Nejzásadnější změnou prošel interiér, kde zavládla masivní digitalizace.
Ford už několik měsíců avizoval, že letos spatří světlo světa zcela nová, v pořadí již 7. generace jednoho z nejslavnějších amerických vozů. Nový Mustang se nakonec představil v uplynulých hodinách, a přestože na první pohled možná vybízí k tomu, že jde jen o důkladný facelift, opak je pravdou – ikonický muscle car, respektive lépe řečeno pony car je od podlahy nový. Sedmé pokračování opticky navazuje na předchůdce, mezitím však nabírá na hranách a ještě více se snaží odkázat na historii.
Boční silueta se zásadně nemění, přestože zadní blatníky působí svalnatějším dojmem, největšími změnami ale prošly oba konce karoserie. Poznávacím znakem novinky je agresivnější příď, kterou podtrhuje výrazná horizontální hrana. Pod ní jsou užší full-LED světlomety, které obdržely třídílný světelný podpis. Ústředním bodem předku je značně širší maska s rozměrným otvorem pro přívod vzduchu. Vzhledem od verze se přitom nemění jen tvar nárazníku a jeho otvorů, ale také samotná maska – verze GT má čelní partie o poznání agresivnější, s většími otvory, a navíc přidává dodatečný otvor i na kapotě.
Třídílnou grafiku mají už tradičně i zadní světlomety, které však dostaly také nově o něco hranatější tvar. Víko zavazadlového prostoru zachází níže, čímž je docíleno většího otvoru a současně i členitějšího tvaru zadní části, na který navazuje nový nárazník. Základní verze má již tradičně na víku zavazadlového prostoru logo koně a dvě kulaté koncovky výfuku ve spodní části, zatímco osmiválcové provedení má výfuky čtyři a nápis GT uprostřed. Do nabídky se dostaly nové 19" disky, nechybí brzdy Brembo, ale hned v úvodu poznáváme obě karosářská provedení – kupé i kabriolet s plátěnou střechou.
Snad ještě zásadnější změnou prošel interiér, kde zavládla masivní digitalizace. Součástí standardní výbavy je totiž obrovský panel před řidičem, který slučuje dva displeje. Namísto tradičního tvaru palubní desky rozdělené do dvou částí evidujeme velké 12,4" digitální budíky a na ně navazující 13,2" dotykový displej infotainmentu Sync 4.
Tím pádem se z kokpitu vytratila i většina fyzických tlačítek, neboť i panel ventilace se přemístil přímo do displeje. Plně digitální kokpit však přece jen doplňuje i hrstka analogových řešení – kromě možnosti sáhnout po manuální převodovce nechybí ani manuální ruční brzda. Ford kromě technologické výbavy a moderních technologií na palubě vyzdvihuje také samotné dílenské vypracování interiéru a použití kvalitních materiálů – měkčené plasty palubní desky, kožený volant i sportovní sedadla.
Největší pozornost u nové generace se ale zaměřuje pod kapotu, kde se nakonec přece jen objeví i plnokrevný osmiválec. Za poslední roky se totiž mluvilo o různých scénářích, které už nejenže nepočítaly s velkoobjemovým motorem, ale dokonce v úvahu přicházel hybridní či čistě elektrický pohon. Nic z toho se (zatím) neděje, protože Mustang s pořadovým číslem sedm, na rozdíl od chystané úhlavní konkurence, zůstává věrný agregátu 5.0 V8, který přichází v nové generaci.
Na přesné parametry si budeme muset ještě počkat, kompetentní lidé však přízvukují, že nově vyladěný osmiválec spolu s vyšperkovaným podvozkem MagneRide a plejádou šesti jízdních režimů (Normal, Sport, Slippery, Drag, Track a Individual) nabízí nejsportovnější zážitek z jízdy. Ford totiž vytříbil řízení, zlepšil odezvu na plyn a z řidičského hlediska má být přitom jedno, zda půjde o exemplář se šestistupňovou manuální nebo desetistupňovou automatickou převodovkou. Nová generace má totiž zastupovat ten vůbec nejzábavnější Mustang všech dob.
V USA bude nový Mustang v nabídce také s vylepšeným čtyřválcovým motorem 2.3 EcoBoost, otázkou však zůstává, zda se tato jednotka, paradoxně, objeví i v Evropě. Zatím totiž oficiálně neznáme ani to, kdy nová generace přijde na starý kontinent. Za velkou louži by se první kusy měly dostat k zákazníkům příští rok v létě.