Dvanáctiválec bude pod kapotou verze S 680.
S nastolením mimořádně přísných emisních předpisů se zejména v Evropě stále více skloňují pojmy jako hybrid, elektromobil či elektromobilita jako taková. Svědčí o tom i příval elektrických novinek, které nás připravují na to, co nás na starém kontinentu v následujících letech čeká a určitě nemine. Kontrastem k těmto zprávám je však nová informace z řad značky Mercedes-Benz, respektive Mercedes-Maybach.
Ultraluxusní odnož trojcípé hvězdy totiž (zatím) potichu zveřejnila detailní fotografie nové vrcholné limuzíny, díky kterým se potvrzuje, že V12 přece jen v této automobilce ještě neřeklo poslední slovo.
Původní fotky z loňského představení nyní výrobce doplnil o záběry na plakety označující motorickou verzi (respektive doplnil plakety na starší fotky) a pohled pod kapotu. Tam si ve smyslu označení S 680 najde místo 6litrový benzínový dvanáctiválec.
Vrcholná varianta V12 tak nakonec ponese číslo 680 (původně se hovořilo o 650) a disponovat bude výkonem na úrovni 450 kW/612 koní. Automobilka dokonce potvrdila i to, že nový Mercedes-Maybach už i v dvanáctiválcovém vyhotovení dostane pohon obou náprav 4Matic. Dosud byl pohon obou náprav v případě jakékoliv třídy S k dispozici výhradně pro 6 a 8válcové verze.
Mercedes-Benz tak i přes předešlé zprávy přece jen slavný agregát V12 do nabídky znovu začlení, předpokládáme však, že jeho hlavním útočištěm bude ruský, asijský, případně americký trh. Pokud se dostane S 680 i do Evropy, tak jen velmi okrajově.
Připomeňme, že i nová limuzína Mercedes-Maybach je odvozena od třídy S, akorát ve srovnání s prodlouženou variantou Long je delší o dalších 18 centimetrů. Základní cena verze S 680 je 217 tisíc eur.