Off-White™, Heron Preston či 1017 Alyx 9SM. Všechny tyto značky založili přátelé, kteří dříve bavili lidi v klubech po boku vlivných osobností v čele s Kanyem Westem a se Chief Keefem.
Módní průmysl prošel v uplynulých letech výraznou změnou, a to zejména díky mladé generaci návrhářů, kteří se nebáli zkoušet nové věci. Největším průkopníkem byl Virgil Abloh. Během své kariéry ovlivnil současnou podobu streetwearu i luxusní módy a zařadil se mezi ikony. Top 10 pracovních momentů připravil kolega Daniel ještě v listopadu.
Dávno předtím však Abloh bavil lidi v klubech zpoza mixážního pultu po boku přátel, kteří později následovali jeho úspěšné kroky. Skupinu s názvem Been Trill tvořili kromě Abloha (Flat White, Pyrex Vision) také Heron Preston (Maserati Flamez), Matthew M. Williams (Pretty Blanco), Justin Saunders (JRS Rules), Florencie Galarza (Flo) a posledním členem byl YWP. V závorce jsou jména, pod kterými interpreti vystupovali na pódiu.
Minimálně první tři jména jsou známá každému, kdo alespoň občas sleduje dění v módním průmyslu. Jedná se o návrháře, kteří se stali hvězdami a dnes jejich modely nosí lidé z celého světa. Saunders se vydal méně komerční, ale úspěšnou cestou a o zbývajících členech toho moc nevíme.
Zrod a pád Been Trill
Za vzestupem kolektivu Been Trill nehledej jen talent, ale také kontakty na správných místech. Abloh, Preston či Williams hráli své „sety“ po boku osobností jako Kanye West nebo Chief Keef, kteří jim otevřeli dveře do showbyznysu – a šanci využili naplno.
Mezi prvními produkty, které spatřily světlo světa, byla klasická bílá a černá trička s obrovskými nápisy Been Trill. V té době je nosili áčkoví rappeři a to stačilo na to, aby se vyprodala i přes nízkou kvalitu a cenovku kolem sto dolarů.
Obdobně začínal Abloh i se značkou Pyrex Vision, když upravoval produkty od značek Champion či Polo Ralph Lauren a poté je prodával za stovky dolarů.
Cílem skupiny bylo zaujmout masu mladých nadšenců, co se podařilo. Hype kolem produktů s logem Been Trill však zemřel stejně rychle, jak začal. Kolektiv značku prodal ještě v roce 2015 společnosti Pacsun a každý z členů se vydal vlastním směrem. Šlo o krok, díky kterému se z Abloha, Prestona, Williamse i ze Saunderse stali uznávaní návrháři.
Celý projekt Been Trill prosperoval jen na základě neuvěřitelné vlny slávy, kterou získal díky spolupráci s interprety od začátku fungování. Jedná se o dokonalý příklad toho, jakou sílu a dosah má „influencer marketing“ pro lidi s kontakty na správných místech.
Každý šel vlastní cestou, ale zůstali přáteli a ovládli módní průmysl
Virgil Abloh založil značku Off-White™, se kterou vyplnil prostor mezi streetwearem a luxusní módou. Stejně jako v případě návrhů Pyrex Vision byly nosnými motivy prvních kolekcí grafické potisky s uměleckými motivy a logo ve tvaru šipek. S každou sezónou byly návrhy jednotlivých vrstev sofistikovanější a získaly i náročnější klientelu.