Jak na obvinění Plačkové zareagovaly firmy, s nimiž spolupracuje? Podle experta by se od ní měly distancovat.
Jak zareagovaly firmy a značky spolupracující s jednou z největších influencerek na Slovensku poté, co Slovenskem otřásla její drogová kauza? Gabriel Tóth z agentury Katedra komunikácie si myslí, že pokud se chtějí firmy, se kterými se Zuzana Plačková spojovala, prezentovat jako seriózní, měly by pozastavit spolupráci.
„Pokud jde o seriózní firmy, které chtějí oslovit širší část společnosti, nejen sledující p. Plačkové, je namístě okamžitě přerušit jakoukoli spolupráci a od jejích aktivit se důrazně distancovat. Minimálně do té doby, než bude osvobozena nebo nabídne věrohodné vysvětlení celé kauzy,“ říká pro Refresher Gabriel Tóth.
Zuzana Plačková je ambasadorkou pro Miss Universe a TV Markíza s ní spolupracovala při propagaci série Love Island na Voyo. Kromě toho spolupracuje s firmami, jejichž prostřednictvím prodává vlastní oblečení nebo kolagenové a CBD produkty. Díky jejím instagramovým spolupracím si prý měsíčně vydělá v průměru kolem 50 000 € (asi 1,25 milionu korun).
V pondělí ji ale zadržela Národní kriminální agentura a spolu s dalšími 14 lidmi vůči ní vznesla obvinění z účasti v organizované kriminální skupině. Samotná Zuzana Plačková podle vyšetřovatelů NAKA dealovala kokain. Důkazem mají být odposlechy a několik svědků. V případě uznání viny by influencerce hrozil vysoký nepodmíněný trest. Samotné usnesení jsme rozebrali v tomto článku.
Refresher zjišťoval, jak budou postupovat společnosti, které se Zuzanou Plačková dlouhodobě spolupracovaly.
- Proč by s Plačkovou podle experta měly firmy okamžitě přerušit spolupráci.
- Jak se značky, se kterými spolupracovala, dívají na její aktuální obvinění.
- Jak si odborník vysvětluje její rapidně rostoucí počet sledujících.
- Co pro firmy znamená její aktuální stíhání a jak to ovlivňuje jejich spolupráce.
- Zda firmy plánují dělat nějaké kroky nebo opatření v kontextu influencerčiných produktů, které prodávají, kvůli jejímu obvinění.
Odborník na komunikaci Tóth: Firmy by s ní měly okamžitě přerušit spolupráci
Zuzaně Plačkové za necelých 48 hodin od zadržení vyskočil počet sledujících na Instagramu o přibližně 20 tisíc na aktuálních více než 780 tisíc. Refresher si popovídal s odborníkem na komunikaci a sociální sítě Gabrielem Tóthem z agentury Katedra komunikácie, který tento jev sice považuje za pozoruhodný, ale na druhé straně pochopitelný. „Vyjádřím se na svém Instagramu Queen Plačková,“ křičela influencerka těsně předtím, než ji zakuklenci naložili do policejního auta po domovní prohlídce.
„Předpokládám, že lidé očekávali nějaké její vyjádření nebo příspěvek, což se ale pochopitelně nestalo, protože je bez přístupu k telefonu, kde má IG aplikaci,“ konstatuje Gabriel Tóth. Plačková i podle svých pozdějších vyjádření po výslechu opakovala, že stanovisko zveřejní na sociální síti, protože nepředpokládala, že ji prokurátor bude chtít ve vazbě.
„Zajímavý je tento fenomén spíše ze psychologického pohledu. Lidé její profil od začátku sledovali ne pro její úspěchy v kariéře či osobním životě, ale pro kontroverzi, kterou vyvolávala, a stylizovaný pohled do světa luxusu. Z tohoto pohledu je její zatčení jen pokračováním toho, co nabízela dosud — emoce, vulgárnost a kontroverzní obsah. Proto její čísla sledujících stoupají a ne klesají, lidé jsou zvědaví, co se bude dít dál,“ konstatuje Tóth.
Podle odborníka na komunikaci není momentálně řešením účet na Instagramu odstranit. „Instagram je oproti Facebooku stavěn tak, že možnost dát člověku negativní zpětnou vazbu je nižší, a tudíž se nemusí zatím obávat, že by její účet byl totálně zaplaven hejtem,“ upozornil.
Gabrielu Tóthovi by nyní dávalo smysl, pokud by přes účet Zuzany Plačkové komunikoval jejím jménem někdo z jejího bezprostředního okolí a poskytl její úhel pohledu na celou situaci. „Otázkou ovšem je, zda bude technicky možné se k jejímu účtu dostat. Pokud měla například dvoufaktorové ověření navázané na její zadržený mobil, nikdo se k jejímu účtu jen tak snadno nedostane.“
V případě, že se Plačkové podaří dostat na svobodu, měla by veřejnosti situaci vysvětlit, Gabriel Tóth by se ale nedivil, kdyby údajné zapojení v drogové trestné kriminalitě ještě více využila pro své zviditelnění a vyvolání další kontroverze ve smyslu, že i negativní reklama je reklama.
Miss Universe
Ředitelka soutěže krásy Miss Universe Silvia Lakatošová prý vidí budoucnost v online prostoru a z toho důvodu v aktuálním ročníku přizvala do poroty i Zuzanu Plačkovou, samozvanou královnu slovenského Instagramu. Stala se tak porotkyní, ale i partnerkou soutěže a spolupracovala i na výběru finálové dvanáctky dívek.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Jak se značky, se kterými Plačková spolupracovala, dívají na její aktuální obvinění.
- Co pro firmy znamená její aktuální stíhání a jak to ovlivňuje jejich spolupráce.
- Zda by v případě, že by Plačkovou soud osvobodil, měly v plánu nadále spolupracovat i navzdory pokřivené pověsti.
- Jaké spolupráce má Plačková aktuálně s firmami.
- Která firma tvrdí, že zůstala z jejího zadržení v šoku.