Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 19. 6. 2021 svátek má Leoš, Leo

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta

Opel oživil jeden ze svých nejslavnějších modelů. Manta GSe je retro elektromobil s manuálem

Původní tvar byl obohacen o moderní techniku a digitální technologie.

Martin Mičuda
20. květen 2021, 10:29 Čas čtení: 1:04
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Opel oživil jeden ze svých nejslavnějších modelů. Manta GSe je retro elektromobil s manuálem
Zdroj: Opel
Tech - Auta
1
Martin Mičuda
20. květen 2021, 10:29
Čas čtení: 1:04

Opel oživil jeden ze svých nejslavnějších modelů. Manta GSe je retro elektromobil s manuálem

Původní tvar byl obohacen o moderní techniku a digitální technologie.

Martin Mičuda
20. květen 2021, 10:29
Čas čtení: 1:04
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Opel oživil jeden ze svých nejslavnějších modelů. Manta GSe je retro elektromobil s manuálem
Zdroj: Opel

Manta dodnes patří k jedněm z vůbec nejpopulárnějších a nejslavnějších modelů německé značky Opel. Automobilka z Rüsselsheimu nyní představila jakýsi Elektromod, tedy elektrický Restomod — v tomto případě původní model ze 70. let s novou technikou. Už samotný název Manta GSe napovídá, že jde o elektromobil.

 

Retro model zůstává věrný své původní charakteristické podobě, doplnili ho ovšem o moderní LED světelnou techniku (Opel Vizor s grafikou současných modelů) nebo efektní 17" disky kol od firmy Ronal. Karoserie dostala výrazně žluté lakování, kterému kontrastuje černá maska, kapota a zadní prvek kolem kulatých světel. Z karoserie naopak zmizely někdejší chromové prvky (nárazníky).

 

Zdroj: Opel

 

Vnitřek se kompletně změnil. Palubní deska má nyní nejmodernější technologie, jakými momentálně Opel disponuje. Před posádkou se tak nachází tzv. Pure Panel, tedy dvojice širokoúhlých obrazovek, s jakými přišla nová Mokka — 12,3" přístrojový štít a 10" displej infotainmentu. Kontrastem k displejům je původní a velmi jednoduchý 3ramenný volant. Výkonná audiosoustava pochází z dílny společnosti Marshall, zatímco sportovní sedadla se žlutým pásem uprostřed původně vyvinuli pro malý model Adam S.

 

 

 

Základem je původní architektura z roku 1970, pod originální karoserií se ale nenachází někdejší 105koňový konvenční agregát, ale elektromotor. Ten má výkon 108 kW/147 koní a 255 Nm. Zajímavostí je, že i když se samotný pohonný agregát nachází vpředu, zůstává Manta GSe věrná předchůdci a pohání zadní kola. O přenos síly se dokonce nestará žádná (jednostupňová) automatická převodovka, ale 4stupňový manuál.

 

Zdrojem energie jsou akumulátory s kapacitou 31 kWh, automobilka tedy uvádí dojezd na úrovni přibližně 200 kilometrů. Elektrické ústrojí hlásí základ v elektrických modelech Corsa–e a Mokka–e. Palubní nabíječka podporuje 9kW nabíjení, takže dobití baterie zabere necelé čtyři hodiny. Mantu GSE vyrobili jen v jednom kuse a do sériové výroby nepůjde.

 

Zobrazit galerii 16
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: opel.comFoto: OpelNáhledový obrázek: Opel
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít