Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tento obsah je sponzorovaný obsah společnosti Staropramen.
30. června 2021 12:05
Čas čtení 1:59
Sponzorovaný obsah

Sbohem, radlere, vítej, hard seltzere! Vyzkoušej nový trendy alkoholický nápoj, který tě v létě osvěží

Sbohem, radlere, vítej, hard seltzere! Vyzkoušej nový trendy alkoholický nápoj, který tě v létě osvěží
Zdroj: Wai Moment
GASTRO
Uložit Uložené

Nový alkoholický nápoj si za poslední roky podmanil americký trh. V čem je zajímavý?

Slyšel jsi už o tzv. „hard seltzer“ nápojích? Tento pojem se stává stále větším trendem v komunitě lehkých alkoholických drinků. Novinka, která spatřila světlo světa teprve v roce 2013, a od té doby raketově roste, si postupně nachází cestu i do našich končin. Po všech těch radlerech a ciderech tak zjevně přichází nový hit, který si podmaňuje chutě zejména mladší dospělé generace

Koneckonců o tom svědčí i neustále se zvětšující trh s hard seltzery, který celosvětově dosáhl již 4,1 miliardy dolarů v prodejích a podle predikcí společnosti Goldman Sachs by měl do roku 2025 narůst na hodnotu až 30 miliard dolarů!

Wai moment, hard seltzer,
Zdroj: Wai Moment

Za nápadem stojí pět žen pijících vodku se sodou

Historie tohoto nápoje se traduje do roku 2012, kdy v USA autor tohoto nápoje seděl v malém baru a viděl pět žen objednávat si vodku se sodou. Jelikož si toto kombo zřejmě neobjednáš na chuť, napadlo ho vyrobit chuťově zajímavý alkoholický nápoj, který vyplní mezeru mezi pivem a vínem, přičemž si něco málo půjčí ze světa míchaných alkoholických drinků. Na závěr přidal bublinky a další rok už komerčně spatřil světlo světa jeden z prvních hard seltzerů. 

Tento nápoj přitom nepoužívá jako základ žádný destilát. Vzniká postupným kvašením ovoce, cukru nebo ječného sladu a je kombinován s perlivou vodou a přírodní ovocnou příchutí. Ve výrobním procesu se využívají také pivovarské kvasnice a hotový drink má obvykle 4 až 6%. Zní to jednoduše a chutná to ještě lépe!

Hard seltzer přichází i do Čech

Do hard seltzerové hry vstoupila i česká pivovarnická dvojka — Pivovary Staropramen. Na tuzemský trh v průběhu května uvedla prémiovou značku Wai Moment ve třech variantách. Trend pocházející ze Spojených států, kde celá tato kategorie zaznamenala jen v předpandemickém roce nárůst prodeje o 200 % na více než 1,5 miliardu dolarů, tak přichází i do Čech.

Hard Seltzer, Wai moment,
Zdroj: Wai Moment

„Kategorie hard seltzers zažívá na hyperkonkurečním americkém trhu velký boom — v posledních letech jsme pozorovali trojciferný růst prodejů, hard seltzer se tak stal jednou z nejoblíbenějších novinek mezi nápoji. Nyní se dostávají tyto nápoje ve větší míře také do střední a východní Evropy, v jejímž rámci je Česko zpravidla jedním z prvních trhů, kde se podobné inovace objevují,“ uvádí manažerka značky Katarína Košťáliková s tím, že nejvýstižnějším ekvivalentem hard seltzeru je „ochucená alkosoda“. „Kategorii hard seltzers si na zahraničních trzích oblíbili zejména mladí dospělí. Ti v Česku v naprosté většině ovládají angličtinu, takže předpokládám, že si naši konzumenti osvojí originální název,“ dodává Košťáliková.

Hard seltzer, wai moment
Zdroj: Wai Moment

Tři exotické příchutě

Zdejší hard seltzer bude pod jménem Wai Moment vařit mateřská společnost Molson Coors a koupit si ho budeš moci hned ve třech ovocných variantách — Minty Lime Time Sensation, Crazy Berries Sensation a Tropical Crew Sensation. Název značky vznikl z havajského slova „wai“, což je výraz pro vodu. „Hawaii je pro nás zase symbolem letního dobrodružství, slunce a pohody. Tento zážitek chceme prostřednictvím drinku konzumentům nabídnout,“ popisuje Katarína Košťáliková.

Drinky můžeš najít online a v regálech svých oblíbených obchodů ve štíhlých třetinkových plechovkách obsahujících přírodní aroma. Wai Moment je bez umělých barviv, sladidel a konzervačních látek a obsahuje méně než 99 kalorií na 330 ml. Navíc je bez lepku a vhodný i pro vegany.

Domů
Sdílet
Diskuse