Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
19. dubna 2022 12:30
Čas čtení 5:12
Martin Mičuda

Nejnovější i30 N si nás získalo ještě více než doposud, jeho nová automatická převodovka přináší hned 5 benefitů

Nejnovější i30 N si nás získalo ještě více než doposud, jeho nová automatická převodovka přináší hned 5 benefitů
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY HYUNDAI
Uložit Uložené

Sedli jsme za volant namodralého hothatche značky Hyundai a toto jsou naše pocity.

Když v roce 2017 přišla značka Hyundai se svým úplně prvním vozem typu hothatch, asi jen málokdo čekal, že zaznamená tak enormní úspěch. Cosi sice naznačila zpráva o tom, že si technický vývoj vzal na starost Albert Biermann, někdejší šéf divize BMW M, ale mezi ostrými hatchbacky jsou dlouhá léta etablovaná velmi silná jména. Namodralý počin pod označením i30 N však v segmentu vypálil rybník a nyní zde máme ještě lepší, mezitím modernizovanou verzi.

Ta staví na svých silných základech, přináší ovšem plejádu vylepšení včetně automatické převodovky, která byla očekávána již dlouho. My jsme si samozřejmě možnost vyzkoušet modrý počin v inovovaném balení nemohli nechat ujít, proto ti přinášíme podrobný test exempláře, který má nejen vyšší výkon, modernější technologie a oprášený design, ale také vyhledávanou automatickou převodovku. Naší snahou bylo zjistit, zda i30 N s automatem nepřijde o řidičské zážitky.

 

Značně modernější a vyzrálejší zevnějšek

Ve smyslu zažitých tradic se facelift v první řadě zaměřil na vizuální stránku, výsledkem čehož je prakticky zcela nová tvář. Širší maska ​​bez rámečku, agresivněji tvarovaný nárazník s pověstnou červenou linkou a zbrusu nové full-LED světlomety. Přestože nově přibývají spíše asijské kontury, nesmírně se nám líbí, že enko má už konečně svůj vlastní, navíc velmi dravý světelný podpis, podle kterého ho můžeš už i z dálky snadno identifikovat. Škoda jen, že jejich samotný světelný výkon je v rámci třídy slabší průměr.

Doporučeno
Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci? Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci? 16. února 2022 9:30

Zastavit se ale musíme u kol. Nové 19” disky váží celkem o více než 14 kilogramů méně, což se u neodpružené hmoty opravdu počítá. A počítá se také to, že průměr předních brzdových kotoučů vzrostl z 345 na 360 milimetrů.

Hyundai, i30 N,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Hyundai i30 N tedy ve výsledku dospěl, nabral sebevědomí, agresivitu a v kombinaci s pověstným modrým lakem Performance Blue to dává i jasně najevo. Přitažlivý look dotváří nejen černé exteriérové ​​detaily, ale rovněž i obnovené zadní partie. Bohužel efektnější koncová světla se halogenových žárovek ani po modernizaci překvapivě stále úplně nevzdala.

Doporučeno
První elektrické Porsche s dojezdem přes 500 km se jmenuje Taycan GTS a přichází hned ve dvou karosářských verzích První elektrické Porsche s dojezdem přes 500 km se jmenuje Taycan GTS a přichází hned ve dvou karosářských verzích 19. listopadu 2021 15:30

Stejně překvapivé je, tentokrát ovšem v pozitivním smyslu slova, že se Hyundai nebojí vzdorovat nelehkým časům a kromě mezitím hezčích a větších koncovek umí nadále uším zaručit až nečekaně lahodnou symfonii.

Zvukový projev i30 N tedy patří mezi naprostou špičku ve třídě, obdobně hlučným výfukovým ústrojím se nepyšní dokonce ani tak silná jména jako BMW M135i či Mercedes-AMG A 45.

Hyundai, i30 N,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Řidič na prvním místě

Vskutku nečekané je, že paradoxně jen vrcholná verze N nedostala při modernizaci modelové řady i30 digitální budíky. Nadále sice platí, že použité analogové řešení udělal Hyundai parádně a nemůžeme o něm říct jediné křivé slovo (vizuální zpracování, čitelnost, zobrazené informace i indikátor přeřazování jsou skvělé), ale trochu zamrzí, že i30 N nemůže mít ty fantastické sportovní budíky z menších modelů i20 N a Kona N.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme Audi e-tron GT. Elektrická první liga, která boří předsudky o e-mobilech, je krok před konkurencí Vyzkoušeli jsme Audi e-tron GT. Elektrická první liga, která boří předsudky o e-mobilech, je krok před konkurencí 2. září 2021 9:30

Nový ale je 10,25” středový displej s vylepšeným infotainmentem s podporou Apple Carplay a Android Auto (jen přes kabel). Líbí se nám, že v jeho spodní části sice jsou dotykové plochy, ale ty podstatné funkce jsou stále v režii fyzických ovládacích prvků, navíc v hodnotném provedení.

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
Přidej se k předplatitelům
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 111973 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti články bez omezení celý měsíc – předplatné jen za 36 Kč navíc v porovnaní s jedním článkem. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemčení?

  • Za co si rozhodně doporučujeme připlatit z volitelné výbavy.
  • Jakých je pět benefitů automatické převodovky.
  • Co s sebou přinášejí změny v pohonné jednotce.
  • Kolik trvá i30 N s automatem akcelerovat na rychlost 100 km/h.
  • V čem zaostává za konkurencí.
  • Zda lze z dlouhodobého hlediska jezdit se spotřebou pod 10 l/100 km.
Domů
Sdílet
Diskuse