúží výběr nabízených vyhotovení a zákazník si bude moci vybrat už jen z jakýchsi ideálních konfigurací, které si následně přizpůsobí v detailech. Celý proces úvodní konfigurace, především výroby a dodání, tím pádem získá efektivnější a rychlejší rozměr.
Po vizuální stránce se dá říci, že C40 Recharge vychází z aktuálního XC40, svědky jsme ale atraktivnějších křivek. Důkazem je zejména zadní část se stylovými koncovými světly, efektním střešním spojlerem a dynamicky klesající linií střechy. Vpředu je zaslepená maska a decentně jinak tvarovaná hlavní full–LED světla. Ve výsledku tak novinka působí zajímavějším dojmem, nabývá přitom čistších linií.
C40 je zároveň i první Volvo, které nabídne tzv. „leather–free“ čalounění, tedy bez použití kůže. Minimalistický tvar palubky s vertikálně umístěným centrálním displejem se nemění, Švédové ale ukazují novou grafiku digitálních budíků. I zde přitom platí, že infotainment zastřešuje Android, jednotlivé aplikace tak pocházejí přímo z Google Play Store (Google Earth apod.).
Více informací nám bohužel výrobce prozatím nesdělí, víme už jen to, že výroba bude probíhat v belgické továrně. Ke spuštění sériové výroby dojde na podzim, do té doby se dozajista dozvíme nejen podrobné specifikace, ale i cenu.