Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 20. 11. 2019 svátek má Nikola, Nikol, Nikolas

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
7
Martin Mičuda
18. červen 2019, 9:00

Hyundai boří předsudky. Vyzkoušeli jsme opěvované N ve stylovém kabátě

Vyzkoušeli jsme stylovější derivát nového N.

Martin Mičuda
18. červen 2019, 9:00
Hyundai boří předsudky. Vyzkoušeli jsme opěvované N ve stylovém kabátě
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Hyundai i30 N. O tomto počinu jsi už dozajista něco slyšel, protože před pár lety rozvířil vody třídy hot-hatch jako snad nikdo před ním. Hype kolem nové sportovní odnože značky Hyundai je tak velký, jaký se totiž v posledních letech nepodařilo vyvolat žádnému jinému novému autu, které přišlo bez jakékoliv historie jako blesk z čistého nebe.

 

To, že N zamíchá karty, se začalo ukazovat už v době, kdy při představení na frankfurtském autosalonu v roce 2017 zastínilo i tehdejší premiéru nového Méganu RS. Následovaly první jízdy, které okouzlily novinářskou obec, no a krátce nato přišel opodstatněný celoevropský úspěch v počtu prodaných kusů. Teď přišel na trh imageový Fastback N a my jsme zjišťovali, zda je taky tak skvělý.

 

 

Podstatou druhé karosářské verze je samozřejmě zadní část, která to hraje méně na chuligánskou a více na stylovou notu. Střešní spoiler, trojúhelníkové brzdové světlo a 395litrový kufr hatchbacku vystřídala nádherná odtrhová hrana, trojúhelníková mlhovka na spodku nárazníku a nakonec 450litrový kufr.

 

Vepředu to už dobře známe. Opět nechybí výrazný sportovní nárazník s reálnými otvory pro přívod vzduchu či tradiční červenou linkou. Světelnou techniku zastřešují full-LED zasazená do černého pozadí. Jejich funkcionalita je velmi dobrá, takový Golf má však adaptivní technologii ještě o něco propracovanější.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Samozřejmě, N si většina spojuje zejména se specifickým namodralým lakem Performance Blue, kterým byl vybaven i testovaný exemplář, do nabídky se však s příchodem provedení Fastback N dostává i zajímavý šedý lak Shadow Grey. Pochválit musíme i nádherné 19" dvoubarevné disky s opravdu propracovaným designem.

 

Liftbackové řešení karoserie zároveň zaručuje i praktičtější a větší nakládací otvor. Pod sportovním nárazníkem s horizontální linií odrazového světla nechybí rozměrná dvojice koncovek výfuku, která představuje perfektní divadlo. Mohli bychom napsat, že třešničkou na dortu jsou efektní LED koncová světla, pravdou ale je, že je to právě zmíněný zvuk, který je po vzoru hatchbacku opravdu úchvatný.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Detailní představení interiéru současné generace i30-ky už nemá moc význam, protože se v kokpitu poslední roky prakticky nic nemění. Právě naopak, už příští rok můžeme očekávat facelift, který přinese menší či větší korekce.

 

Změny mezi i30 N a i30 Fastback N však přece evidujeme. Fastback N nedisponuje modravými detaily, neboť ty vystřídala červená barva – orámování krajních výdechů klimatu, prošívání volantu, řadicí páky a následně i sedaček. Tradiční voliče jízdních režimů pro změnu zůstaly černé. Škoda jen, že více barev či nějaký dekor neevidujeme i ve střední části palubky, která vyznívá místy fádní. Věřme tedy, že nedávno představené doplňky N Option se časem přetaví i do sériové výroby.

 

Osobně bychom přijali i nižší posed, protože ten je relativně vysoký. Stejně tak musíme zmínit, že výhled směrem dozadu není skrz seříznutou střechu bůhvíco a zároveň, vzadu je na hlavu o něco méně místa než v hatchbacku. Podstatná je ale perfektní páka šestistupňového manuálu a vynikající volant s ideální tuhostí řízení a tloušťkou věnce.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Tím je nepochybně jízda, protože tou okouzluje N i nadále. To, že se o pohon výhradně předních kol stará benzinový dvoulitr s výkonem 202 kW/275 koní a 353 Nm, už určitě víš. Že nechybí krátkodobý overboost, který dodá až 378 Nm a pomáhá ve vyšších stupních ti asi neuniklo také. Stejně nadále platí, že verze Performance má točivý moment dostupný v širším spektru otáček, protože v tomto případě vrcholí až v 4700 ot./min. Zde se v porovnání s hatchbackem nic nemění.

 

Fastback N je však o 12 kilogramů těžší nad zadní nápravou, díky tomu je ale zajištěno lepší rozložení hmotnosti – 60:40. Dále byl upraven přední stabilizátor, pružiny jsou decentně měkčí, a tedy v komfortních režimech je stylovější i30 jemně pohodlnější a komfortnější. Ba co víc, zadek Fastback je ve srovnání s hatchbackem místy hravější a zejména na brzdě si ho umí řidič hezké rozhodit, takže není velký problém jít dveřmi napřed.

 

Pravdou je, že při běžné jízdě ve městě je podvozek poměrně dost surový, své ovoce to však přinese v době, kdy přijde na lámání chleba. N je přesně ten typ auta, kde platí, že podvozek je rychlejší než motor. Inu, to je jeden z důkazů toho, že pod jeho vývoj se podepsal sám Albert Biermann, někdejší šéf divize BMW M.

 

Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a zamilovali sa

 

Velkou pochvalu musíme směřovat do manuální převodovky, která má parádní kulisu – krátké dráhy, stálý převod, plus velkým přínosem je i technologie meziplynů. Svou roli si přitom perfektně plní samosvorný diferenciál LSD – jeho svornost se dostaví až v momentě, kdy to opravdu potřebuješ, a účinek je pozoruhodný. Nejednou doslova přes volant cítíš, jak tě tlačí dovnitř zatáčky. Neskutečné!

 

N jsme bohužel měli ještě na zimních gumách, což ve výsledku znamenalo, že pneumatiky nedržely až tak výborně (občas zbytečně skoro zasahuje systém ABS) jako pneumatiky Pirelli P-Zero HN, které byly upečené speciálně pro tento model. Jejich použití na léto proto vysloveně přikazujeme.

 

Na N se nám líbí to, že nepotřebuješ jet příliš rychle na to, aby tě to auto chytlo za srdce a zažil jsi nějaký zážitek za volantem. Ostatně, ani Fastback N není prioritně o výkonu či rychlosti. Pokud chceš tedy dálniční stíhačku, se kterou budeš vyblikávat na dálnici auta před tebou, kup si raději Cupru se čtyřkolkou a automatem. Tím zdaleka netvrdíme, že N je pomalé, to rozhodně ne, ale je mnohem techničtější, šoférštější. Jinak, na stovku dokáže akcelerovat stejně jako hatchback, tedy za přibližně 6 sekund.

 

 

Nemůžeme si pomoci, ale z N je cítit velkou poctivost a mechaničnost. Samozřejmě, je přecpané elektronikou, ale řidič ji až tak necítí. I to ESP zbytečně nezasahuje, když netřeba, a ozve se o slovo až v mezní situaci. To je jeden z neklamným faktů, že i i30 Fastback N byl ve velkém laděný na okruhu.

 

Pokud bychom to měli shrnout, věci se mají následovně. Ano, v interiéru je pár levných plastů a kritizovat bychom mohli pár zbytečností, ale testovaný Fastback N stojí v plné výbavě, chyběla jen panorama, 31 tisíc eur, což je ve vodách sportovních počinů nižší střední třídy pozoruhodný údaj. Zejména pokud řekneme, že po koupi N nemáš absolutně žádnou potřebu řešit nějaké lepší aftermarketové věci.

 

Žádný lepší podvozek, žádné lepší brzdy, žádné lepší gumy, žádné větší křídlo, žádné lepší výfuky... Všechno to N ve verzi Performance má již v sérii a vše spolu hraje a funguje na jedničku. S hvězdičkou!

 

Zobrazit galerii 5 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: Hyundai, i30 N, i30 Fastback N
Ohodnoť článek
9
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.