Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. května 2021 10:29
Čas čtení 1:04
Martin Mičuda

Opel oživil jeden ze svých nejslavnějších modelů. Manta GSe je retro elektromobil s manuálem

Opel oživil jeden ze svých nejslavnějších modelů. Manta GSe je retro elektromobil s manuálem
Zdroj: Opel
TECH
Uložit Uložené

Původní tvar byl obohacen o moderní techniku a digitální technologie.

Manta dodnes patří k jedněm z vůbec nejpopulárnějších a nejslavnějších modelů německé značky Opel. Automobilka z Rüsselsheimu nyní představila jakýsi Elektromod, tedy elektrický Restomod — v tomto případě původní model ze 70. let s novou technikou. Už samotný název Manta GSe napovídá, že jde o elektromobil.

Retro model zůstává věrný své původní charakteristické podobě, doplnili ho ovšem o moderní LED světelnou techniku (Opel Vizor s grafikou současných modelů) nebo efektní 17" disky kol od firmy Ronal. Karoserie dostala výrazně žluté lakování, kterému kontrastuje černá maska, kapota a zadní prvek kolem kulatých světel. Z karoserie naopak zmizely někdejší chromové prvky (nárazníky).

Opel, Manta GSe, ElektroMod
Zdroj: Opel

Vnitřek se kompletně změnil. Palubní deska má nyní nejmodernější technologie, jakými momentálně Opel disponuje. Před posádkou se tak nachází tzv. Pure Panel, tedy dvojice širokoúhlých obrazovek, s jakými přišla nová Mokka — 12,3" přístrojový štít a 10" displej infotainmentu. Kontrastem k displejům je původní a velmi jednoduchý 3ramenný volant. Výkonná audiosoustava pochází z dílny společnosti Marshall, zatímco sportovní sedadla se žlutým pásem uprostřed původně vyvinuli pro malý model Adam S.

Doporučeno
Audi osvěžilo své portfolio. Modely A1, A4, A5, Q7 a Q8 mohou být nyní vizuálně sportovnější Audi osvěžilo své portfolio. Modely A1, A4, A5, Q7 a Q8 mohou být nyní vizuálně sportovnější 22. května 2021 17:45

Základem je původní architektura z roku 1970, pod originální karoserií se ale nenachází někdejší 105koňový konvenční agregát, ale elektromotor. Ten má výkon 108 kW/147 koní a 255 Nm. Zajímavostí je, že i když se samotný pohonný agregát nachází vpředu, zůstává Manta GSe věrná předchůdci a pohání zadní kola. O přenos síly se dokonce nestará žádná (jednostupňová) automatická převodovka, ale 4stupňový manuál.

Zdrojem energie jsou akumulátory s kapacitou 31 kWh, automobilka tedy uvádí dojezd na úrovni přibližně 200 kilometrů. Elektrické ústrojí hlásí základ v elektrických modelech Corsa–e a Mokka–e. Palubní nabíječka podporuje 9kW nabíjení, takže dobití baterie zabere necelé čtyři hodiny. Mantu GSE vyrobili jen v jednom kuse a do sériové výroby nepůjde.

Opel, Manta GSe, ElektroModOpel, Manta GSe, ElektroModOpel, Manta GSe, ElektroModOpel, Manta GSe, ElektroMod
Zobrazit galerii
(16)
Domů
Sdílet
Diskuse