Automobiloví nadšenci plesají, i když vznikne jen 1 000 kusů.
Můžeme potvrdit, že aktuální generace BMW M4 sice svým kontroverzním ztvárněním masky polarizuje veřejnost, ale z řidičské stránky patří momentálně mezi úplnou špičku na trhu. Již v době představení nové generace ikonického kupé střední třídy přitom kolovaly zprávy o tom, že se BMW chystá obnovit slavné označení CSL (Competition, Sport, Lightweight) a oživit tak legendu. Stalo se to právě teď při oslavách 50. výročí BMW M.
Pokud jde o vizuální stránku, nové M4 CSL je rozpoznatelné podle specifické výplně vertikálně orientovaných ledvinek, karbonových aerodynamických doplňků, žlutého denního svícení (odkaz na závodní vozy) či unikátního laku Frozen Brooklyn Grey, doplněného o sportovní pruhy na kapotě a červené elementy. Zmínit je ovšem třeba i unikátní černé kované dvourozměrné disky z lehké slitiny — vpředu 19", zatímco vzadu až 20" (pneumatiky o rozměrech 275/35 ZR19, resp. 285/30 ZR20).
Unikátem je také premiérová zadní laserová světelná technologie. Uvnitř světel je totiž struktura navzájem propojených vlásenek, které vytváří zajímavý efekt. Zajímavé je i víko zavazadlového prostoru, které návrháři vytáhli směrem vzhůru, čímž vytvořili tzv. „kachní ocas“ (ducktail).
Zásadní proměnou prošel i interiér. Z kabiny se vytratila středová loketní opěrka i zadní sedadla, ta nahradil prázdný prostor se síťovým systémem. Primárním cílem bylo snížit hmotnost — montáž skořepinových sedadel M Carbon ubrala z váhy auta 24 kilogramů. Demontáží zadních sedadel, bezpečnostních pásů a úpravou zavazadlového prostoru se ušetřilo dalších 21 kilogramů. Dohromady je M4 CSL o celých 100 kilogramů lehčí (1 625 kg) než M4 Competition. Vnitřek zdobí Alcantara, antracitové čalounění stropu a karbonové dekory.
Nejpodstatnější však je technika, protože u M4 CSL automobilka slibuje nefalšovaný řidičský požitek a jakýsi odkaz na starou školu. O pohon se stará dvakrát přeplňovaný 3litrový benzínový řadový šestiválec M TwinPower Turbo, který po úpravách nabízí až 405 kW/550 koní a 650 Nm. Poháněna jsou ale výhradně zadní kola, na která posílá sílu 8stupňová převodovka M Steptronic. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne i přes absenci pohonu M xDrive za pouhé 3,7 sekundy.
Standardní výbavou jsou karbonovo-keramické brzdy, masivní hliníková vzpěra v motorovém prostoru, tužší stabilizátory, až v 10 stupních nastavitelná kontrola trakce a vyšperkovaný podvozek — změnily se odklony kol, tlumiče i pomocné pružiny jsou tužší, zároveň je CSL nižší. Má mít perfektní ovladatelnost, čitelnost a vysloveně puristické jízdní zážitky, ať už na okreskách, nebo okruzích.
Auto by mělo stát přes 4 miliony korun. To rozhodně není málo, zejména v kontextu střední třídy, na váhání ale není čas, protože BMW plánuje vyrobit jen 1 000 kusů a ty se rozhodně rozprodají velmi rychle. M4 CSL je totiž auto, jakých v dnešní době už moc není.