Analytička Klára Zajíčková komentuje nový průzkum o udržitelnosti v oblasti módy a nákupech v second handech.
Výzkumná agentura STEM vypracovala pro neziskovou organizaci Klub svobodných matek průzkum na téma udržitelnosti v oblasti módy. Z něj vyplývá, že až 56 % lidí ve věku od 18 do 29 let kombinuje nákup nového oblečení s tím ze second handu. Pořizování oblečení z druhé ruky se však začíná těšit oblibě i u starších generací, a to především díky jeho nižší ceně.
> Moyyo, 1981 Secondhand, ALMO Vintage, Homeless Praguee, Malé černé, Žižkovská hrabárna, Young Dust Vintage Store, Slow a Crashily
> Hvězdný bazar, Dobročinný obchod Sue Ryder, Skříň Shop, COMEBACK charity shop, Přestupní stanice, Lula Vintage Prague, More than fashion a FILTR Coffee & Clothes
Téměř polovina Čechů kombinuje nákup nového oblečení s kousky z druhé ruky
Agentura STEM zkoumala udržitelnost v oblasti módy, zjišťovala, zda je pro spotřebitele důležitější cena, vzhled nebo materiál, a mapovala vztah Čechů k second handům. Z jejích dat pak vyplývá, že téměř polovina Čechů ráda nakupuje jak nové, tak použité oblečení. Nákupům v sekáčích ale „propadají“ spíše mladší generace a lidé do 44 let.
„Až 56 % lidí ve věku 18 až 29 let kombinuje nákup nového oblečení s tím z druhé ruky. Pouze 3 % mladších lidí nakupují výhradně v sekáčích nebo kupují oblečení z druhé ruky. Nakupování oblečení z druhé ruky se ale týká i jiných věkových kategorií, není to jen trend mladších. Nákup v normálních kamenných obchodech s tím v sekáčích s oblibou kombinují také lidé do 44 let. Naopak osoby starší 60 let nakupují převážně jenom nové oblečení,“ řekla pro Refresher analytička STEM Klára Zajíčková.