Sedli jsme za volant namodralého hothatche značky Hyundai a toto jsou naše pocity.
Když v roce 2017 přišla značka Hyundai se svým úplně prvním vozem typu hothatch, asi jen málokdo čekal, že zaznamená tak enormní úspěch. Cosi sice naznačila zpráva o tom, že si technický vývoj vzal na starost Albert Biermann, někdejší šéf divize BMW M, ale mezi ostrými hatchbacky jsou dlouhá léta etablovaná velmi silná jména. Namodralý počin pod označením i30 N však v segmentu vypálil rybník a nyní zde máme ještě lepší, mezitím modernizovanou verzi.
Ta staví na svých silných základech, přináší ovšem plejádu vylepšení včetně automatické převodovky, která byla očekávána již dlouho. My jsme si samozřejmě možnost vyzkoušet modrý počin v inovovaném balení nemohli nechat ujít, proto ti přinášíme podrobný test exempláře, který má nejen vyšší výkon, modernější technologie a oprášený design, ale také vyhledávanou automatickou převodovku. Naší snahou bylo zjistit, zda i30 N s automatem nepřijde o řidičské zážitky.
Značně modernější a vyzrálejší zevnějšek
Ve smyslu zažitých tradic se facelift v první řadě zaměřil na vizuální stránku, výsledkem čehož je prakticky zcela nová tvář. Širší maska bez rámečku, agresivněji tvarovaný nárazník s pověstnou červenou linkou a zbrusu nové full-LED světlomety. Přestože nově přibývají spíše asijské kontury, nesmírně se nám líbí, že enko má už konečně svůj vlastní, navíc velmi dravý světelný podpis, podle kterého ho můžeš už i z dálky snadno identifikovat. Škoda jen, že jejich samotný světelný výkon je v rámci třídy slabší průměr.
Zastavit se ale musíme u kol. Nové 19” disky váží celkem o více než 14 kilogramů méně, což se u neodpružené hmoty opravdu počítá. A počítá se také to, že průměr předních brzdových kotoučů vzrostl z 345 na 360 milimetrů.
Hyundai i30 N tedy ve výsledku dospěl, nabral sebevědomí, agresivitu a v kombinaci s pověstným modrým lakem Performance Blue to dává i jasně najevo. Přitažlivý look dotváří nejen černé exteriérové detaily, ale rovněž i obnovené zadní partie. Bohužel efektnější koncová světla se halogenových žárovek ani po modernizaci překvapivě stále úplně nevzdala.
Stejně překvapivé je, tentokrát ovšem v pozitivním smyslu slova, že se Hyundai nebojí vzdorovat nelehkým časům a kromě mezitím hezčích a větších koncovek umí nadále uším zaručit až nečekaně lahodnou symfonii.
Zvukový projev i30 N tedy patří mezi naprostou špičku ve třídě, obdobně hlučným výfukovým ústrojím se nepyšní dokonce ani tak silná jména jako BMW M135i či Mercedes-AMG A 45.
Řidič na prvním místě
Vskutku nečekané je, že paradoxně jen vrcholná verze N nedostala při modernizaci modelové řady i30 digitální budíky. Nadále sice platí, že použité analogové řešení udělal Hyundai parádně a nemůžeme o něm říct jediné křivé slovo (vizuální zpracování, čitelnost, zobrazené informace i indikátor přeřazování jsou skvělé), ale trochu zamrzí, že i30 N nemůže mít ty fantastické sportovní budíky z menších modelů i20 N a Kona N.
Nový ale je 10,25” středový displej s vylepšeným infotainmentem s podporou Apple Carplay a Android Auto (jen přes kabel). Líbí se nám, že v jeho spodní části sice jsou dotykové plochy, ale ty podstatné funkce jsou stále v režii fyzických ovládacích prvků, navíc v hodnotném provedení.
Co se dozvíš po odemčení?
- Za co si rozhodně doporučujeme připlatit z volitelné výbavy.
- Jakých je pět benefitů automatické převodovky.
- Co s sebou přinášejí změny v pohonné jednotce.
- Kolik trvá i30 N s automatem akcelerovat na rychlost 100 km/h.
- V čem zaostává za konkurencí.
- Zda lze z dlouhodobého hlediska jezdit se spotřebou pod 10 l/100 km.