Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
21. listopadu 2021 16:30
Čas čtení 1:42
Martin Mičuda

Kia ukázala předobraz chystaného EV9, které má být útulným místem pro cestující nejen za jízdy

Kia ukázala předobraz chystaného EV9, které má být útulným místem pro cestující nejen za jízdy
Zdroj: Kia
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY KIA
Uložit Uložené

Velké SUV dorazí jako elektrická alternativa konvenčního modelu Sorento.

Automobilka Kia již relativně dlouho nabízí různé elektrifikované modely, teprve nedávno však vytvořila své zvláštní elektrické portfolio, které nese příznačné označení EV.

Jeho prvním sériovým modelem je elektromobil EV6, který se pomalu, ale jistě dostává i na naše cesty, korejský výrobce však tímto počinem zdaleka neskončil. V plánu je hned několik dalších modelů včetně velkého SUV s označením EV9.

Svou premiéru si odbývá na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles, byť zatím jen v koncepční podobě. Ta však má do nemalé míry jasně naznačovat, co od velkého elektromobilu můžeme očekávat.

Po vizuální stránce exteriéru je téměř pětimetrové EV9 překvapivě odlišné od jiných současných modelů značky, ať už jde o osobitě a velmi čistě navrženou masku s netradičně vertikálně orientovanými světly, nebo o početně zastoupené hrany zevnějšku za jaké by se nemusela stydět ani třída G od Mercedesu.

Mohlo by se zdát, že tato hranatá krabice neohromí bůhvíjakou aerodynamikou, opak však má být pravdou, protože čistě elektrický pohon umožnil použít větší množství různých otvorů a průduchů pro lepší usměrňování vzduchu. Ruku v ruce s tím jdou i virtuální zpětná zrcátka či střešní lišty, které se vysouvají z karoserie.

Kia, EV9,
Zdroj: Kia

I v tomto případě hovoříme o platformě E-GMP, která byla vyvinuta pro elektromobily a z jejího dlouhého rozvoru (až 3 100 mm) mají profitovat zejména cestující v prostorově velkolepě navrženém interiéru. Ten se nese ve velmi minimalistickém duchu, je třeba jej ale brát s rezervou, neboť stále nejde o finální sériové provedení.

Doporučeno
Toto Pagani je jako jednorožec ze staré školy. Má dvanáctiválec, 850 koní, sekvenční převodovku a extrémní aerodynamiku Toto Pagani je jako jednorožec ze staré školy. Má dvanáctiválec, 850 koní, sekvenční převodovku a extrémní aerodynamiku 27. listopadu 2023 14:00

Důkazem toho je zejména obrovský, až 27” širokoúhlý displej v čele palubní desky. Jak uvádí automobilka, elektromobil má být útulným místem pro posádku nejen během jízdy, ale také v momentě, kdy vozidlo stojí. Z tohoto důvodu Kia nabídne hned tři konfigurace interiérového rozložení v závislosti na příslušné situaci: Active, Pause a Enjoy.

První jmenovaná je určena, když jsou všechny tři řady sedadel orientovány ve směru jízdy. V konfiguraci Pause se následně volant a pedály zasunou, přičemž první řada sedadel se otočí zrcadlově a z druhé řady se rázem stane stůl, díky čemuž může posádka v kokpitu relaxovat.

V poloze Enjoy se proti směru jízdy otočí i třetí řada sedadel, ze které lze přes otevřené víko zavazadlového prostoru sledovat okolní svět. V rámci aktuálních trendů je samozřejmě většina interiérových částí vyrobena z recyklovaných materiálů různých druhů, chybět přitom nemůže ani umělá kůže, která stále častěji nahrazuje její originální podobu.

Co se týče technické stránky, Kia je zatím skoupá na informace, mluví však o dojezdu přibližně 500 kilometrů a schopnosti nabíjet dosud nespecifikovaný akumulátor výkonem až 350 kW. Na sériové provedení si musíme ještě počkat, ukázat by se ale mohlo už příští rok.

Kia, EV9,Kia, EV9,Kia, EV9,Kia, EV9,
Zobrazit galerii
(12)
Domů
Sdílet
Diskuse