Dopravní podnik hlavního města Prahy slavnostně zahajuje stavbu první části metra D, který zahrnuje pět stanic: Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory.
Pravomocné stavební povolení na stavbu metra D v úseku Pankrác – Nové Dvory získal DPP 24. března. Samotná stavba se tak uskuteční po desítkách let přípravných prací. „Dokázali jsme to. Máme to černé na bílém. Získali jsme pravomocné stavební povolení na stavbu metra D v úseku Pankrác – Nové Dvory a můžeme zahájit stavbu dekády. Dnes je pro Prahu skutečně velký den,“ řekl v březnu Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
Součástí úseku Pankrác – Nové Dvory bude i přestup na linku C na Pankráci. Následně mají navázat stavby úseků Pankrác – Náměstí Míru v roce 2023 a Nové Dvory – Depo Písnice v roce 2025. Všechny úseky by měly být otevřeny najednou v roce 2029. Celkově bude trasa I.D o délce 10,6 km zahrnovat deset stanic a vyjde na 97,79 miliardy korun.
Stavbu prvního úseku zajistí společnosti Subterra, Hochtief a Strabag. Právě firma Strabag ale budí vášně kvůli jejímu spolumajiteli – ruskému miliardáři Olegu Děripaskovi. Podle serveru Lidovky ovšem Strabag údajně ruskému oligarchovi nevyplatí žádné dividendy.
Nová linka podle DPP zásadně zlepší problematickou dopravní situaci v západní části jižního sektoru města (například Krč, Lhotka, Novodvorská, Libuš), kde bydlí cca 150 000 obyvatel. Uleví také individuální automobilové dopravě z okrajové části města.
Návrh nové trasy se stal pro DPP příležitostí posunout úroveň systému pražského metra technologicky o kousek dál. Cestující tak bude pravděpodobně převážet metro s plně automatizovaným provozem bez strojvůdce, těšit se mohou také na moderní vlakové soupravy. Bezpečnost zajistí stěny s posuvnými dveřmi mezi nástupištěm a kolejemi a nejmodernější generace zabezpečovacího a řídicího systému CBTC.