Čas čtení 3:13
Martin Adam Pavlík

RECENZE: The 355

RECENZE: The 355
FILMY A SERIÁLY NETFLIX NETFLIX FILMY NOVÉ FILMY NA NETFLIXU

Jak hodnotíme nejnovější špionážní thriller na Netflixu?

Mocenské hry chamtivých padouchů, nebezpeční dvojití agenti na každém rohu, exotické lokace a záhadná kybernetická zbraň, která v nesprávných rukou může rozpoutat třetí světovou válku. Tentokrát však osud planety není v rukou charismatického agenta MI6 s povolením zabíjet, ale několika žen, které pohání touha po spravedlnosti i pomstě.

Na Netflix dorazil drsný špionážní thriller s názvem The 355, kde se v hlavních rolích představili Jessica Chastain, Penélope Cruz, Diane Kruger nebo Sebastian Stan, a hned se stal hitem. Na oblíbené streamovací platformě už svítí na prvním místě v žebříčku nejsledovanějších filmů v Česku. Je to jen díky hvězdnému obsazení, nebo v něm lze nalézt více než jen známá jména?

Jestli máš rád bondovky, nebudeš příliš spokojený

Pokud miluješ zejména dřívější bondovky a jsi zastánce staré školy, která vyznává názor, že se samopaly to stejně nejlépe umí muži, ideálně svalnatí dvoumetroví obři, 355 se ti příliš líbit nebude. Nese se totiž ve výrazně feministickém, progresivním duchu. Místy to funguje skvěle, jindy to působí až nechtěně komicky.

Jessica Chastain Sebastian Stan The 355 Netflix

The 355 režíroval osmačtyřicetiletý Brit Simon Kinberg a pravděpodobně ti jeho jméno moc neříká. Je to tím, že jde jen o jeho druhý celovečerní film (debutoval sci-fi trilerem X-Men: Dark Phoenix) a především je známý jako producent (zastřešil například všechny díly Deadpoola či filmové adaptace Agathy Christie v režii Kennetha Branagha – Murder on the Orient Express a Death on the Nile).

Také je docela slušným scénáristou (napsal či spolupracoval na scénářích k filmům xXx: State of the Union, Mr. & Mrs. Smith, Sherlock Holmes, Jumper nebo This Means War). Právě při posledním jmenovaném snímku z roku 2012 si vyzkoušel, jak napsat akční špionážní film. Ale zatímco This Means War je spíše komedie, ještě k tomu s výraznou romantickou zápletkou, The 355 je film s mimořádně vážnou tváří, prakticky bez humoru.

Spojení pro vyšší dobro

Vypráví příběh více agentů (Sebastian Stan, Édgar Ramírez) a agentek (Jessica Chastain, Diane Kruger, Lupita Nyong'o, Bingbing Fan) s jasnou misí – získat tajemnou zbraň, kterou chtějí teroristé použít k tomu, aby rozpoutali globální katastrofu. Brzy se příběh zamotává a tak jako divák i jednotlivé postavy zjišťují, že ne všechno je úplně tak, jak jsme si mysleli.

Diane Kruger Jessica Chastain Lupita Nyong'o The 355 Netflix
0/10