Na sociálních sítích, a obzvláště pak na TikToku, nejdou lidé pro urážku či sprosté slovo daleko. Své o tom ví Shopaholicadel, která z oblíbené platformy musela kvůli nenávistným komentářům odejít, ale ani to kyberšikaně nezabránilo.
Adéla vystupující pod pseudonymem Shopaholicadel si vždy přála být influencerkou. V roce 2021 si proto založila účet na TikToku, kam pravidelně nahrávala svá videa. S přibývajícími sledujícími ale začala čelit čím dál větší vlně kritiky, která přerostla až v kyberšikanu. Z TikToku se proto stáhla. Stále ale natáčí videa na YouTube, kde ji sleduje více než 30 tisíc lidí, avšak ne všichni tak činí z dobrého úmyslu.
Z videí Shopaholicadel vznikla řada parodií, memes a kyberšikanu nezastavilo ani to, že se jí mladá influencerka postavila čelem. S Adélou jsme si povídali o sociálních sítích a kyberšikaně, kterou jsme rozebrali také s psycholožkou Lenkou Hulanovou. Před šikanou nejen na sociálních sítích nemůžeme zavírat oči.
Shopaholicadel si vždy přála být influencerkou. Překvapila ji až vlna nenávisti na TikToku
Shopaholicadel je v současnosti jednou z nejznámějších tvůrkyň na sociálních sítích. Pro některé je mladá youtuberka zdroj memů, posměšků. To, čemu čelí, lze označit za kyberšikanu.
Adél přitom do veřejného prostoru začala přispívat především proto, že jí videa a kontakt s fanoušky pomáhal překonat problémy pojící se s bipolární poruchou. S přibývajícím počtem followers musela své vystupování na sociálních sítích přehodnotit.
Adéla začala se sociálními sítěmi v roce 2021 a první platforma, kam nahrávala svá videa, byla TikTok. Z něj se však před rokem stáhla, a to především kvůli velké vlně hejtů, každodenním urážkám, nenávistným komentářům i parodujícím videím, která na ni vznikají.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Proč si shopaholicadel zrušila TikTok
- Jak reaguje na hejly namířené vůči její osobě
- Jak ji v životě limitují její nemoci a co by chtěl změnit
- Jaké dopady může mít kyberšikana, jak s ní bojovat