Nový alkoholický nápoj si za poslední roky podmanil americký trh. V čem je zajímavý?
Slyšel jsi už o tzv. „hard seltzer“ nápojích? Tento pojem se stává stále větším trendem v komunitě lehkých alkoholických drinků. Novinka, která spatřila světlo světa teprve v roce 2013, a od té doby raketově roste, si postupně nachází cestu i do našich končin. Po všech těch radlerech a ciderech tak zjevně přichází nový hit, který si podmaňuje chutě zejména mladší dospělé generace.
Koneckonců o tom svědčí i neustále se zvětšující trh s hard seltzery, který celosvětově dosáhl již 4,1 miliardy dolarů v prodejích a podle predikcí společnosti Goldman Sachs by měl do roku 2025 narůst na hodnotu až 30 miliard dolarů!
Za nápadem stojí pět žen pijících vodku se sodou
Historie tohoto nápoje se traduje do roku 2012, kdy v USA autor tohoto nápoje seděl v malém baru a viděl pět žen objednávat si vodku se sodou. Jelikož si toto kombo zřejmě neobjednáš na chuť, napadlo ho vyrobit chuťově zajímavý alkoholický nápoj, který vyplní mezeru mezi pivem a vínem, přičemž si něco málo půjčí ze světa míchaných alkoholických drinků. Na závěr přidal bublinky a další rok už komerčně spatřil světlo světa jeden z prvních hard seltzerů.
Tento nápoj přitom nepoužívá jako základ žádný destilát. Vzniká postupným kvašením ovoce, cukru nebo ječného sladu a je kombinován s perlivou vodou a přírodní ovocnou příchutí. Ve výrobním procesu se využívají také pivovarské kvasnice a hotový drink má obvykle 4 až 6%. Zní to jednoduše a chutná to ještě lépe!
Hard seltzer přichází i do Čech
Do hard seltzerové hry vstoupila i česká pivovarnická dvojka — Pivovary Staropramen. Na tuzemský trh v průběhu května uvedla prémiovou značku Wai Moment ve třech variantách. Trend pocházející ze Spojených států, kde celá tato kategorie zaznamenala jen v předpandemickém roce nárůst prodeje o 200 % na více než 1,5 miliardu dolarů, tak přichází i do Čech.
„Kategorie hard seltzers zažívá na hyperkonkurečním americkém trhu velký boom — v posledních letech jsme pozorovali trojciferný růst prodejů, hard seltzer se tak stal jednou z nejoblíbenějších novinek mezi nápoji. Nyní se dostávají tyto nápoje ve větší míře také do střední a východní Evropy, v jejímž rámci je Česko zpravidla jedním z prvních trhů, kde se podobné inovace objevují,“ uvádí manažerka značky Katarína Košťáliková s tím, že nejvýstižnějším ekvivalentem hard seltzeru je „ochucená alkosoda“. „Kategorii hard seltzers si na zahraničních trzích oblíbili zejména mladí dospělí. Ti v Česku v naprosté většině ovládají angličtinu, takže předpokládám, že si naši konzumenti osvojí originální název,“ dodává Košťáliková.
Tři exotické příchutě
Zdejší hard seltzer bude pod jménem Wai Moment vařit mateřská společnost Molson Coors a koupit si ho budeš moci hned ve třech ovocných variantách — Minty Lime Time Sensation, Crazy Berries Sensation a Tropical Crew Sensation. Název značky vznikl z havajského slova „wai“, což je výraz pro vodu. „Hawaii je pro nás zase symbolem letního dobrodružství, slunce a pohody. Tento zážitek chceme prostřednictvím drinku konzumentům nabídnout,“ popisuje Katarína Košťáliková.
Drinky můžeš najít online a v regálech svých oblíbených obchodů ve štíhlých třetinkových plechovkách obsahujících přírodní aroma. Wai Moment je bez umělých barviv, sladidel a konzervačních látek a obsahuje méně než 99 kalorií na 330 ml. Navíc je bez lepku a vhodný i pro vegany.