Důkladně upravená em trojka má své výhody ukázat zejména při jízdě na okruhu.
Krátce poté, co renomovaný úpravce AC Schnitzer upravil standardní BMW řady 3 a 4, svou pozornost přesunul na vrcholnou variantu této značky ve střední třídě. Do parády si totiž vzal nové M3 Competition, které vylepšil v každém ohledu.
Už i tak dost výstřední exteriér úpravce doplnil o kompletní karbonový set — přední splitter, aerodynamické nástavce v nárazníku, na kapotě a po stranách, boční prahy, zadní spoiler na okně a víku zavazadlového prostoru či difuzor.
Všechny dodatečné nástavce ale nejsou jen věcí estetiky, mají zejména svou funkci. Přední splitter umí ve vysokých rychlostech zvýšit přítlak o 40 kilogramů, zatímco zadní aerodynamické prvky až o 70 kilogramů. O snížení hmotnosti se starají 20“ kované černé disky obuté do pneumatik o rozměru 285/30, respektive 295/30. M3 je navíc ještě dodatečně snížené v přední části o 20 milimetrů.
Změny pochopitelně nemohly obejít ani srdce novinky, kterým je 3litrový řadový benzínový šestiválec. Jeho původní výkon 375 kW/510 koní a 650 Nm vzrostl až na úroveň 434 kW/590 koní a 750 Nm. Upravené jsou samotná turbodmychadla, řídící jednotka, chlazení i výfuková soustava. Ta je nově zakončena karbonovými koncovkami.
Na upravené pohonné ústrojí přitom AC Schnitzer nabízí 4letou záruku. Přesné rychlostní parametry zatím odhaleny nebyly, je však více než jisté, že tato em trojka bude rychlejší než v sériovém stavu. Tak či onak, podstatou úpravy je ještě více vytříbit ovladatelnost a dosáhnout ještě větších zážitků za volantem. Ten je mimochodem rovněž upravený, má větší pádla a nechybí ani aplikace Alcantary. Cenové relace neznáme.