Režisér Matyáš Fára natočil krátký film pouze na smartphone. Výsledek je srovnatelný s drahou technikou.
Po několika velmi úspěšných reklamních spotech má český režisér Matyáš Fára na svém kontě další zajímavý kousek. Pro značku Samsung vytvořil krátký film bez použití drahé techniky a vyjádřil v něm potřebu mladé generace ukázat svou autenticitu kdykoliv a kdekoliv. Celý snímek je natočený na model Galaxy S22 Ultra, který dokázal hravě nahradit profesionální kamery. Můžeš posoudit sám, jestli bys poznal, že je video natočené na mobil.
Sebevyjádření osamělého upíra
Potemnělá ulička noční Prahy a osamělý upír smutně zírající na svůj profil na seznamce bez jediného spojení. Najednou si všimne svítící reklamy na nový mobil od Samsungu, který vyniká kvalitou fotoaparátu, zejména za zhoršených světelných podmínek. Neváhá, pořídí si nový Samsung Galaxy S22 Ultra a rázem začne s cool fotkami a záběry na seznamce válet. No a nová upíří láska na sebe nenechá dlouho čekat.
Reklama, která je spojením milého hororu a komedie, má kromě skvělých funkcí nového fotoaparátu demonstrovat sebevyjádření a autenticitu – důležité téma pro generaci Z a mladé uživatele smartphonů. I smutný a nepochopený upír totiž díky funkci Samsung Nightography může světu ukázat, jak je výjimečný, a to v kteroukoliv denní i noční dobu.
Hlavní roli smutného upíra si zahrál Jan Svoboda a jeho lásku ze seznamky tatérka Bára Cielecká alias Duhovka. „Natáčení na mobil pro mě byla úplně nová zkušenost. Nevěděl jsem, co od něho čekat, ale nakonec se prakticky nelišilo od klasického natáčení na kameru,“ prozradil Jan Svoboda, představitel upíra, který si na mobil zaznamenává noční život na ulici i v klubu. Ukazuje tím očekávání mladých uživatelů smartphonů, kteří nechtějí být omezováni nedokonalými možnostmi nočních režimů fotoaparátů a touží se vyjádřit pomocí fotek a videí ve dne i v noci.
Výsledek srovnatelný s profesionální kamerou
Natočit videoklip pouze na smartphone byla výzva pro celý štáb. Na první pohled technologické omezení ale Matyáš Fára nakonec proměnil ve výhodu. „K technologickému omezení při natáčení jsme přistoupili jako k zajímavé zkušenosti. Telefon jsme otestovali, zvolili nejefektivnější postup (ruční snímání se stabilizátorem) a naplánovali záběry tak, abychom využili všechny přednosti telefonu,“ popisuje. Během tvorby filmu využil bohaté zkušenosti, které nastřádal při tvorbě reklamních spotů pro značky jako Škoda, Vodafone a Puma.
Štáb se skládal z 35 lidí a kvalita výsledného videa je srovnatelná s finančně náročnými klipy vytvářenými s profesionálním technickým vybavením. „Využili jsme nativní Samsung aplikace na focení a natáčení,“ vysvětluje Matyáš Mára. „Ve finále ale byly postupy stejné jako při natáčení na profesionální kameru,“ konstatuje nakonec.
Samsung Galaxy S22 Ultra, na který bylo celé video natočené, je nejvyšším modelem letošní prémiové řady smartphonů Galaxy S22. Revoluční fotoaparát s funkcí Nightography umožňuje pořizovat ostré a kvalitní snímky i za špatných světelných podmínek. Disponuje obřími snímači a pixely měnícími tvar, díky kterým jsou i noční záběry ostré a dostatečně prosvětlené. Nový fotoaparát představuje revoluci, díky které má každý možnost ukázat svoje já kdekoliv a v jakoukoliv dobu.