Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
8. června 2022 v 13:07
Čas čtení 1:12
Radim Šlechta

Mladí Češi nakupují méně padělků než zbytek mladých Evropanů. Pirátský obsah hledá 27 % z nich

Mladí Češi nakupují méně padělků než zbytek mladých Evropanů. Pirátský obsah hledá 27 % z nich
Zdroj: Flickr/Nenad Stojkovic/volně k užití
NEWS ZPRÁVY Z DOMOVA
Uložit Uložené

Data vyplývají z průzkumu Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví.

Podle průzkumu Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) nakupují mladí Češi nejméně padělků z celé Evropy. Mezi mladými Evropany je zároveň patrná klesající tendence sledování pirátského obsahu. 

Většina Evropanů preferuje přístup k digitálnímu obsahu legálních zdrojů. Je to přibližně o 10 % více než v minulém přehledu z roku 2019. Z tohoto průzkumu také vyplývá, že v České republice si mladí lidé příliš nekupují padělky. Úmyslně si padělek koupilo jen 24 % dotázaných, což představuje nejnižší procento v EU, kde je průměr 37 %. Cestu k pirátskému obsahu záměrně využilo jen 27 % mladých Čechů. Oproti tomu hledá legální zdroj obsahu 56 % z nich.

Mezi hlavní motivace mladých k nákupu padělků a konzumaci pirátského obsahu pořád patří cena a dostupnost nelegálních věcí. Projevuje se zde ale i například chování známých nebo jiné sociální vlivy. Mezi další faktory patří i nezájem o to, jestli je výrobek padělaný, či nikoliv.

Často se ale také stává, že jsou mladí lidé uvedeni v omyl. Některé padělky se od originálních výrobků příliš neliší a nakupující mají často problém rozeznat, co si vlastně kupují. Nezáměrně si padělané zboží zakoupilo 37 % dotázaných. Téměř polovina z nich si takové produkty nezakoupila nebo si nebyla jistá.

„Pokud jde o produkty i digitální obsah, mladí lidé uvedli jako důležité faktory, které by
omezily jejich chování, rizika kybernetických podvodů hrozící jim osobně a kybernetické
hrozby. Dotazovaní mladí lidé nyní rovněž častěji zmiňují lepší chápání negativních
dopadů na životní prostředí nebo na společnost,“ uvádí EUIPO v tiskové zprávě.

Kvantitativní analýza byla provedena na vzorku 22 021 lidí ve věku 15–24 let ve 27 členských státech Evropské unie.

Mohlo by tě zajímat:
Vybrali jsme 10 nejlepších filmů Johnnyho Deppa. Některé vás zahřejí u srdce, jiné vám ho zlomí a u některých se zase královsky pobavíte
– Jaderná válka, která zničila USA i SSSR. Toto je top 10 katastrofických filmů
10 nejlepších filmů podle skutečných událostí
Domů
Sdílet
Diskuse