Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
25. srpna 2022 v 13:30
Čas čtení 2:50
Denisa Šútorová

Kabelka za 150 dolarů pobláznila generaci Z. O telfarce zpívá i Beyoncé, pokud ji chceš, načekáš se

Kabelka za 150 dolarů pobláznila generaci Z. O telfarce zpívá i Beyoncé, pokud ji chceš, načekáš se
Zdroj: Twitter/GRAILED – Archív Telfar, Kampaň Brooklyn Birkin
MÓDA MÓDA
Uložit Uložené

Podle zprávy zveřejněné globální módní platformou Lyst zaznamenala značka v srpnu 2020 270procentní nárůst. Poptávka po jejích produktech od té doby stále narůstá.

Když se nákupní taška Telfar, jejíž cena se pohybuje od 150 do 300 dolarů, dostala na trh jako unisex produkt, nikdo nečekal, že se stane jedním z nejžádanějších módních doplňků současnosti. Zatímco produkce Telfaru je různorodá a zaměřuje se také na výrobu bot či oblečení, kultovní záležitostí se stala právě jejich „shoperka“. Na první pohled běžná taška se tak stala žhavým artiklem, který je dnes přímo nemožné získat. 

telfar
Zdroj: Getty Images/Edward Berthelot

Podle portálu TODAY se každý model nové či staré kolekce po uvedení na trh okamžitě vyprodá. Dopomáhá k tomu i Beyoncé, která o kabelce Telfar zpívá v songu Summer Renaissance z nového alba.

Každá taška je vyrobena z veganské kůže a díky popruhům a rukojetím se dá nosit několika způsoby. Dostupná je v různých velikostech a barevných provedeních, takže si můžeš vybrat z odvážnější zářivé letní palety, ale také z neutrálních barev. Kromě praktického úložného prostoru (vejde se do ní i tvůj laptop) se proslavila díky minimalistickému designu s logem Telfar.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by NYLON (@nylonmag)

Podle magazínu Forbes se právě tento design loni nechvalně snažila okopírovat i značka Guess, která však nepochodila a po kritice oznámila, že svůj model stahuje z trhu. Telfar má totiž silnou základnu příznivců, kteří si této podobnosti okamžitě všimli. 

telfar
Zdroj: Twitter/GRAILED – archív Telfaru, kampaň Brooklyn Birkin

Liberijsko-americký designér a majitel značky Telfar Clemens uvedl na trh svou kultovku v roce 2014. Zlomovým byl rok 2020, kdy si Clemens vysloužil cenu CFDA (Rada amerických módních návrhářů) pro nejlepšího návrháře módních doplňků. Dostalo se mu uznání nejen ve světě módního průmyslu, ale také v celebritních kruzích. Miláček Ameriky Oprah označila kabelku Telfar za jednu ze svých „oblíbených věcí“. Amazon ji hned nato uvedl na trh a okamžitě se vyprodala.

Pandemie výrazně zasáhla i do zaběhnutého módního byznysu. Mnohé značky se zmítaly ve finančních problémech, to ale nebyl případ Telfaru. Podle zprávy zveřejněné globální módní platformou Lyst zaznamenala značka v srpnu 2020 270procentní nárůst z týdne na týden. Poptávka po jejích produktech od té doby jen rostla.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by @telfarglobal

Do fanklubu Telfaru dnes patří i Beyoncé se sestrou Solange Knowles, modelka Selah Marley a další jména hudební scény, jako jsou Tinashe, A$AP Ferg nebo Kelsey Lu. Telfarku má v šatníku Selena Gomez, Dua Lipa, Bella Hadid i Zoë Kravitz. Nově ji do kongresu nosí i americká politička a aktivistka Alexandria Ocasio-Cortez.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by NYLON (@nylonmag)

I když se tašky Telfar staly známými právě díky celebritám, v marketingových kampaních figurují tváře z rozmanitého prostředí. Zároveň se pyšní sloganem Not for you, for everyone. Telfarka není módní výstřelek, je stvořená pro masy. Její designér se rozhodl vytvořit stoprocentní unisex model pro lidi s různým zázemím a rozpočtem. Jak sám přiznal, inspirací mu byla značka Michael Kors. Sám prý chtěl být „jako Michael Kors, ale s určitým cílem“

Právě tímto gestem a filozofií si telfarka vysloužila zástupy příznivců ze široké veřejnosti v čele s Afroameričany z New Yorku, kteří chtěli patrioticky podpořit Clemense – designér totiž vyrůstal v ulicích Velkého jablka a ve čtvrti Queens. Kabelka však zaznamenala obrovský ohlas zejména u brooklynských hipsterů, kteří ji dostali do ulic. Díky nim kabelka Telfar dostala přezdívku Bushwick Birkin (Bushwick je známé sousedství v Brooklynu). 

O modely značky Telfar se bije také generace Z, která podle portálu Jing Daily mění hranice módního průmyslu a jeho konvenčnost. Právě tito mladí nakupující odmítají tradiční luxus, drahé a velmi exkluzivní produkty značek, jako jsou Gucci či Dior. Naopak preferují oblečení s tradicí a vysokou kulturní hodnotou. Zároveň prahnou po tom, aby byl produkt mainstreamem na sociálních sítích, které jsou součástí lifestylu dnešní popkultury. Není se čemu divit, že Telfar jako nekonvenční unisex značka s dobrou cenou způsobila v generaci Z hotové šílenství.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by @telfarglobal

Pokud by sis chtěl pořídit kabelku Telfar, můžeš čekat na předem ohlášený event značky s názvem Telfar Bag Security Program, v jehož rámci mají zákazníci možnost objednat si svůj model jakékoli barvy, velikosti, tvaru a vyrobí jim ho na míru. Tato časově omezená akce se však většinou koná v dubnu. Přesto tě upozorníme na oficiální Instagram a stránku značky Telfar, kde najdeš aktuální oznámení o pravidelném doplnění zásob. Momentálně tě ale u každého modelu zklame do očí bijící slovní spojení Sold out!

Anketa:
Líbí se ti kabelky značky Telfar?
Queen B ví, co je dobré.
Nechápu, co na nich všichni vidí.
Queen B ví, co je dobré.
58 %
Nechápu, co na nich všichni vidí.
42 %
Domů
Sdílet
Diskuse