Olivia Rodrigo, stejně jako například Demi Lovato nebo Selena Gomez, začínala na dětském kanálu Disney, kde si zahrála například v seriálu High School Musical: The Musical: The Series. Právě působením v tomto pořadu se dostala do povědomí mnoha lidí a když na Instagramu oznámila, že plánuje vydat skladbu Drivers License, někteří jí fandili ale jiní čekali, že její sláva brzy vyhasne.
Už 11. ledna, tedy tři dny od zveřejnění, si singl Drivers License na Spotify vysloužil 15 milionů přehrání a na první místo se ihned dostal i na Apple Music a dalších streamovacích platformách. Olivia bodovala i ve světových žebříčcích a v hitparádě Billboard se její debut držel na prvním místě hned osm týdnů v řadě, což je opravdu nevídaný úspěch. Všichni tak napjatě čekali, jak si mladičká popová hvězdička povede dál a zdá se, že její žár jen tak nevyhasne.
„Takový úspěch jsem opravdu nečekala. Tuhle píseň mám moc ráda, zachycuje emoce, žal, úzkost, smutek a nejistotu, které jsou spojené s rozchodem. Nečekala jsem, že se dostane do hitparád a bude trhat rekordy. Je to neskutečné,“ řekla zpěvačka pro Vogue.
Úspěch se rodí v ložnici a zásluhy si může připsat i TikTok
Olivia Rodrigo ke skládání písní nepotřebuje velkolepá nahrávací studia a stačí ji její ložnice. Bedroom popu fandí například i Billie Eilish a zdá se, že tento způsob práce zpěvačkám opravdu vyhovuje. „Neexistuje nic lepšího, než sedět v ložnici u klavíru a psát opravdu smutnou píseň,“ říká Rodrigo, která sází na autenticitu, upřímné pocity a otevřené texty, se kterými se ztotožní nejedna teenagerka.
„Jezdila jsem v okolí domu, neměla jsem cíl a poslouchala jsem smutnou hudbu. Celá situace ve mě vyvolávala emoce, které jsem už dlouho necítila, protože jsem čerstvě dostala řidičák a mohla jsem si užívat svobody. Když jsem přijela domů, sedla jsem si ke klavíru, vzala jsem si svůj deník, do nějž si zapisuji pocity a napsala jsem první dva verše a refrén,“ popisuje Olivie vznik songu Drivers License.
Umělkyň jako je Olivia existuje mnoho a svému úspěchu může mladá hudebnice poděkovat i TikToku. Když se na této nejrychleji rostoucí sociální sítí nějaká skladba uchytí a dostane do trendů, uslyšíš ji i 100x denně a přesně to samé se stalo s Drivers License.
Snad každá mladá dívka, která si právě prochází rozchodem nebo má „jen“ zlomené srdce se najde v textu: „Ale dnes jsem projížděla předměstím a brečela jsem, protože jsi nebyl poblíž. A nejspíš jsi s tou blonďatou holkou, kvůli které jsem vždy pochybovala. Je mnohem starší než já, je vším, v čem jsem si nejistá.“
Není se proto čemu divit, že tuto píseň do svých videí na TikToku použilo více než 1,5 milionu tvůrců, kteří se natáčeli, jak brečí v autě, mapovali, jak se vypořádávají s rozchodem, a dokonce vznikla i vtipná challenge, v níž skupina lidí zpívá Drivers License a prohraje ten, kdo se kvůli falešnému zpěvu začne jako první smát. Jak se zdá, TikTok může začínajícím umělcům mnohdy pomoci a jinak tomu není ani u Olivie Rodrigo.
Šest nominací na MTV Music Awards a tři výhry
V květnu tohoto roku Olivia Rodrigo vydala své debutové album SOUR, kterým navázala na úspěch se skladbou Drivers License. Mladá popové hvězda nepotřebovala vyprodané arény, vlastně v té době neodehrála ani jeden jediný koncert, a přesto zabodovala u posluchačů po celém světě. Vyzpívávala se z nástrah, které jí přineslo dospívání, ukazovala na nespravedlnosti světa, a to vše za zvuků neučesaných kytarových riffů.
Rodrigo se netají tím, že mezi její největší inspiraci patří Taylor Swift, Lorde nebo třeba Harry Styles a právě to můžeš slyšet i na její desce. „Jsem největší fanynka Taylor Swift a každá píseň, kterou jsem kdy napsala, je inspirovaná právě jí. Mimo to miluji i Lorde, je to největší textařka naší generace, je prostě neuvěřitelná,“ říká Rodrigo.
Nejen díky úspěšnému debutu si pak teprve osmnáctiletá zpěvačka vysloužila hned šest nominací v MTV Music Awards, a to v kategoriích umělec roku, skladba roku, nejlepší nový umělec, nejlepší vystoupení roku, nejlepší popová píseň roku a nejlepší song roku. Dvě z těchto nominací, konkrétně za nejlepší vystoupení a nejlepší novou umělkyni, dokonce proměnila ve výhru a z galavečera tak odcházela nadšená.
Nejvíce nominací pak Rodrigo sklízela se skladbou good 4 you, která stejně jako Drivers License několik měsíců trendovala na TikToku. Píseň se sarkastickým nádechem popisuje situaci, kdy se zpěvačka setkala se svým bývalým přítelem a blahopřeje mu k tomu, jak se rychle zotavil z jejich rozchodu a povedlo se mu jít dál. „No, tím líp pro tebe, vypadáš šťastně a zdravě. Já ne, kdyby tě někdy napadlo se zeptat. Tím líp pro tebe, vede se ti tam venku beze mě dobře,“ zpívá Rodrigo, s čímž se opět dokáží ztotožnit stovky mladých dívek a chlapců.
Průšvih s nekvalitním a předraženým merchem
Spolu s deskou SOUR vypustila Olivia Rodrigo do světa i svůj první vlastní merch, který však nebyl tak úspěšný, jak se čekalo. Jeho prodeje si sice vedou dobře, ale horší jsou reakce fanynek, které sour kousky zakoupily a do schránek jim přišlo něco úplně jiného, než čekaly.
Když v červenci začaly zákazníkům chodit balíčky domů, sociální sítě zaplavila videa, v nichž zklamaní fanoušci ukazují nekvalitní merch, který rozhodně neodpovídá tomu, co Olivia Rodrigo nabízí na svém webu. Zboží mělo jiný střih, jiné barvy, bylo z levných materiálů a všichni žádali vysvětlení.
„Fanouškům Olivie Rodrigo jsme se zavázali poskytovat služby a zboží nejlepší kvality a jsme si vědomi problémů s některými produkty. Pracujeme na odstranění problému a každý, kdo má s merchem problém, dostane své peníze zpět,“ vyjádřila se společnost Ceremony of Roses, která zajišťovala prodej merche.
To je sice dobrá zpráva, ale stovky fanoušků tento přešlap společnosti Ceremony of Roses jen tak neodpustí. „Cítím se zraněná. Moje triko vypadá úplně jinak než na webu Olivie,“ píší rozčilení zákazníci. „Vím, že mnoho dalších umělců má problémy se svým merchem a je pravda, že návrhy Olivie byly až příliš dobré, aby to byla pravda,“ přidávají se další.
Ani průšvih s merchem však mladou zpěvačku o fanoušky nepřipravil a mnozí si uvědomují, že trika ani náramky netvoří doma na koleni. Přesto jsou někteří zklamaní, že Rodrigo zboží nezkontrolovala, než bylo rozesláno klientům, kterým se místo splněného snu dostalo pořádného zklamání.