Ferrari s nejmenším motorem pod kapotou přichází už i ve verzi bez střechy.
Ferrari představilo svůj zcela nový model 296 GTB teprve loni v červnu a už přichází čas i na jeho otevřený derivát pod označením 296 GTS.
Jeho pointou je skládací střecha, se kterou lze manipulovat do rychlosti 45 km/h a celý proces otevírání, respektive zavírání netrvá déle než 14 vteřin. Vzhledem k tomu, že automobilka musela do karoserie kromě samotného mechanismu začlenit i dodatečné vyztužení, 296 GTS je o 70 kg těžší než kupé – 1 540 kilogramů.
U vytažené střechy je navenek téměř nemožné rozeznat novou verzi od klasického 296 GTB, čímž se Ferrari podařilo zachovat velmi ladné a dynamicky střižené křivky. Na pohled tak i 296 GTS působí velmi čistým dojmem, příliš nevybočuje designovými kreacemi a zároveň navazuje na estetické směřování většího modelu SF90 Stradale. Svědčí o tom také koncepce palubní desky v interiéru či rozložení jednotlivých ovládacích prvků.
Samozřejmě, jak se již stalo zvykem, vnější tvary podléhají aerodynamice, nechybí přitom ani aktivní prvky, které usměrňují obtékání vzduchu v jednotlivých rychlostech.
Jak už možná víš, za označením 296 se skrývá kombinace dvou údajů – 2,9litrový objem pohonné jednotky a její šestiválcová konfigurace. GTS následně odkazuje na označení Gran Turismo Spider.
Ve skutečnosti má však motor V6 objem přesně 2 992 cm³, jedná se tedy o 3litrový agregát, který disponuje výkonem 488 kW/663 koní. Kromě něj se pod povrchem schovává i elektromotor o výkonu 122 kW/167 koní. Celkový výkon soustavy tak je szm 610 kW/830 koní a 740 Nm. Síla putuje přes 8 stupňovou automatickou převodovku DCT výlučně na zadní kola.
Jelikož jde o plug-in hybrid, v úvahu připadá i čistě elektrická jízda. Díky přítomnému akumulátoru o kapacitě 7,45 kWh tak může 296 GTS za ideálních podmínek absolvovat až 25 kilometrů bez nastartování šestiválce, a to do rychlosti 135 km/h. Zajímavější jsou však rychlostní parametry. 296 GTS zvládne maximálku 330 km/h (stejně jako 296 GTB), zatímco zrychlit umí novinka z 0-100 km/h za pouhých 2,9 sekundy a na dvoustovce je za 7,6 sekundy. První údaj je tak identický s kupé, druhý je o 0,3 vteřiny horší.