Kromě kosmetických vylepšení se velké věci udály zejména pod kapotou.
Bylo jen otázkou času, kdy se na nové BMW M3 či M4 podívá jeden z předních úpravců. Jedním z prvních je renomovaný německý tuner AC Schnitzer, který si připravil optická i technická vylepšení pro ty nejostřejší verze modelů kupé a kabriolet střední třídy.
Po optické stránce jsou nejvíce patrné nové aerodynamické prvky, které doplňují dobře známé nárazníky – dodatečný přední splitter, aerodynamické lišty po stranách blatníku, prvky zvýrazňující členění kapoty s otvory, výraznější boční prahy či odtrhovou hranu nebo křídlo na víku zavazadlového prostoru pro kupé.
Na výběr jsou dva designy a barevná provedení 20″ disků AC Schnitzer, které lze osadit širšími pneumatikami (až 295 mm). Úpravce informuje, že optické doplňky nejsou jen na efekt, ale dokážou při rychlosti 200 km/h zvýšit přítlak až o 40 kilogramů.
V interiéru jsou změny tradičně jen v detailech. Zákazník může sáhnout po speciálně prošívaném volantu s použitím Alcantary, velkých hliníkových pádlech pod volantem či hrstce jiných detailů. Všechno to závisí na preferencích. Každý si tedy může zvolit doplňky, které jsou mu blízké. Samozřejmě, gro vylepšení se zaměřuje na technickou stránku.
Excelentní třílitrový řadový benzínový šestiválec totiž může po zásazích chytrých rukou z AC Schnitzer pořádně nabrat na výkonu. Původních 375 kW/510 koní a 650 Nm lze v rámci jednotlivých výkonnostních stupňů navýšit až na úroveň 449 kW/610 koní a točivý moment 750. Pro srovnání, o třídu větší M5 s V8 pod kapotou má ve standardním provedení „jen“ 441 kW / 600 koní. Rychlostní parametry nám bohužel tuner zatím nespecifikuje, je však jasné, že akceleraci z 0 na 100 km/h zvládnou upravené kousky za méně než 3,5 vteřiny, což je údaj sériového provedení.
Zajímavé informace s sebou přináší také možná úprava podvozkových komponentů. Němci přicházejí s možností zvolit buď sportovní pružiny snižující světlou výšku o 20 mm, nebo nastavitelné zavěšení kol RS, které sníží M 4 až o 40 milimetrů. Docíleno tak má být značně lepší stability při vyšších rychlostech.