Modelová řada X3 a stylový derivát X4 mají modernější verze.
Nejen podle špionážních fotek bylo zřejmé, že BMW chystá důkladnou modernizaci svých středně velkých SUV. Nyní automobilka ukázala zmodernizované modely X3 a X4, a to včetně vrcholných vyhotovení X3 M Competition a X4 M Competition. Změn v rámci faceliftu je více, než se čekalo.
Změny se dotkly předních a zadních nárazníků, které nově nabývají netypické tvarování, zejména v případě verzí M. Důkazem toho je X4 M v novém výrazném laku M Sao Paulo Yellow, kterému kontrastují právě specifické černé plochy na obou náraznících.
X3 i X4 dostaly i propojené ledvinky či novou světelnou techniku, kterou je možné rozeznat nejen podle nového, užšího tvaru světel, ale také na základě vnitřní grafiky. Standardem jsou full-LED světla, v rámci příplatkové možnosti je k dispozici už i technologie Laserlight.
V interiéru je zcela nový středový panel palubní desky. Na jeho vrchu je sice nadále 10,25" dotykový displej, za příplatek však přibylo větší, až 12,3" řešení. Po vzoru řady 4 je ostatně pod displejem zcela nový panel ventilace s užšími výdechy a integrovaným displejem uprostřed. Nový je i středový tunel, kde se hlavní funkce a kolečko na ovládání infotainmentu iDrive spojily do jednoho celku.
BMW zredukovalo příplatkové položky výbavy, s čímž souvisí i skutečnost, že mnoho z nich je už nově automaticky součástí základní výbavy. Platí to i pro digitální 12,3" budíky, které v případě M modelů mají supersportovní grafiku ve stylu modelů M4, M5 či M8. Do nabídky zařadily nové dekory, typy čalounění a drobné změny nastaly i v případě náladového osvětlení.
Po faceliftu je už každá motorická verze modelů X3 a X4 standardně osazena mild-hybridní technikou, tedy 48 V sítí, a startér generátorem. Nadále přitom platí, že obě SUV jsou dostupná výhradně s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem xDrive.
- X3/X4 20i xDrive – benzínový dvoulitr, 135 kW/184 koní
- X3/X4 30i xDrive – benzínový dvoulitr, 180 kW/245 koní
- X3/X4 M40i xDrive – benzínový třílitr, 265 kW/360 koní
- X3/X4 M Competition xDrive – benzínový třílitr 375 kW/510 koní
- X3/X4 20d xDrive – naftový dvoulitr, 140 kW/190 koní
- X3/X4 30d xDrive – naftový třílitr, 210 kW/286 koní
- X3/X4 M40d xDrive – naftový třílitr, 250 kW/340 koní
Podle oficiální tiskové zprávy se tedy zdá, že emkové modely zastupuje už jen silnější 510koňové provedení Competition. Jeho výkon se sice nezměnil, točivý se moment však narostl na 650 Nm (+50 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá vrcholným variantám jen 3,8 sekundy, maximální rychlost je 250, respektive 285 km/h (M Driver paket).