Po třídě E nebo GLE nám německý tuner servíruje další model s upraveným osmiválcem.
Jen před pár týdny nám Brabus ukázal důkladně upravenou třídu E ve vrcholné verzi AMG 63 S, nyní přichází na řadu největší SUV, jakým disponuje značka Mercedes–Benz. I GLS může mít pod kapotou 4litrový osmiválec a právě GLS 63 S posloužilo jako základní stavební kámen pro renomovaného německého úpravce.

Ten ve smyslu tradic nabízí výkonnostní stupeň Brabus 800, jehož podstatou je kit Brabus B40S–800 PowerXtra. Agregát 4.0 V8 biturbo tak nemá „pouhých“ 450 kW/612 koní a 850 Nm, ale až 588 kW/800 koní a masivní točivý moment 1 000 Nm.
Akceleraci z 0 na 100 km/h tak tento mastodont zvládne za 3,8 sekundy, což je o 0,4 sekundy méně než vrcholná AMG verze. Maximální rychlost je limitována omezovačem na hranici 280 km/h.

Za extra výkonem stojí nová turbodmychadla, upravené sání, dodatečné chladiče, překopaná řídící jednotka a kompletně nová výfuková soustava přímo od Brabusu. Ta má v rámci režimu Sport nabídnout brutální zvukovou kulisu, naopak v režimu Coming home má být ohleduplná k okolí a především k sousedům. Aktivní klapky se tak přizpůsobí podle potřeb a dokáží značně ovlivnit zvuk přibližně dvouapůltunového monstra.
Poznávacím znakem modelu Brabus 800 jsou exteriérové doplňky z uhlíkových vláken — přední splitter, prvky v nárazníku, pozměněny rohy masky, boční prahy nebo výrazný difuzor. Ten po stranách obdržel čtveřici propracovaných koncovek výfuku, které jsou však paradoxně o něco menší než v případě sériového provedení.
Do očí tedy více bijí obrovské až 24“ disky Brabus Monoblock Platinum Edition M s plným designem, jaký většinou vidíme u modelů Mercedes–Maybach. Technici následně vyladili i vzduchový podvozek, který je standardně snížený o 25 milimetrů, nadále ale nabízí možnost regulace světlé výšky.
Karbonem je ostatně posetý i 7místný interiér, kam se nastěhovalo nové kožené čalounění a pár plaket Brabus. Posledním údajem je cena. Referenční exemplář s 300kilometrovým nájezdem Brabus nabízí za 308 968 € (více než 7,8 milionu korun).